PROIZVOĐAČI

»

HEAD

24.10.2006.      

Autor: Željko Mihalić 

Head tehnologija 06/07

Head i dalje nastavlja na tradiciji Intelligence tehnologije, koja je u suštini ostala ista, baš kao i ostale sitnice koje čine kompletnu strukturu skije.

Otkad je Intelligence tehnologija prije dvije sezone proširena na relativno veliki broj modela, uključujući i rekreativne modele, gotovo je nemoguće zamisliti Head skije bez spomenutog tehnološkog rješenja. O Intelligence tehnologiji je bilo puno priče i prošle i pretprošle sezone i na tom se polju, barem kada govorimo o principu djelovanja piezoelektričnih vlakana unutar same strukture skije, nije bilo mnogo promjena. Sistem je i dalje isti, savijanja skije uzrokuju impulse u piezoelektričnim vlaknima koji stvaraju "kontra-silu" i time sprječavaju skiju da se prejako savija ili gubi kontakt sa površinom. U slučaju jačih modela, postoji i modulator čip (na skijama označenim oznakom CP - naslovna slika) koji dodatno pojačava impuls koji dobiva od vlakana kako bi njihov učinak bio čim sinkroniziraniji i precizniji. Inovacija na postojećem sustavu se ove godine sastoji u tome da se spomenuti čip može koristiti i kao svojevrsni akumulator električnih impulsa koji se onda može koristiti u situacijama u kojima kompenzacija sila ponajviše treba tj. kada treba najviše kompenzirati savijanja skije, koja su na granici s dopuštenim, a kako bi se izbjegao gubitak površine rubnika sa podlogom.

Sistem ugradnje vezova se nije mijenjao i tu je i dalje glavni akter priče Tyrolia sa svojim danas vrlo raširenim Railflex II sistemom. Novost je što od ove godine taj sistem vezova posjeduju svi modeli, osim natjecateljskih modela, dakle samog vrha ponude koji se i dalje baziraju na ugradnji Freeflex vezova. Railflex je vrlo zahvalan sistem iz perspektive fiksiranja veza na skiju, a radi na bazi samo jednog vijka na sredini plate, koji ima mali stupanj slobode. No, činjenično stanje stvari je ipak malo drugačije, jer se plastične vodilice za Railflex šine ipak moraju vijcima prethodno ugraditi na skiju, dakle nema bijega od bušenja na način na koji je to riješio npr. Blizzard.

Glavni atribut strukture skije čini Superframe (slika desno). I o tome je sustavu bilo priče prošle sezone, no da ipak malo ponovimo; proizvođač tvrdi da Superframe nije samo sistem šasije skije, nego kompletan pristup izradi skije od jezgre, preko vanjske šasije i sistema koji će najbolje u cijeli sustav ukomponirati vezove ne bi li se dobila čim lakša, a istovremeno odzivna skija koja bi dodatno trebala surađivati s bazom race plate inkorporirane u samu jezgru, ugrađene bez upotrebe vijaka. Pojednostavljeno, to je sistem sastavljen od tvrdog vanjskog okvira, koji zatvara vrlo laganu jezgru skije. Jezgra je lagana kako bi se lakše adaptirala na promjenu uvjeta na stazi upotrebom Intelligence vlakana, dok je vanjski okvir ojačan (prema riječima proizvođača dvostruko jači od titana) jer upravo taj dio skije podnosi najveću količinu vibracija i torzijskih sila. Iako postoji sustav prijenosa sila na rubnike, kojeg također zatvara vanjska šasija, sistem integracije vezova u strukturu skije djeluje ipak nešto neučinkovitije od sustava koji je implementira Völkl ili recimo Blizzard, jer su vijci koji se ugrađuju u strukturu skije kod Heada ipak više smješteni po sredini skije, a preko njih se odvija prijenos sila sa veza na skiju.

Vanjska je šasija izgrađena tzv. liquid metal tehnologijom, što naravno nema veze sa tekućim metalom, nego je to posebna makro struktura koju omogućava fleksibilnost skija i maksimum energije prilikom izlaska iz zavoja, a ne njeno rasipanje na vibracije i toplinu, koja se generira različitim deformacijama skije kroz zavoje. Sustav stabilizacije, nazvan X frame je posebno dizajniran za implementaciju na takvim sistemima, a glavno mjesto fokusiranja interesa mu se nalazi na mjestima gdje su te vibracije i najočitije, odmah ispred plate, a nalazimo ga uglavnom na najjačim modelima skija.

Gledano presjekom, skija ima sličnu trodimenzionalnu strukturu poput Salomonovog W sistema, a djelomično slično kao Völklov double grip sistem, gdje se posebno ojača šasija skije iznad rubnika, kako bi prijenos sila bio potpuniji, no čini se kako je ovdje interakcija veza i njegovih rubnih dijelova s tim sistemom slabija, a i prenosi se preko plastičnog railflex standarda koji ne ulijeva veliko povjerenje svojom čvrstoćom (iako do sad nemamo informacije o tome da bi sustav bio slabe izdržljivosti na pucanje, no torzijski se sve svodi samo na procjenu).

Pojedini race modeli nose oznaku Supershape. Supershape je koncept vrlo sličan starom dobrom Oversize konceptu kod Rossignola, gdje se omjerom vrha, struka i repa skija dobije adekvatan omjer za najbolju odzivnost skije i istovremeno postigao optimalan torzijski efekt. Drugim riječima, radi se o skijama koje imaju jako naglašene gabarite vrhova skija koji nerijetko idu i preko 120 mm i posljedično radijusima manjim od 12 m na visinu skija od 165 cm.

Što se ženskih modela tiče i tu je priča više manje poznata; manja masa skija, lakša inicijacija zavoja te malo pomaknut centar ravnoteže prema sredini skije kako bi skijanje bilo što lakše.

 

 

 

 

KOMENTARI

Trenutno niste prijavljeni. Molimo prijavite se!

login:

lozinka:

Samo registrirani korisnici mogu dodati komentar. Prijavite se ili registrirajte.

© Skijanje.hr 2003-2024.  ISSN 1845-5891  e-mail: info@skijanje.hr   Izdavač: Sport-IT   Izrada internet stranice: Info izlog d.o.o.   Broj posjeta: 4166
Tekstovi i Skijanje.hr watermarkom označene fotografije autorsko su pravo i vlasništvo Hrvatskog ski/board magazina Skijanje.hr osim ako nije drugačije naznačeno. Uredništvo magazina ne jamči za točnost i potpunost objavljenih informacija te ne preuzima nikakvu odgovornost za izravnu ili neizravnu štetu i ozljede proizašle iz sadržaja na site-u. Kontakt...
Hrvatski ski/board magazin Skijanje.hr

ISSN 1845-5891

e-mail: info@skijanje.hr

Marketing:
  marketing@skijanje.hr