Skijanje.hr

20.11.2013.      

Autor: Goran Razić 

Od 15.11. zimska oprema za Sloveniju!

Zima se bliži pa samim time treba voditi više računa o opremi na vašem metalnom ljubimcu. Spremate li se na put prema Sloveniji, Austriji, ili Italiji, svakako pogledajte na što morate obratiti pažnju.

Kao i svake godine obaveza posjedovanja zimske opreme u Sloveniji određena je datumski te ne ovisi o vremenskim prilikama. Stoga, odlučite li se na put u Sloveniju u periodu između 15.11.2013. i 15.03.2014. morat ćete imati 4 zimska pneumatika s oznakom M+S i to s minimalnom dubinom utora na gaznom dijelu od 3 mm. Slovenski zakon dozvoljava i 4 ljetna pneumatika s minimalnom dubinom utora od 3 mm, ali uz obavezu posjedovanja odgovarajućih lanaca za snijeg. Vozila s pogonom na sva četiri kotača u slučaju ljetnih pneumatika moraju posjedovati lance za sve pogonske kotače. 

» Detaljni 'Auto info' članak 

Iznimno, u predjelu priobalnog područja Slovenije dozvoljeno je korištenje ljetnih pneumatika s minimalno 3 mm utora, ali bez posjedovanja lanaca za snijeg. 

-.-Goran Razić-.- 

Ovdje je svakako bitno spomenuti i represivne mjere za kojima poseže slovenska policija. Naime, ukoliko se odlučite na put bez zimske opreme i zaustavi vas slovenska policija, platit ćete kaznu od 40 eura. Ukoliko ste pak izazvali zastoj prometa zbog neposjedovanja odgovarajuće opreme kazna je 500 eura i 5 kaznenih točki. Za sve one koji su u vječnoj žurbi te nerijetko voze sa snijegom na krovu svog automobila, morat će voditi računa da je kazna za ulazak u promet neočišćenog automobila čak 200 eura, dok slovenska policija zadržava pravo naplatiti dodatnih 300 eura kazne za nepoštivanje izvanrednih zimskih propisa i ograničenja u prometu. Isto tako, ukoliko vam vozilo glasi na pravnu osobu valja računati i s time da su kazne za pravne subjekte više za čak 1.000 eura za pravnu osobu, dok se obračunava i 120 eura viša kazna za osobu koja upravlja vozilom.

U Austriji bez lanaca po bljuzgi!

U Austriji je obavezna zimska oprema od 01.11. do 15.04., ali samo u trenutku vladanja zimskih uvjeta (vrijedi za vozila do 3,5 tone, nap.a.). Za razliku od Slovenije, u Austriji se pod valjane zimske, odnosno ljetne gume, priznaje minimalna dubina utora od 4 mm, dok je u slučaju ljetnih guma potrebno imati spremne lance za snijeg. Specifičnost austrijskog zakona je da je upotreba lanaca za snijeg strogo definirana. Tako je, primjerice, potrebno imati postavljene lance u slučaju da je cesta u cijelosti prekrivena snijegom ili ledom, dok je u slučaju djelomične pokrivenosti snijegom ili bljuzgom upotreba lanaca zabranjena. Stoga za Austriju svakako preporučujemo upotrebu zimskih guma, koje će pružiti jedinu pravu sigurnost u često promjenjivim zimskim uvjetima na cesti. 

Njemačka bez fiksnog datumskog perioda

U Njemačkoj ne postoji datumski određen početak obaveze posjedovanja zimske opreme, već zakon ovisi o trenutnoj situaciji. U Njemačkoj je, primjerice, dovoljno imati zimske pneumatike minimalnog utora od 1,6 mm, dok je poželjno imati utore na pneumaticima od barem 4 mm, no imajte na umu da u slučaju zimskih uvjeta njemački zakon ne priznaje ljetne pneumatike, već je potrebno imati isključivo zimske. Lanci se koriste samo u ekstremnim uvjetima na cesti. 

Pažnja - u Italiji svaka regija ima svoj zakon

U Italiji svaka regija ima mogućnost sama odrediti kada na snagu stupaju zimski uvjeti. Tako se većina regija na sjeveru zemlje odlučila datumski odrediti obavezu posjedovanja zimske opreme u koju spadaju 4 zimska pneumatika ili 4 ljetna s uključenim lancima. Spomenimo primjerice nama najbližu regiju Friuli Venezia Giuliu u kojoj je zimska oprema obavezna u periodu od 15.11. do 15.04., nevezano za vremenske uvjete. Isti vremenski period aktualan je i u Venetu (s izuzetkom autoceste do Brescie gdje je na snazi od 01.11. do 31.03., nap.a.)

Nikako bez lanaca u Švicarsku

U Švicarskoj zimska oprema nije datumski određena već ovisi o vremenskim prilikama, no svakako treba imati na umu da Švicarci ne toleriraju ljetne pneumatike, već isključivo zimske pneumatike na sva četiri kotača. Lanci su obavezni na mjestima gdje je to propisano prometnim znakom za vrijeme snježnih nepogoda. Stoga u Švicarskoj svakako imajte u prtljažniku odgovarajuće lance. 

U Hrvatskoj kazna 300 kn za vožnju bez zimske opreme 

I za kraj spomenimo i Hrvatsku u kojoj također ne postoji vremensko trajanje obaveze posjedovanja zimske opreme, već je ona određena trenutnim vremenskim prilikama. Hrvatski zakon pod zimsku opremu priznaje zimske pneumatike s minimalno 4 mm utora ili ljetne pneumatike s istovjetnim utorom, ali uz obavezno korištenje lanaca za snijeg. Kazna za nepoštivanje zakona iznosi 300 kuna

Želimo vam sretnu i sigurnu vožnju prema svom odredištu. 

KOMENTARI

Trenutno niste prijavljeni. Molimo prijavite se!

login:

lozinka:

Samo registrirani korisnici mogu dodati komentar. Prijavite se ili registrirajte.

  • Objavljeno: 22. studenog 2013.   12:16h

    Član od:
    24.01.2013.

    Mjesto:
    Hrvatska, rijeka

    ja sam također primijetio još jedan fenomen, preveliki broj ljudi pristupa vožnji po kiši potpuno isto kao i po suhom ?!!? Ne prilagođava način vožnje, barem ne dovoljno, ako išta....

  • Objavljeno: 22. studenog 2013.   09:30h

    Član od:
    26.10.2007.

    Mjesto:
    Hrvatska, Zagreb

    Najvažnije je prilagoditi vožnju uvjetima na cesti, i svojim sposobnostima. Jer ima puno pametnjakovića koji kada kupe zimske gume misle da se po snjegu s njima vozi kao po suhom. Zimske gume koje se kupuju kod nas vise su za kišu i niže temperature nego za snijeg i led. Za snijeg i led, tj. uvjeti kakvi su na planinama, postoji još jedna grupa guma. Također auto 4x4 ima sposobnost stajanja kao i svaki drugi, puno lakše krene i vozi, ali kod kočenja je stvar ista.
  • Objavljeno: 22. studenog 2013.   09:00h

    Član od:
    16.08.2004.

    Mjesto:
    Hrvatska, Rijeka

    Sjecam se prosle godine da je na radiju bio komentar one nesrece iz Delnica kad je covjeku auto proklizao i na zalost je poginuo. Komentirao je u sklopu redovne emisije neki tip iz HAK-a ili MUPa, tako nesto, a fora je bila iduca: na tom autu su bile samo prednje zimske, straznje su bile ljetne! I kaze da se ne bi nista dogodilo da su bile sve cetiri iste gume, pa makar i sve cetiri ljetne. Ovako su mu zadnje imale kompletno drugacije ponasanje i odnjele auto

    Skrecem paznju na ovo jer u okolini jos uvijek imam jako puno ljudi koji uporno stavljaju iskljucivo 2 prednje zimske i misle da su tako sigurni. Ne samo da nije po zakonu nego je i opasno!
  • Objavljeno: 22. studenog 2013.   08:49h

    Član od:
    24.01.2013.

    Mjesto:
    Hrvatska, rijeka

    istina, to sam i ja napisao , ali moj "angle" na ovu pricu je da se kroz ulicu u kojoj je slaba vidljivot, mrak, kiša, refleksije, parkirani auti sa strane, usko, i u kojoj se tako moze pojaviti dijete ili odrasli koje ti spominjes, ne vozi vise od 30-40km pa cak i ako je ogranicenje 50km, sto je cesto To je odgovornost i razum koji dolazi iz osobne svijesti a ne iz reklame proizvođača i prodavača guma kojima je ipak glavno da ti prodaju gumu.

    Po meni, a reci mi da sam penzic, 30-40 je maks za vecinu klasicnih gradskih ulica po mraku i kiši, ali ne mogu staviti toliko ogranicenje jer se po danu i suncu ipak moze 50, ali zato po losijim uvjetima nastupla osobna odgovornost. a reci, koiko puta ti netko histericno buse nabijen u bunkeru kada tako vozis? i onda te konacno predje uz psovke sa nekih 60-70 na takvom mjesti u u takvim uvjetima. to mene nervira, tada nikakve gume ne pomazu.

    eto, o tome sam htio komentirati, to je vaznije po meni....inace sve stoji, i tehnicki argumenti i zakon.
  • Objavljeno: 21. studenog 2013.   14:52h

    Član od:
    13.01.2006.

    Mjesto:
    Hrvatska, Zagreb

    < 7 je činjenica koja kaže da kad naglo moraš stati; npr. dijete je istrčalo pred auto i nije ga bilo moguće predvidjeti zaustavni put je zbog krutosti ljetne gume na tim temperaturama značajno dulji.
    Dakle, rizik kao i svaki drugi. Svatko se mora znati nosti s njim u RH. Što se tiče Slovenije ili Austrije, tu više nema priče o riziku nego o zakonu. Pa tako ako se bude u Sloveniji učesnik prometne, a voziš sa ljetnim gumama po zimskim uvjetima (dakle, prije zakonskog 15.11), to automatski dodaje ponder na tvoju krivicu


    [Editirano] 21. studenog 2013. u 14:53h
  • Objavljeno: 21. studenog 2013.   10:06h

    Član od:
    24.01.2013.

    Mjesto:
    Hrvatska, rijeka

    iako je ovaj marketinsko-inženjerski argument točan (<7 stupnjeva, plastika, itd....), mene malo iritira njegovo agresivno isticanje i poentiranje na njemu jer je on sam jedan , i to manji dio slagalice.
    Pogotovo što znam da razlog nije moja sigurnost nego želja za praznjenjem mojeg novcanika, i to što češće, pogotovo kada dolazi od trgovca.

    Ispravnija poruka bi bila da je glavni parametar vaša glava i oprezna vožnja, poštujući uvjete na cesti, propise, tehnička i vaša osobna ograničenja.

    [Editirano] 21. studenog 2013. u 10:08h
  • Objavljeno: 20. studenog 2013.   21:54h

    Član od:
    06.12.2006.

    Mjesto:
    Hrvatska, Buzet

    Nemojte zaboraviti na najvažniji "parametar" zimske gume; smjesa tj. materijal izrade, a u tome je najvažnija razlika između ljetne i zimske gume ili jedna od najvažnijih.
    Upravo taj parametar omogućuje zimskoj gumi najbolje karakteristike na temperaturama <7*C, dok ljetna guma na temperaturama <7*C postaje tvrda, "plastična" i drastično joj se smanjuje učinkovitost.
  • Objavljeno: 20. studenog 2013.   17:40h

    Član od:
    26.10.2007.

    Mjesto:
    Hrvatska, Zagreb

    Kako po ljeti nisam mijenjao gume, tj. vozio sam sa zimskim, nemalo sam se iznenadio kad sam mjerio dubinu utora I skužio da mi se guma vrlo malo potrošila po ljeti, znači ostalo mi je 5.5mm na zadnjim I 4,6 na prednjim gumama. Malo pričajući s poznanicima dosta ih je počelo ne mijenjati gume, i voziti se samo sa zimskim kroz cijelu godinu. Sad kod nekog držanja nisam primjetio neku razliku, za potrošnju ne znam, jedino što su zimske malo bučnije.

    [Editirano] 20. studenog 2013. u 17:41h
  • Objavljeno: 20. studenog 2013.   16:42h

    Član od:
    13.01.2006.

    Mjesto:
    Hrvatska, Zagreb

    Smiješno, ne smiješno, ali je kažnjivo ako nema...
  • Objavljeno: 20. studenog 2013.   14:28h

    Član od:
    27.10.2011.

    Mjesto:
    Hrvatska, Split

    Obrazlozi zasto je smjesno?
    Sto 4x4 znaci na snijegu ili ledu sa ljetnim gumama?

Prikazano 10 od 11 komentara

Sve komentare pogledajte na forumu

© Skijanje.hr 2003-2017.  ISSN 1845-5891  e-mail: info@skijanje.hr   Izdavač: Skijaški klub Hupser   Izrada internet stranice: Info izlog d.o.o.   Broj posjeta: 86406904
Tekstovi i Skijanje.hr watermarkom označene fotografije autorsko su pravo i vlasništvo Hrvatskog ski/board magazina Skijanje.hr osim ako nije drugačije naznačeno. Uredništvo magazina ne jamči za točnost i potpunost objavljenih informacija te ne preuzima nikakvu odgovornost za izravnu ili neizravnu štetu i ozljede proizašle iz sadržaja na site-u. Kontakt...
Hrvatski ski/board magazin Skijanje.hr

ISSN 1845-5891

Izdavač: Skijaški klub "HUPSER"
Medovićeva 19, Rijeka
e-mail: info@skijanje.hr

Marketing:
  marketing@skijanje.hr