01.02.2008.      

Autor: Goran Razić 

ISPO 2008 - "erupcija" noviteta

Prije dva dana završen je najveći europski sajam zimske sportske opreme, odjeće i obuće. Ove godine dominacija "već viđenog" je poprilično manja.

Noviteti, razne studije i sve dorađenije tehnološke novotarije začinjene odličnim rješenjima i ove su godine okarakterizirale ovaj sajam, koji se protezao na ukupno 16 paviljona münchenskog sajma. Za obilazak cijelog ISPO-a bila su potrebna odlično isplanirana 3 dana, no nerijetko bi i u tom slučaju dobro došao još jedan dan. Opis bi izgledao ovako; 4 paviljona outdoor opreme, paviljon modnih noviteta i ekstravagantnog dizajna pod imenom ISPO vision, paviljon ponude s "istoka", paviljon hokeja na ledu i dvoranskih zimskih sportova, 2 paviljona Sportstyle-a, 2 paviljona "performance" s mjernim uređajima, te odjevnom i tehničkom ponudom za vrhunske sportaše, 3 paviljona snowboard opreme i 2 paviljona skijaške opreme.

U skijaškim paviljonima sve je vrvjelo od noviteta i bogato osmišljenih izlagačkih mjesta, koja su svojim dizajnom imala za zadatak privući što više posjetitelja i odati što ekskluzivniji dojam. Osim ušminkanih već viđenih stvari, upakiranih u novi "celofan", ovogodišnji ISPO bio je odlična prilika za prezentaciju glavnih aduta namijenjenih za sljedeću sezonu. Tako je Völkl predstavio svoj novi koncept allmountain skije, s potpuno novom markerovom izvedbom veza u retro stilu, pod imenom Grizli. Nordica je također iznijela nekoliko noviteta, baš kao i Atomic, koji ponovo puno nade polaže upravo u natjecateljsku liniju skija, za koju tvrdi kako je i dalje neuhvatljiva. Linija Metrona nestaje, no Atomic ima spremne adute i za taj dio populacije. Predstavljena je nova linija Drive, ponovo je predstavljena pancerica Hawks, s revolucionarnom izvedbom prednjeg dijela potplata i sl.

Rossignol u novu sezonu ulazi s potpuno novom race kategorijom skija, kod kojih je najočigledniji pomak u oversize tehnologiji. Tako npr. najjača rekreativna GS skija iz top klase ima širinu struka od čak 80-ak mm (!). Allmountain Bandit je također doživio određene promijene, te je od sada najjači model opremljen dodatnim fleksijskim zatezačem, radi lakše vožnje po dubokom snijegu. Salomonov vanjski, već dobro prepoznatljiv dizajn nije doživio veće promijene, ali zato unutrašnjost je. Potpuno isti izgled natjecateljske i rekreativno natjecateljske race klase skija samo može zavarati. Zabilježen je i ponovni "turn back" prepoznatljivom agresivnom Crossmax izgledu, a predstavljena je i hibrid klasa između Crossmaxa i XWing-a. Salomon je u nekoliko skija unio i zanimljiv dizajnerski trik. Skije su djelomično "prozirne", tj. samo djelić gornjeg dijela skije, te baza, koja sada dopušta uvid u korijen rubnika i drvenu jezgru, pomognutu titanskim ojačanjima.

Fischer je predstavio svoje poznate skije "s rupom", predstavio je novu generaciju RC4 klase, s već ustaljenim flowflex vezom, dok je Elan proširio svoju waveflex tehnologiju i na ostale modele. Tako npr. slalom i veleslalom modeli odišu lakoćom, dok bi istovremeno trebali, zahvaljujući "valovima", imati popriličnu torzijsku rigidnost.

Ako nam je dozvoljeno malo globalizirati, ne možemo se oteti dojmu nastavka trenda sve jačeg utjecaja freeride-a i freestyle-a. Gotovo svaki proizvođač iznimno brižno je pripremio svoje perjanice u navedenim klasama, koje su nerijetko stajale u prvom planu, ne bi li privukle što veći broj posjetitelja sklonih ovakvim novitetima. Iako race programi time nipošto ne padaju u drugi plan, dojma smo kako se polako, ali sigurno skijaška industrija okreće novonastaloj situaciji globalnog zatopljenja, nestabilnijeg vremena i nepredvidljivijih uvjeta na stazama. Većina je tome doskočila sve masovnijom proizvodnjom allmountain klasa skija i modela "spremnih na sve".

ISPO Vision paviljon, okarakteriziran je iznimnom dozom ekskluzive. Tako se moglo vidjeti bezbroj iznimno vizionarskih, pa čak bi se osudili reći i kičastih dizajnerskih kolekcija namijenjenih dubljim džepovima, čiji vlasnici rado kroče po snijegom bogatim mondenim skijalištima. Iako su u navedenom paviljonu "brzina", "tvrdoća", "okretnost", "kompaktnost" i slični pojmovi strana riječ, ekskluzivne i običnom smrtniku nedostupne kolekcije davale su nevjerojatan miris novca, moći, uspjeha, samodokazivanja te još ponekih karakteristika rijetko viđenih čak i po skijalištima poput St. Moritza, Aspena i sl.

Snowboard štandovi, koji su se smjestili tik pored ISPO Visiona odisali su dijametralnom suprotnošću. Glasna glazba, prolivena piva po podu, smeće i bezbroj mladih u potrazi za novitetima. Uz odlične show-ove i halfpipe rampu za skatere, u snowboard paviljonima predstavljeni su gotovo svi noviteti za predstojeću sezonu.

Osim navedenog, valja spomenuti i iznimno veliki broj izlagača tehnoloških gadgeta, sportskih pomagala, strojeva za servis skija, proizvođača voskova, tehničke odjeće i obuče, alpinističke opreme, reklamnih materijala i ostalih stvari bez kojih zimski sport ne bi bio ono što je.

Kako u jednom članku nije moguće prenijeti sve novitete, samo podsjećamo kako ćemo u daljnjim člancima obuhvatiti gotovo sve značajnije novitete. Tehnologije skija i recenzije najnovijih modela bit će na vrijeme objavljeni.

ISPO se još jednom pokazao u svom pravom svijetlu. Blještavilo, koncentracija zimske industrije, tehnoloških noviteta direktno ili indirektno vezanih uz skijaški sport, još jednom su napravili odličan uvod i start u novu sezonu 2008/2009., iako je prosječan skijaš u mislima još uvijek okupiran tekućom sezonom.

 

 

 

 

KOMENTARI

Trenutno niste prijavljeni. Molimo prijavite se!

login:

lozinka:

Samo registrirani korisnici mogu dodati komentar. Prijavite se ili registrirajte.

  • Vijesti

  • Info

© Skijanje.hr 2003-2024.  ISSN 1845-5891  e-mail: info@skijanje.hr   Izdavač: Sport-IT   Izrada internet stranice: Info izlog d.o.o.   Broj posjeta: 249431
Tekstovi i Skijanje.hr watermarkom označene fotografije autorsko su pravo i vlasništvo Hrvatskog ski/board magazina Skijanje.hr osim ako nije drugačije naznačeno. Uredništvo magazina ne jamči za točnost i potpunost objavljenih informacija te ne preuzima nikakvu odgovornost za izravnu ili neizravnu štetu i ozljede proizašle iz sadržaja na site-u. Kontakt...
Hrvatski ski/board magazin Skijanje.hr

ISSN 1845-5891

e-mail: info@skijanje.hr

Marketing:
  marketing@skijanje.hr