Skijanje.hr

PROIZVOĐAČI

»

ATOMIC

29.03.2005.      

Autor: Goran RazićUstupio: No. 2 planet sport d.o.o. E-mail: atomic@planetsport.hr 

Atomic Metron b5 (05/06)

Skija - tenk. Najjači Atomicov Metron model oznake b5. Dojam je iznenađujuć, ove skije morate probati kako bi znali o čemu govorimo...

Impozantna skija u svakom pogledu, nudi jako puno, ali i uzima puno, najviše su na udaru energija i snaga, koje su prve na listi prioriteta Metronovog vozača...

Testirani model: 162 cm, r = 11m
Sidecut: 131 - 76 - 114
*Metron index (m2index): 1260

Skija koja je deblja od četiri centimetra u svom srednjem dijelu, skija koja ima gabarite gotovo poput ratraka, skija koja ima vrh preko 13 cm i težinu gotovo veću od devetnaest centimetara dužeg GS 11 modela. Nije vam dovoljno da izazove respekt? Dobro, reći ćemo da skija radi širine repa ne stane u utore za skije na većini gondola, nego se mora prenositi u odjeljku za snowboard!

162 cm dužine testnog modela i slalom radijus zaslužni su za odličnu vožnju po uređenim stazama te odličnu mogućnost vožnje kratkih, oštrih i vrlo brzih carving zavoja, skija ne popušta niti milimetra pred brzim naletima i agresivnoj vožnji. Dapače, Metron b5 to obožava. Torzijska i longitudinalna tvrdoća su za svaku pohvalu. Od četvero novinara koji su je probali, samo je jedan (onaj najveće mase) bio spreman voziti ju cijeli dan, a ostali su pokleknuli nakon nekoliko spustova. Skija je toliko tvrda i teška da povezivanje kratkih zavoja duž cijele staze bez odmora zahtjeva gotovo pa natjecateljsku spremu. Dokaz tvrdoće modela je nemogućnost spajanja baza skija prilikom nošenja, što zajedno sa debljinom uvelike otežava prijenos ovih skija. (Bolovi u šaci na kraju dana česta su pojava). Ojačana konstrukcija zahvaljujući Atomicovim tehnologijama izrade zaslužna je za navedene karakteristike.

Ako ste mislili da je ovdje kraj varali ste se. Skija sa svojim freeride gabaritima daje do znanja da ju off piste vožnja nimalo ne straši. Usprkos velikoj težini te nešto užem srednjem dijelu, Metron se u dubokom snijegu ponaša odlično, a masu kompenzira širinom vrha i repa koja rezultira ukupno velikom gaznom površinom. No ipak, lakša skija i "pokoji centimetar" duža skija ne bi bila na odmet u uvjetima dubokog powdera.

Ono što je testiranom Metronu po volji je definitivno izvoženi snijeg, mekane i velike grbe, zamrznuta kora na dubokom snijegu te grumeni leda i smrznutog snijega na neuređenim padinama. Preko toga Metron ide sa zavidnom lakoćom, još da iza sebe ostavlja trag freze kao ratrak, dojam bi bio potpun.

Rubnici su odlični što u paketu s torzijskom tvrdoćom rezultira velikoj trajnosti rubnika koji dugo ne popuštaju pod pritiscima crnih staza, koje ova skija neizmjerno voli (bilo uređene ili neuređene). Na grbama i neravnom terenu je skija kao kod kuće, izvrsno postavljenog težišta te dobrog omjera težine. Okretnost joj je velika, no moramo priznati da ponekad treba abnormalna snaga kako bi se odvozili najzahtjevniji dijelovi staza.

Pri većim brzinama, kao i većina skija ovakvih dimenzija i radijusa, ponaša se dosta nestabilno i nije rijetkost da se u pravocrtnoj vožnji počne ponašati poput kompasa koji je izgubio sjever, svojim naizmjeničnim lutanjem lijevo – desno. No blagim postavljanjem na rubnike skija ponovo lovi snijeg i djeluje poput sportskog motora u zavoju.

Skijaši koji su velike mase (80+ kg) i odlične tehnike, skijaši koji vole apsolutno sve terene i nisu izbirljivi oko uređenosti staza, skijaši odlične kondicije, zaslužili su ovu skiju koja će ih nagraditi svojim čvrstim karakterom i stabilnom, čvrstom i brzom vožnjom u svim uvjetima. Do sada jedini testirani model slalom karakteristika, natjecateljske tvrdoće, freeride gabarita i allround sklonosti. No možda ipak prevelike snage i tvrdoće za prosječnog skijaša. Pripadnice ljepšeg spola ako je i podignu od poda neka je ne stavljaju na noge osim ako ne zadovoljavaju uvjete s početka paragrafa. U suprotnom niži Metron modeli biti će pravi izbor.

* A kako odabrati svoj model? Za to je proizvođač osmislio jedinstveni sistem, koji je vrlo user friendly. Osmišljene su tablice kojima će raspolagati svaki dealer, a u kojoj ćemo se morati pronaći. Sistem je takav da skijaš mora odgovoriti na pitanje kakav je skijaš (srednji, napredan ili odličan), odgovoriti koliko ima kilograma te kakve zavoje preferira (kratki, srednji ili dugi). Na osnovu odgovora dobivaju se bodovi koji nam određuju naš "Metron index", a prema kojem se odabire prikladna skija. U dućanima će na raspolaganju biti i vizualni sistem izračuna koji će još pojednostaviti cijelu stvar. Sve u svemu, ništa revolucionarno, no ipak novitet u odabiru skija.

KOMENTARI

Trenutno niste prijavljeni. Molimo prijavite se!

login:

lozinka:

Samo registrirani korisnici mogu dodati komentar. Prijavite se ili registrirajte.

  • Recenzije

  • Interview

© Skijanje.hr 2003-2019.  ISSN 1845-5891  e-mail: info@skijanje.hr   Izdavač: Skijaški klub Hupser   Izrada internet stranice: Info izlog d.o.o.   Broj posjeta: 7947117
Tekstovi i Skijanje.hr watermarkom označene fotografije autorsko su pravo i vlasništvo Hrvatskog ski/board magazina Skijanje.hr osim ako nije drugačije naznačeno. Uredništvo magazina ne jamči za točnost i potpunost objavljenih informacija te ne preuzima nikakvu odgovornost za izravnu ili neizravnu štetu i ozljede proizašle iz sadržaja na site-u. Kontakt...
Hrvatski ski/board magazin Skijanje.hr

ISSN 1845-5891

Izdavač: Skijaški klub "HUPSER"
Medovićeva 19, Rijeka
e-mail: info@skijanje.hr

Marketing:
  marketing@skijanje.hr