Skijanje.hr

PROIZVOĐAČI

»

FISCHER

25.09.2006.      

Autor: Željko MihalićSlike arhiv: www.fischerskis.com 

Fischer skije 06/07

Austrijski proizvođač predstavlja modele skija za sezonu 06/07.

Fischer je unazad nekoliko godina vjerojatno najkonstantniji brand što se tiče kvalitete i izbora. Sezona 06/07., osim novog sustava Flowlex, ne donosi nikakvu revoluciju i po svemu sudeći, možemo očekivati dobri, stari, provjereni Fischer. Više o tim tehnologijama možete pročitati ovdje.

Skije se pojavljuju u 9 kategorija, od kojih je jedna posvećena telemark skijanju, a ostale su raspoređene u kategorije prema namjeni i kvaliteti izrade, ciljane skupine skijaša što se na kraju vrlo jasno može izraziti kroz količinu tehnoloških trikova koji na stazi znače razliku između uživanja i mučenja, brzine i stabilnosti nasuprot lakoći okretanja. Sve su kategorije ostale manje-više istog naziva s time da je u nekima od tih serija uveden pokoji novi model skija, što znači nešto širu ponudu u odnosu na prošlu godinu. Tyrolia i dalje vodi glavnu riječ što se ugradnje vezova tiče, većina modela, osim freeride serije, RX9 FIRE i dva worldcup modela, dolaze sa Railflex 2 platom kao predugradnjom za vez.

Race serija RC4 je i dalje vrlo slična. Dizajn je i dalje crno žuti, kako smo već navikli unazad tri godine (doduše ukrašen crvenim detaljima), s time da je kataloška ponuda dodatno proširena. RC4 Worldcup modeli su sami vrh natjecateljske ponude, a predstavljaju ih dva modela RC4 Worldcup GS (veleslalomski) i RC4 worldcup SL (slalomski). Općenito oznaka worldcup znači da se radi o natjecateljskim modelima, a RC4 race ili competition znači da se radi o donatjecateljskim modelima. Duljine, jasno, variraju ovisno o namjeni, no slalomski dolaze u karakterističnim duljinama 150-175 cm i manjim radijusima 11-16 m. Duljine veleslalomskih modela kreću se od 160-185 cm i sa većim pripadajućim radijusima od oko 17-19 m na 170 cm. Od tehnologija i dalje nalazimo sveprisutni FT sistem prijenosa energija i stabilizacije, aircarbon, power vacuum, world cup edge, no tome je više prostora posvećeno u članku o tehnologiji. Svi modeli dolaze sa railflex 2 predugradnjom, osim Worldcup SC i Worldcup RC koji dolaze sa Flowflex sistemom. Zanimljivo je da se po katalozima nigdje ne može naći RCX model koji je također svojevrsna donatjecateljska inačica, koja je godinama kataloški nedostupna. Unatoč tome ipak se pojavljuje na policama različitih trgovina, tako da je teško vjerovati da se radi o modelima koji se rade specijalno za nekog naručitelja (poput Intersporta op.a.)

X-sport serija nam je stara poznanica. Vrlo popularna cross - kategorija kvalitetne izrade i dalje će se moći naći u trgovina, blago izmijenjenog dizajna i prepoznatljivih naziva RX2, RX4, RX6, RX8, RX9. Od ove sezone RX 9 dolaze u dva modela od kojih je zanimljiviji RX9 Fire koji dolazi sa flowflex standardom i koji gabaritima strašno podsjeća na Metron. Jači modeli, RX8 (slika desno) i RX9 su namijenjeni dobrim skijašima, a na sebi donose cijelu plejadu tehnoloških pomagala koja susrećemo i na race modelima, uz razliku u kružnim lukovima i gabaritima skija, koji rezultiraju u nešto većim, odnosno primjenjivijim radijusima, pogotovo RX 9. Uz iznimku RX 9 fire koja ima slalomski radijus. Skije dolaze u ogromnom rasponu duljina od 140-180 i očito je da je ciljana skupina naprednih allround skijaša, uz naravno, marketinški jako eksponirane i vrlo popularne i prepoznatljive race modele. Modeli ispod RX 6 nemaju world cup edge obradu rubnika, niti FT, ali su to modeli namijenjeni početnicima i slabijim rekreativcima, koji ne žele skupu skiju, a ruku na srce, pola tih benefita i ne bi niti osjetili.

Sport Carve serija umjesto prošlogodišnjih CX modela donosi modele koji se sada zovu CTX. također umjesto prošlogodišnja tri modela dolazi u 4 inačice (dva modela CTX 200 od kojih jedan model nema railflex 2 sistem, već stariju platu te CTX 400 i 600). Rasponi duljina se kreću od 140 – 170 cm, s radijusima 12-18 m. Rubnici svih CTX modela (ko u prošlogodišnjih CX) su obrađeni već nekoliko godina prisutnom i dokazano kvalitetnom plasma edge obradom što rekreativci posebice cijene jer se fischerova obrada rubnika općenito, uz atomicovu, pokazala najtrajnijom. CTX skije su namijenjene manje ambicioznim all around skijašima i naprednijim početnicima, te skijašima koji 99 % vremena provode na stazi. Radijusi nisu toliko izraženi što se može zahvaliti relativno širokim strukovima od 69 mm, pa bi skije trebali biti dosta primjenjive za većinu podloga i relativno ugodnu vožnju.

AMC serija je prije dvije godine zamijenila Big Stix seriju sa potpuno istom namjenom – all mountain skijanjem. Duljine od 150-182 cm, radijusi u rasponu od 13-21 m uz širine struka uglavnom preko 70 mm jasno ukazuju da je ovo skija koja bi trebala biti spremna na sve izazove; i za stazu i za powder. Svi modeli imaju World cup edge, air carbon šasiju, ali im nedostaje FT sistem, što je malo čudno s obzirom da serija i nije potpune freeride namjene. Svi modeli imaju railflex 2 predugradnju. AMC seriju predstavlj 5 modela, AMC cruise, AMC 70, AMC 73, AMC 76 (dva modela od kojih je onaj sa sufiksom Titan malo ojačan, slika lijevo) i AMC 79 koji je već namijenjen jako dobrim skijašima.

Women serija - naziva Vision su modeli koji se od ostalih razlikuju dizajnom i položajem ravnoteže na skiji, iako se u pravilu suštinski ne razlikuju mnogo od većine CTX ili nižih RX modela, osim što donose nešto malo modificirani railflex vision sistem. Tehnološki, viši ženski modeli imaju World cup edge, Air carbon i FT, dok kod nižih modela sistemi prijenosa energije i ublažavanja vibracija nedostaju. No sve u svemu realno je pitanje koliko bi to bilo potrebno na takvim modelima, a utjecalo bi zasigurno na povećanje cijena, koje kod nižih modela skija nikad nije popularan zaokret. Sve u svemu, dame će među 9 modela sigurno naći nešto za sebe.

Freeride i slopestyle modela ima puno (freeride modeli opet imaju neizmijenjeno havajsko - mikronezijsko nazivlje; Prohete, Watea, Atua, Kehua) i osim dizajna i nazivlja koji podsjećaju na Havaje i ukrašeni su pacifičkim ornamentima (i možda više asociraju na skijanje na vodi nego na snijegu) zajednička im je karakteristika da dolaze bez railflex plate i da su, očekivano ogromnih dimenzija struka, ako i vrha i repa. S obzirom na dosadašnja iskustva, teško da ćemo ih vidjeti u nekom od naših trgovina.
Freestyle modela ponovno ima svega dva; Addict i Habit, koji dolaze bez railflex predugradnje, a karakterizira ih mekana i lagana konstrukcija i radijusi koji su najprimjenjiviji u parku, uglavnom preko 20 m. Zbog svih tih zahtjeva tehnologija je ograničena i sastoji se samo u air carbon standardu te izdržljivim world cup edge rubnicima. Novost je i ponuda slopestyle modela u dječjim dimenzijama.

Djeci su namijenjeni Jr. modeli koje uglavnom zastupaju natjecateljski i djeci prilagođeni RC4 GS i RC4SL modeli, RXJ allround model te dječji ženski Vision Joy model.

KOMENTARI

Trenutno niste prijavljeni. Molimo prijavite se!

login:

lozinka:

Samo registrirani korisnici mogu dodati komentar. Prijavite se ili registrirajte.

  • Recenzije

© Skijanje.hr 2003-2019.  ISSN 1845-5891  e-mail: info@skijanje.hr   Izdavač: Skijaški klub Hupser   Izrada internet stranice: Info izlog d.o.o.   Broj posjeta: 187542
Tekstovi i Skijanje.hr watermarkom označene fotografije autorsko su pravo i vlasništvo Hrvatskog ski/board magazina Skijanje.hr osim ako nije drugačije naznačeno. Uredništvo magazina ne jamči za točnost i potpunost objavljenih informacija te ne preuzima nikakvu odgovornost za izravnu ili neizravnu štetu i ozljede proizašle iz sadržaja na site-u. Kontakt...
Hrvatski ski/board magazin Skijanje.hr

ISSN 1845-5891

Izdavač: Skijaški klub "HUPSER"
Medovićeva 19, Rijeka
e-mail: info@skijanje.hr

Marketing:
  marketing@skijanje.hr