17.03.2006.
Tweet
K2 Apache Recon (05/06)
Allmountain krstarica iz ovogodišnje ponude K2 modela bit će odličan izbor i za rekreativce ali i za lovce na powder. Nije li to dovoljna pozivnica?
Testirana duljina: 167 cm - r16,5 m Sidecut: 119-78-105 Dostupne duljine: 160, 167, 174 i 181 cm |
Iako je mnogi svrstavaju u freeride kategoriju, ova skija to ni po čemu nije. K2 Apache Recon je tipičan predstavnik allmountain kategorije sposoban za izazove i na dubljem snijegu. No, ova skija, uz neke svoje mane ima strašno puno aduta i na stazi.
Počnimo redom. Samim pogledom na skiju, svima će odmah biti jasno da se ne radi o klasičnom carveru kakvog smo u zadnje vrijeme navikli gledati na skijalištima. Iako zakrivljenosti u postraničnom luku nikako ne manjka, ipak se radi o jako naglašenim gabaritima koji upozoravaju na to da je skija ipak napravljena s ciljem skijanja i po neuređenim terenima. Tu plovnost bi trebali osigurati smanjena težina i širina plohe. Iako vrh skije od 119 mm nije ništa neobično pogledamo li slalomske modele skija, struk od 78 mm i rep od 105 mm svakako su širi od većine "standardnih rekreativnih" skija. I ta se plovnost jako osjeti. Skija je zahvaljujući Titan metal laminatnoj konstrukciji značajno lakša. Plovnost u dubokom snijegu je odlična i tu biste se uz poznavanje tehnike skijanja u dubokom snijegu trebali osjećati kao kod kuće.
Skija u paketu dolazi s Markerovim IBX 12 vezovima (DIN skala od 3-12) koji se na platu skije montiraju na način koji je veoma sličan railflex standardu, uz malu iznimku fiksacije koji se kod Tyrolie obavlja u sredini, dok se kod K2 modela prednji i stražnji blok neovisno jedan o drugome fiksiraju pomoću vijaka u platu. Iako je struk skije iznimno širok, ovaj sistem ugradnje vezova skiji daje mogućnost odličnog snalaženja i na uređenim stazama u carving zavojima, što dodatno potvrđuje i činjenica da je stojna visina na skiji karakteristična za tipične carvere i iznosi 50 mm. Iznenađujuće je brz prijelaz s rubnika na rubnik, iako se ta agilnost nikako ne može usporediti s prelascima kod slalomskih modela, jer skija ipak nema tu energiju, ipak se kompletno prebacivanje odvija zaista vrlo brzo i bez većih poteškoća. Ulasci u zavoj, zahvaljujući relativno velikoj širini vrha također nisu nikakav problem, i neće predstavljati izazov niti slabijim rekreativcima. Skija kroz zavoj drži solidno i pouzdano sve dok se ne radi o prevelikim brzinama, gdje do izražaja dolazi njena premala masa. No nemojte se prevariti, većina zavoja se može odraditi solidno i s velikom dozom povjerenja u skiju.
Rubnici su odlični i iznenađujuće trajni te će izdržat više od 4-5 dana tvrđe podloge i težeg skijaša bez većih problema. No, na ledu će skiju ipak biti nešto teže kontrolirati i malo jače smirivati, jer joj led ipak nije primarna namjena i podizanje na rubnike kod tako naglašenih gabarita ipak postaje nešto zahtjevnije. Upravo zbog tih naglašenih gabarita zaboravite spust vožnju. Ne zbog toga što skija ima carving oblik, nego zbog toga što velika površina nije garancije pretjerane stabilnosti, pogotovo pričamo li o manjim dostupnim duljinama. Puno ćete lakše izvesti kraće zavoje, bez obzira radi li se brzom vijuganju ili paralelnim dinamičkim zavojima, nego spust. Ono na što bismo posebno skrenuli pažnju je ravnoteža. Pri skijanju s nedovoljno naglašenim vertikalnim gibanjima, i pri kraćim zavojima kad možete osjetiti onaj pravi čistokrvni slalomski "katapult" iz zavoja i ako niste oprezni, nakon toga završiti na leđima, pogotovo ako imati kraći model skija pod svojim nogama.
Zahvaljujući svojoj manjoj masi i nešto manjoj eksplozivnosti i energiji u odnosu na race i jače cross modele, skiju je dosta lako kontrolirati i u težim uvjetima, poput hupsera ili mekanije staze, no tu treba dosta rada i pritiska na skiju. Ipak, začudo, skija ne troši skijaševu energiju u mjeri u kojoj to čine race modeli, a pritom dopušta jako puno slobode i sigurnost u većini situacija, od kojih joj je led definitivno najmanje drag, iako, ponovo moramo naglasiti, rubnici rade svoj posao veoma pouzdano i konzistentno. Apache recon će dosta djelotvorno razgrtati manje nakupine snijega, ali joj energija definitvno nije na razini, primjerice, Metron B5, što će svakom skijašu biti jasno nakon par sati skijanja.
Ova je skija odličan izbor za skijaše koji žele imati skiju po principu "sve u jednom", skiju za carving i skiju za powder, koji nisu prvenstveno orijentirani jurnjavi, ali koji nemaju problema s ravnotežom. Skija neće jako umoriti niti one koji nisu potpuno u formi, ali je daleko od toga da bismo je preporučili početnicima i skijašima koji tek razvijaju svoju carving tehniku. Ako ste pak željni prvih zavoja izvan staze, ova bi skija mogla biti odličan alat za to. No zapamtite jednu činjenicu: posjedovanje pravog alata vas ne čini majstorima zanata. Iako bi se načelno moglo reći da je skija prepuna kompromisa, ispada da su sve te sitnice odlično ukomponirane u vrlo solidan komplet koji bi mogao biti odličan izbor za sve skijaše koji se do sada nisu profilirali u one orijentirane jurnjavi ili ultra kratkim/ekstremnim carving zavojima. Ostali, navalite.
Vezani članci
Vijesti
- Raspored testova skija za naredni vikend
- VIDEO: ISPO 2012. predstavio novitete za 2013.
- 'Stonesi' na K2 skijama
- Novosti u svijetu Elana i K2
- Umro osnivač K2
- McConkey i K2
- Eero Niemela i K2
Info
- K2 skije i tehnologije 14/15
- K2 skije 13/14
- K2 tehnologije 13/14
- K2 skije 12/13
- K2 tehnologije 12/13
- K2 skije 11/12
- K2 tehnologije 11/12
- K2 skije 10/11
- K2 tehnologije 10/11
- K2 skije 09/10
- K2 tehnologije 09/10
- K2 tehnologije 08/09
- K2 skije 08/09
- K2 skije 07/08
- K2 tehnologije 07/08
- K2 tehnologija 06/07
- K2 skije 06/07
- K2 tehnologija 05/06
- K2 skije 05/06
- K2 modeli za sezonu 04/05
Recenzije
- K2 Charger (14/15)
- K2 Bolt (14/15)
- K2 AMP 82 Xti Rictor (13/14)
- K2 AMP 72 – 76 – 80 Xti (13/14)
- K2 Charger (13/14)
- K2 Velocity (13/14)
- K2 Bolt (13/14)
- K2 Force (12/13)
- K2 Kung Fujas (12/13)
- K2 Impact 12/13
- K2 Bolt (12/13)
- K2 Aftershock (12/13)
- K2 Rictor (11/12)
- K2 Charger (11/12)
- K2 Rictor (10/11)
- K2 AMP Aftershock (10/11)
- K2 Kung Fujas (10/11)
- K2 Ricoche (10/11)
- K2 Lotta Luv (10/11)
- K2 Burnin' Luv (09/10)
- K2 Apache MSL (09/10)
- K2 Apache Recon MX12 Demo (09/10)
- K2 Apache Interceptor IBC 10.0 (09/10)
- K2 Apache Crossfire (08/09)
- K2 Apache Recon (05/06)
- K2 Axis XP (02/03)
-
Besplatno skijanje na Sljemenu!
Skijanje za građane besplatno do kraja sezone, no samo na Zelenom i Bijelom spustu
-
Slovenska skijališta s čak 11 novih žičara!
Više od 80 milijuna eura za ogroman napredak slovenskih skijališta.
-
Novi četverosjed na Platku spreman za sezonu!
Uspješno obavljen tehnički pregled nove žičare, jedan od posljednjih administrativnih...
© Skijanje.hr 2003-2024. ISSN 1845-5891 e-mail: info@skijanje.hr Izdavač: Sport-IT Izrada internet stranice: Info izlog d.o.o. Broj posjeta: 8438215
Tekstovi i Skijanje.hr watermarkom označene fotografije autorsko su pravo i vlasništvo Hrvatskog ski/board magazina Skijanje.hr osim ako nije drugačije naznačeno. Uredništvo magazina ne jamči za točnost i potpunost objavljenih informacija te ne preuzima nikakvu odgovornost za izravnu ili neizravnu štetu i ozljede proizašle iz sadržaja na site-u. Kontakt...
Tekstovi i Skijanje.hr watermarkom označene fotografije autorsko su pravo i vlasništvo Hrvatskog ski/board magazina Skijanje.hr osim ako nije drugačije naznačeno. Uredništvo magazina ne jamči za točnost i potpunost objavljenih informacija te ne preuzima nikakvu odgovornost za izravnu ili neizravnu štetu i ozljede proizašle iz sadržaja na site-u. Kontakt...
ISSN 1845-5891
e-mail: info@skijanje.hr
Marketing:
marketing@skijanje.hr