30.12.2004.
Tweet
Sve tajne velikog servisa opreme



Imali smo priliku prisustvovati putu kojeg prolazi svaka skija, a kada je odnesete serviseru i zatražite tzv. veliki servis, i uvjerili se da, iako je postupak poluautomatiziran, cijeli proces zahtijeva zaista dosta truda i vremena.
Većina skijaša vjerojatno servisiranje skija doživljava kao automatizirani postupak u kojem je prisutnost iskusne ruke servisera potrebna samo da pritisne tipke START i STOP. No ipak, mi smo se odlučili otići pogledati koji su to sve procesi uključeni u postupak velikog servisa.Veliki servis obuhvaća krpanje podloge, brušenje rubnika i voskanje skije, bez obzira u kakvom stanju skija na servis dolazi i je li ona dobro ili loše održavana. Razlika između dobro i loše održavane skije vrlo je očita i nerijetko se prepoznaje po korodiranim rubnicima te suhoj i izblijedjeloj podlozi. Takve skije zahtijevaju i mnogo više angažmana ne bi li se dobro pripremile za skijanje. Od časa kada ste svoje skije ostavili serviseru, one prolaze kroz nekoliko strojnih faza, ali i kroz nekoliko faza ručne obrade.


Grafitni materijal dosta sliči silikonskim štapićima koji se mogu za krpanje koristiti u kućnoj radinosti, s tom razlikom da se grije na većim temperaturama i da se pri većim temperaturama bolje spaja sa bazom skije.
Grafit se nanosi na sva veća oštećenja na bazi, a nakon što se masa ohladi ručno se uklanja suvišak kako bismo se uvjerili da su sva oštećenja sanirana. Ovaj postupak može biti ponavljan nekoliko puta, sve dok serviser nije potpuno siguran da su sva oštećenja popravljena. Prije slijedećeg procesa baza ide na još jedno vodeno brušenje kako bi se dobila čim veća ravnomjernost podloge, odnosno kako bi podloga bila čim ravnija.



Važno je napomenuti da do ovog koraka skija mora biti pripremljena besprijekorno, jer bi se inače moglo dogoditi da rotirajući brusni diskovi zahvate i dio baze, ukoliko ona nije savršeno ravna.
U ovom slučaju ukupni brusni kut iznosi 89 stupnjeva base edge te 88 stupnjeva side edge, koji su preporučeni za veliku većinu rekreativaca i carving standarde, a na taj način su rubnici i najdugotrajniji. Tek ovdje se djelomično može reći da se skija obrađuje uz pomoć pritiska na gumb.


Općenit je dojam da je za jedan potpuni servis skija u lošem stanju potrebno zaista mnogo iskustva, vremena, ali i kvalitetne opreme kako bi vaše skije izgledale poput novih. Pogotovo kad uzmemo u obzir činjenicu da svaka skija može podnijeti 7-8 ovakvih obrada, ukoliko nisu potrebni rigorozniji zahvati.
Sam proces će najiskusnijem serviseru oduzeti minimalno 30 minuta, pa stoga molimo da tu činjenicu imate u vidu budete li nosili skije na servis. U svakom slučaju, neka to ne bude dva dana prije odlaska na snijeg.
Vezani članci
Info
Recenzije
- Alpina 2000 - Rijeka
- Cero - Karlovac
- Experience - Matulji
- Fumić – Zagreb
- Gigant - Zagreb
- Hrvoje sport - Zagreb
- Kecerin - Zagreb
- Keindl sport - Zagreb
- Mah Sport - Varaždin
- Malupe sport - Pula
- Max Sport – Zagreb
- Montana Hafer - Zagreb
- Rost Sport - Zagreb
- Ski Frankie - Samobor
- T.Č.T. Bike & Ski Shop & Service - Zagreb
- Top servis - Zagreb
- Vujičić - Rijeka
- XXL Sport - Rijeka
- Zlatni medvjed - Zagreb
- Žuti mačak - Zagreb
-
Besplatno skijanje na Sljemenu!
Skijanje za građane besplatno do kraja sezone, no samo na Zelenom i Bijelom spustu
-
Slovenska skijališta s čak 11 novih žičara!
Više od 80 milijuna eura za ogroman napredak slovenskih skijališta.
-
Novi četverosjed na Platku spreman za sezonu!
Uspješno obavljen tehnički pregled nove žičare, jedan od posljednjih administrativnih...
Tekstovi i Skijanje.hr watermarkom označene fotografije autorsko su pravo i vlasništvo Hrvatskog ski/board magazina Skijanje.hr osim ako nije drugačije naznačeno. Uredništvo magazina ne jamči za točnost i potpunost objavljenih informacija te ne preuzima nikakvu odgovornost za izravnu ili neizravnu štetu i ozljede proizašle iz sadržaja na site-u. Kontakt...
ISSN 1845-5891
e-mail: info@skijanje.hr
Marketing:
marketing@skijanje.hr