Skijanje.hr

PROIZVOĐAČI

»

FISCHER

25.09.2006.      

Autor: Željko Mihalić 

Fischer tehnologija 06/07

Kod Fischera malo promjena, no jedna od njih jako obećava.

Novost u ponudi je FLOWFLEX (naslovna slika), poseban sistem ispod integrirane plate. Flowflex radi na principu sistema opruga ispod plate, koji sile savijanja skije, preko spomenutih opruga, koje se nalaze ispred vrha i repa plate, prenosi na sredinu skije, na mjesto na kojem se nalazi posebni klizni element. Uloga tog posebnog vertikalno kliznog elementa jest da na mjesta koja se nalaze direktno ispod sredine plate, odnosno sredine pancerice, u čim većoj mjeri prenese na vrh i rep. Taj prijenos sila je bitan iz razloga jer je to mjesto na koje se sile u zavojima najslabije prenose, jer ih prednji i stražnji blok veza čine nedostupnima, pogotovo kod skija koje se izraženije savijaju u oštrijim energičnijim zavojima. Stoga je ovaj sistem za početak implementiran u RC4 Worldcup RC i SC modelima (donatjecateljskim) kao tipičnim predstavnicima skija za kratke i dinamične zavoje, no pokaže li se efikasnim, možemo ga već sljedeće sezone očekivati u više modela skija.

RAILFLEX je i dalje glavni sistem vezova, kojeg i dalje, kako samo ime to jasno ilustrira, isporučuje Tyrolia. I tu je i dalje sve jasno, jer se gotovo ništa nije promijenilo; Sistem se sastoji od plastične plate na koje se vez doslovce navlači, bez fiksiranja vijcima za samu platu (osim centralnog vijka, naravno), koja omogućuje mali, ali dovoljan stupanj slobode veza, o čemu je bilo dosta govora. Iako sistem nije baš najizdržljiviji niti revolucionaran, što se tiče prijenosa pokreta pancerice na skiju, Tyrolia je jedan od najpouzdanijih proizvođača vezova današnjice. Neka vas ne zavara Fischerov logo na vezovima, sve vezove za Fischer proizvodi Tyrolia, a Fischer samo lijepi logotip. Railflex je od ove sezone prisutan u svim modelima, osim dva modela koje prati novi sistem Flowlex, te u freeride modelima (slika desno).

AIRCARBON - To je posebna presvlaka preko šasije skije da bi se istovremeno dobila što bolja izdržljivost i istovremeno upravljivost, jer se radi o iznimno otpornom i laganom materijalu, kombiniranom od ugljikovih vlakana i titana.

PLASMA EDGE - o sistemu posebne obrade rubnika ne treba posebno trošiti riječi, princip je prisutan više od 6 godina na tržištu; vruća plazma čini čelik rubnika posebno otpornim i trajnim.

POWER VACUUM - Ovaj tehnološki trik služi kako bi se spojilo nekoliko slojeva laminata te da među njima ne zaostane nimalo zraka ili neželjenih čestica, kako bi interakcija laminatnih slojeva bila čim bolja na cijeloj njihovoj površini. Vanjski je sloj skije, baš poput laminata, protegnut od ruba do ruba kako bi se zagarantirao bolji i efikasniji prijenos sile sa skijaša na skiju. Uglavnom taj sistem konstrukcije jezgre skije nalazimo kod skupljih modela koji imaju laminatnu jezgru (RC4 modela, skupljih RX i AMC modela).

FT (FREQUENCY TUNING) sistem nije novost. To je standard koji se razvio na bazi proučavanja zvuka i akustike, odnosno vibracija koje se harmoniziraju tako da rešetka metalnih oksida koja se nalazi direktno ispod vanjske konstrukcije, umjesto asinhrono, djeluje sinhronizirano i stvara konstruktivnu interferenciju koja doprinosi mirnoći skije u vožnji (slika lijevo). Zanimljiva je činjenica da se taj sistem razvio proučavanjem reakcije struna teniskih reketa. Ono što je zanimljivo jest da je taj sistem provučen kroz cijelu skiju, ne nalazi se na mjestima na kojima najjače vibracije nastaju, pa sa vibracije vrlo lijepo raspoređuju duž cijele skije. To se na Fischeru dosta jasno osjeti u skijanju, pogotovo kod race modela gdje dodatni FT okvir djeluje kao nadgradnja postojećeg internog FT sustava, poseban okvir koji je ojačan na mjestima gdje su primijećene najjače oscilacije skije kako bi raspodjelila energija.

GFC (GLASS FIBER CHASIS) - Dinamična šasija razvijena je u projektu potrage za lakšom, čvršćom skijom, čim konstantnijeg flexa. Spomenutu konstrukciju karakterizira izrazito dobar omjer prijenosa težine na snagu skije uz zadržavanje dobrih karakteristika upravljivosti.

AIRTECH - je novi sistem izrade jezgre rekreativnih modela od komprimirane i lijepljenje piljevine, kako bi se čim više olakšala skija i omogućila čim lakša inicijacija zavoja. Naravno da u tom slučaju teško možete računati na preciznost skije, te stabilnost pri energičnijoj vožnji. Zbog toga ovaj sistem nalazimo uglavnom kod nižih i ženskih modela koji nisu primjereni za agresivnu vožnju i velike sile.

Zanimljiva ostaje činjenica da Fischer i dalje ostaje vjeran svom FT sistemu raspodjele energije, dok ne uvodi sisteme krakova dodatnog prijenosa energije na rubnike (Double grip kod Völkla, Beta sistem kod Atomica, X sistem kod IPS kod Rossignola, ili double express kod Elana itd...) koji mogu skije učiniti dosta torzijski tvrđima. To je možda ključ uspjeha u vozljivosti i najambicioznijih Fischerovih modela. Sličan trend od sezone 06/07. počinje primjenjivati i Elan, sa svojom Waveflex tehnologijom.

KOMENTARI

Trenutno niste prijavljeni. Molimo prijavite se!

login:

lozinka:

Samo registrirani korisnici mogu dodati komentar. Prijavite se ili registrirajte.

  • Recenzije

© Skijanje.hr 2003-2019.  ISSN 1845-5891  e-mail: info@skijanje.hr   Izdavač: Skijaški klub Hupser   Izrada internet stranice: Info izlog d.o.o.   Broj posjeta: 242232
Tekstovi i Skijanje.hr watermarkom označene fotografije autorsko su pravo i vlasništvo Hrvatskog ski/board magazina Skijanje.hr osim ako nije drugačije naznačeno. Uredništvo magazina ne jamči za točnost i potpunost objavljenih informacija te ne preuzima nikakvu odgovornost za izravnu ili neizravnu štetu i ozljede proizašle iz sadržaja na site-u. Kontakt...
Hrvatski ski/board magazin Skijanje.hr

ISSN 1845-5891

Izdavač: Skijaški klub "HUPSER"
Medovićeva 19, Rijeka
e-mail: info@skijanje.hr

Marketing:
  marketing@skijanje.hr