PROIZVOĐAČI

»

HEAD

20.08.2004.      

Autor: Željko Mihalić 

Head skije 04/05

Head nam u sezoni 04/05 ne predstavlja ništa revolucionarno. Prokušani recept sa Intelligence tehnologijom te nastavljenu suradnju s Tyroliom, a neke promjene možemo primijetiti tek na vanjštini skija.

Worldcup - race modeli, koje je za sezonu 03/04 karakterizirala srebrna boja, sada su u crnoj izvedbi.

Race plata (sandwich konstrukcija) ima predugradnju za Tyrolia vezove, ali ne za railflex sistem, već se vezovi učvršćuju statično u platu.

Tri modela predstavljaju najvišu klasu: iSL CP 13 (150 -170 cm i malih slalomskih radijusa) i GS CP 13 (170-185 cm, veleslalomskih modela iznad 180 cm i radijusa preko 21m).

Postoji i razlika između iSL CP13 i iSL CP 13 CHIP skije (koje su naizgled vrlo slične), a koju ćemo primijetiti već i u nazivu.

Chip model ima intelligence čip tehnologiju i neće biti izbor profesionalca, dok model iSL CP 13 ima intelligence vlakna ali ne i čip.

Profesionalne skije, prema objašnjenju konstruktora, ne moraju biti prilagodljive na sve uvjete jer su same po sebi strogo definirane primjene, s naglaskom na kvalitetu konstrukcije i veliki torzijski indeks te odzivnost pri većim brzinama i silama.

Za slabije modele bitna je odzivnost i pri većim ali i pri manjim brzinama, tj. prilagodljivost skije.

Skicross klasu skije predstavljaju XRC modeli. Svi modeli imaju railflex (slika lijevo) predugradnju, osim XRC 1100 sandwich, a koji je više natjecateljske skicross orijentacije, pa je razumljivo zašto railflex nije preduvjet za ovaj model.

Oni koji kraj svojega imena nose oznaku "i" posjeduju intelligence tehnologiju, a ne nalazimo je samo kod XRC 500 modela.
Za razliku od Railflex II sistema kojeg nalazimo kod nižih i jeftinijih modela, Super railflex nalazimo kod naprednijih i kvalitetnijih modela.

Nema neke velike razlike kad govorimo o principu montaže vezova (oba se sistema montiraju vijcima na platu, ali su perforacije na plati pomične tako da položaj vijaka u odnosu na dasku nije fiksan, op.a.) ili o činjenici da oba patenta donose vezove koji se montiraju na šine koje se nalaze vrlo široko u odnosu na struk skije, pa se postiže i lakše podizanje skije na rub.

No, povrh toga, Super railflex na novim modelima skija ima dodatnu vilicu ispred bloka te posebnu građu plate koja se poklapa sa x-frame sistemom stabilizacije skije i prijenosa sila na rubnike.

Xframe sistem je profil u konstrukciji skije koji služi za ravnomjernu i konstantnu raspodjelu pritiska sile na rubnike, a podsjeća na slovo X, otud vjerojatno i naziv.

Serija naziva Monster već nekoliko sezona predstavlja Headovu off-piste klasu. Širokih dasaka, relativno velikih radijusa, ali pojačani intelligence i superfreeflex tehnologijom, osim slabijih modela 5.70 i 3.70 koji imaju railflex vezove bez intelligence sistema.

Model M75 chip je dodatno pojačan i chip tehnologijom i, prema proizvođaču, to bi trebao biti pravi model skije za sve podloge sa brzom adaptacijom na različite uvjete skijanja.

Cyber modeli su orijentiraniji rekreativcima, što se vidi prema radijusima i duljinama te iz činjenice da im je tehnologija nešto jednostavnija.

Niži modeli, poput C110, 120 i 140 ne mogu se pohvaliti intelligence tehnologijom, te starijim railflex sistemom. C110 je totalno početnički sa klasičnom platom podijeljenom u dva dijela ne bi li plata bila što lakša, inovacijom koju je prvi uveo Rossignol u sezoni 02/03 na svojim viper modelima.

Lightning modeli su ženski modeli, nešto lakši i imaju tri modela C, iC i iM, C model bez intelligence tehnologije i sa railflex sistemom,

Mad trix skije su skije za park i powder, samim tim dolaze bez posebnih predugradnji za vezove, nešto mekše, ali i otpornije konstrukcije. Dakako da nije bilo potrebe niti u takve modele ugrađivati intelligence tehnologiju.

Intelligence tehnologija (slika dolje lijevo) bazira se na piezoelektričnim* keramičkim vlaknima koji proizvode električnu struju pod utjecajem vibracija.

Struja koju stvaraju vlakna proporcionalna je količini vibracija, a da bi mehanički podražaj na vlakna bio čim efikasniji vlakna su u odnosu na os skije postavljena pod 45 stupnjeva.



U skijama koje posjeduju Chip tehnologiju (slika desno), inducirani elektricitet se sedmerostruko pojačava u centralnom čipu, a signal opet vraća u vlakna, čime se stvara sila suprotna torzijskoj koja doslovce ukrućuje skiju. Adaptacija skije događa se pritome gotovo trenutno, u roku od u 5 milisekundi.





*piezoelektricitet je svojstvo materijala da pod utjecajem mehaničkih podražaja (vibracija, savijanja i sl…) induciraju elektricitet.

 

 

 

 

KOMENTARI

Trenutno niste prijavljeni. Molimo prijavite se!

login:

lozinka:

Samo registrirani korisnici mogu dodati komentar. Prijavite se ili registrirajte.

© Skijanje.hr 2003-2024.  ISSN 1845-5891  e-mail: info@skijanje.hr   Izdavač: Sport-IT   Izrada internet stranice: Info izlog d.o.o.   Broj posjeta: 223926
Tekstovi i Skijanje.hr watermarkom označene fotografije autorsko su pravo i vlasništvo Hrvatskog ski/board magazina Skijanje.hr osim ako nije drugačije naznačeno. Uredništvo magazina ne jamči za točnost i potpunost objavljenih informacija te ne preuzima nikakvu odgovornost za izravnu ili neizravnu štetu i ozljede proizašle iz sadržaja na site-u. Kontakt...
Hrvatski ski/board magazin Skijanje.hr

ISSN 1845-5891

e-mail: info@skijanje.hr

Marketing:
  marketing@skijanje.hr