PROIZVOĐAČI

»

K2

20.12.2005.      

Autor: Željko MihalićSlike arhiv: www.k2skis.com 

K2 tehnologija 05/06

Iako bi se na prvi pogled moglo doimati kako K2 s tehnološke i inovacijske strane nije ravan konkurenciji na tržištu, to nipošto nije istina.

Američki proizvođač predstavlja neka odlična rješenja, koja, iako u dobroj mjeri slična, ipak različita od do sad predstavljenih tehnologija drugih proizvođača i ono što je bitno sa značajnom razlikom pri filozofji izrade skija i njihovoj namjeni kod većine skijaša.

U proteklih nekoliko sezona bilo je vrlo teško doći do bilo kakvih materijala koji bi detaljnije predstavili tehnološke koncepte koje K2 donosi u svojim modelima. No, i tu je K2 napravio korak naprijed i te informacije nisu više privilegija samo malog dijela ljudi.

Vezovi se i dalje rade u suradnji sa Markerom, koji se na skiju ugrađuju po sistemu sličnom Motion sistemu na Völklu, po svojevrsnim tračnicama koje na većini modela predstavljaju i svojevrsnu platu, uz stajnu visinu 4-5 cm.

K2 je više energije posvetio rekreativcima s pristupom koji bi trebao svakom skijašu omogućiti ugodno skijanje na gotovo svakom terenu, sa posebnim pristupom izrade jezgre od rekreativnih pa do natjecateljskim modela. Jezgra svih skija je uglavnom drvena (s razlikama u kvaliteti drveta naravno), s tim da se kod ženske T: Nine serije koristi kombinacija drva smreke (mekše drvo koje se koristi pri vrhu i repu) i jele (tvrđe i otpornije drvo oko struka), nazvane Bioflex jezgra, kako bi se dobila lako upravljiva, a opet stabilna skija. Većina skija ima MOD sistem (naslovna fotografija) koji nerijetko dolazi i u kombinaciji sa MOD monic sistemom, a koji djeluje kao svojevrsni shock absorber ili prigušivač vibracija. Sastoji se od kombinacije elastomerne sekundarne jezgre skije neovisne o onoj glavnoj, drvenoj ili laminatnoj, a pridonosi stabilnosti na principu ravnomjerne raspodjele mase. MOD tehnologija osim što pravilno raspodjeljuje masu nikako ne utječe na elastičnost skije na taj način dozvoljavajući skije bolju kontrolu u svim uvjetima. MOD sistem ćete vrlo lako prepoznati po zadebljanju na uzdužnoj osi simetrije skije koja na krajevima prelazi u zatvorenu strukturu uzduž gotovo cijele konstrukcije skije čineći skiju na taj način otpornijom prema torzijskim savijanjima (nešto poput VAS sistema kod Rossignola).

MOD Monic, posebni modul koji djeluje u sprezi sa MOD tehnologijom dodatno doprinosi raspodjeli mase kroz cijelu duljinu skije i eliminaciji vibracija na mjestu na kojem one najintenzivnije nastaju, na dijelu ispred prednjeg bloka veza.

S torzijskim vibracijama K2 se obračunao na stari, ali za njih prokušani način – posebnim pletenim fiberglas sistemom koji obavija drvenu jezgru. S obzirom da je taj fiberglas pleten pod određenim kutom (38 stupnjeva op.a.) i da nije težak, djeluje kao svojevrsna kontrola torzijskog savijanja skije ne utječući na njen flex, koji na taj način neometano može ostati u kontaktu sa snijegom kroz cijeli zavoj i sa cijelom duljinom rubnika za što bi se trebali pobrinuti MOD sistemi i torsion box konstrukcija.


Torsion box (slika desno) je konstrukcija manje zahtjevnih skija, koja u stvari pod zajednički nazivnik stavlja sve te tehnološke dijelove u završni proizvod. Za razliku od većine drugih proizvođača koji naglasak stavljaju u ojačanja skija na dijelovima iznad rubnika ili sa posebnim ojačanjima ili sistemima koji se od sredine struka skije protežu uzduž njenih rubova (sjetimo se double gripa kod Völkla, IPS H sistema kod Rossignola, double X press sistema kod Elana...) kako bi se olakšao prijenos sila na rubnike, K2 i dalje vjeruje konceptu u kojemu se više pažnje posvećuje središnjoj osi simetrije skije i eliminiranju vibracija i nekontroliranih torzijskih efekata. Ispod gornjeg sloja skije nalazi se pleksiglas koji odvaja vanjski dio šasije i MOD sistem. Između MOD sistema i jezgre obložene pletenim fiberglas sistemom nalazi se još jedan sloj pleksiglasa, kao i između jezgre i baze skije. Pleksiglas se, naravno, dosta često sreće u tehnologijama izrade skija i obično mu je svrha identična, pomaganje jezgri (koja je većinom izgrađena od jele) ne bi li se dobila uniformnost pri savijanju skije. Torsion box susrećemo kod slabijih Apache modela (iako i kod Chief modela, ali koji je definitivno freeride skija) te kod Omni modela.

Kod još jačih modela tu u pomoć eliminacijama vibracija i stabilizaciji i uniformnosti savijanja priskače i titansko ojačanje nazvano Metal laminate, koji skiju čini iznimno preciznom i stabilnom, no, kako to obično biva, i nešto zahtjevnijom i sa aspekta snage i sa aspekta tehnike skijanja. Najčešće će se metal laminate konstrukcija nalaziti u kombinaciji sa drvenom jezgrom izgrađenom od kvalitetne jasike sa vertikalnim postraničnim zidovima, čija prisutnost odmah ukazuje na ciljanu grupu skijaša sa visokim stupnjem tehnike. Titanski slojevi se nalaze između slojeva pleksiglasa, kojih, za razliku od torsion box konstrukcije, gdje nalazimo dva sloja pleksiglasa, sada nalazimo 4. Naravno, titanski sloj se ne proteže kroz cijelu skiju kao kompaktni monovolumenski sloj već je perforiran kako bi se čim više smanjila težina samih skija (posebno pri vrhu i na repu skija, a perforacije u titanskoj strukturi popunjavaju posebne smole koje doprinose prianjanju slojeva u skiji i naravno djeluju kao dodatni apsorber vibracija. Metal laminate konstrukciju susrećemo kod race i cross modela (Moto serija), kod većine modela Apache serije te kod Lotta Luv i Burnin Luv modela ženske serije, i to u svim varijantama najčešće i sa MOD i sa MOD monic sistemom.

Posebno zanimljiv koncept K2 predstavlja u vidu svog progressive sidecut (slika lijevo) pristupa u kojem je kružni luk skije nejednoliko naglašen na repu i pri vrhu skije. Naime, vrhovi skija imaju naglašenije lukove od repa skija kako bi omogućili lakšu i agresivniju inicijaciju zavoja, dok je smanjeni kružni luk na repu odgovoran za manje agresivan izlazak iz zavoja te pomiruje oblik skije u kojem je naglasak stavljen na nešto širi struk kako bi skija bila primjenjivija i na neuređenim terenima.

 

 

 

 

KOMENTARI

Trenutno niste prijavljeni. Molimo prijavite se!

login:

lozinka:

Samo registrirani korisnici mogu dodati komentar. Prijavite se ili registrirajte.

© Skijanje.hr 2003-2024.  ISSN 1845-5891  e-mail: info@skijanje.hr   Izdavač: Sport-IT   Izrada internet stranice: Info izlog d.o.o.   Broj posjeta: 129788
Tekstovi i Skijanje.hr watermarkom označene fotografije autorsko su pravo i vlasništvo Hrvatskog ski/board magazina Skijanje.hr osim ako nije drugačije naznačeno. Uredništvo magazina ne jamči za točnost i potpunost objavljenih informacija te ne preuzima nikakvu odgovornost za izravnu ili neizravnu štetu i ozljede proizašle iz sadržaja na site-u. Kontakt...
Hrvatski ski/board magazin Skijanje.hr

ISSN 1845-5891

e-mail: info@skijanje.hr

Marketing:
  marketing@skijanje.hr