OPREMA

»

SKIJE

16.07.2013.      

Autor: Goran Vukelić 

Numeričkim algoritmom do savršenih skija

Pete Wagner proizvodi skije koje savršeno odgovaraju zahtjevima naručioca.

"Zašto ne postoji bolji proces za razvoj skija?", zapitao se Pete Wagner pri kupovini skija, kada je isprobao dva para koja su mu dala posve drugačiji odziv. Danas 37-godišnji inženjer strojarstva nije dugo dvojio oko pitanja koje ga je zaokupilo. Već tada je imao znanje o materijalima i računalnom modeliranju sa Sveučilišta u San Diegu, a uz to i iskustvo rada u sportskoj branši. Uzeo je numerički algoritam koji je razvio za određivanje glavnih konstrukcijskih značajki palica za golf, preuredio ga i dobio moćan alat koji danas koristi kako bi svatko mogao dobiti savršenu skiju za svoje potrebe. OK, svatko tko ima barem 1.750 američkih dolara u džepu.

"Sve je počelo kao vježba na fakultetu", otkriva Wagner. Pohađao je MBA studij dok je još radio u golf industriji, ali je već razmišljao o izradi svojih skija. "Postoji li tržište za takvo što i može li se zaraditi novac?", razmišljao je Wagner koji je odmah prionuo na sastavljanje poslovnog plana.

-.--.-

Uspješnog, čini se, budući da su njegov projekt poduprli financijaši tako da je 2006. u Placervillu u Coloradu otvorio svoj ski shop gdje danas zapošljava 11 ljudi. Dovršio je svoj numerički algoritam koji na osnovu podataka prikupljenih od skijaša daje podatke bitne za konstrukciju skije. Ulazni podaci su visina, težina i dob skijaša, razina tehnike skijanja, preferirani tereni i stil skijanja, prijašnji korišteni modeli, očekivanja od skije… Računalo obradi sve te podatke i dade informacije o primjerenoj duljini skije, širini, sidecutu, radijusu, obliku vrha i repa. U dogovoru s naručiteljem se odabere materijal koji će dati željen odnos torzijske krutosti i mogućnosti savijanja. I, možda najvažnije, naručitelj sam može odabrati završni dizajn skije.

Sljedeći je korak izrada skije što je u tvrtki Wagner Skis kombinacija ručnog i strojnog rada. Strojevi su upravljani računalima, a dorada i fina prilagodba se rade ručno. "Nitko drugi ne radi skije poput nas", kaže Wagner. "Ne pokušavamo smjestiti ljude u određeni model, već svaku skiju razvijamo od nule za naručitelja." Naime, većina skijaških manufaktura koristi određeni broj već unaprijed definiranih kalupa u kojima onda variraju materijale i trude se u završnoj obradi postići što bolje performanse. Kod Wagner se pak svaka skija razlikuje od druge u geometriji, materijalima, vezovima, dizajnu… Dakle, svaka je unikat.

-.--.-

"Najveći nam je izazov sada marketing", zaključuje Wagner o čijem su poslovnom pothvatu izvještavali Forbes, New York Times, CNN... "Konkurencija su nam multinacionalne kompanije. Pokušavamo se izboriti za mjesto pod suncem. Trenutačno rastemo između 30 i 70% godišnje."

 

 

 

 

 

KOMENTARI

Trenutno niste prijavljeni. Molimo prijavite se!

login:

lozinka:

Samo registrirani korisnici mogu dodati komentar. Prijavite se ili registrirajte.

  • Objavljeno: 17. srpnja 2013.   13:56h

    Član od:
    13.01.2006.

    Mjesto:
    Hrvatska, Zagreb

    " Sve je to super, samo druge "ukalupljene" skije možeš isprobati prije kupnje, a ove? Marketing će stvarno biti izazov obzirom na cijenu. "
    (Član minja)

    Mda, ionako se sve vrti oko marketinga... Slična priča kao Stolz pancerice; skupo, a tailor-made pa tko voli nek izvoli.
    Svakako će oni koji izdvoje te novce tvrditi da je to kupovina života
  • Objavljeno: 17. srpnja 2013.   11:41h

    Član od:
    26.10.2007.

    Mjesto:
    Hrvatska, Zagreb

    "Kad promatram kako se sport promijenio, rekla bih da je danas previše tehnologije koja pomaže skijašu", osvrnula se Kostelić na skijanje u njezino doba i danas. "Sport bi morao biti što čišći. Ljudi bi trebali pokušavati unaprijediti sebe i kapacitete svojeg tijela, a ne se oslanjati na tehnologiju. Ja bih sigurno poludjela sa svim tim testiranjima opreme i pronalaženjem pravog 'setupa' o čemu svi pričaju danas. Uzmi par skija i pancerica i prilagodi ih sebi, ukroti ih."rn
  • Objavljeno: 17. srpnja 2013.   07:52h

    Član od:
    13.01.2005.

    Mjesto:
    Hrvatska, Rijeka

    Sve je to super, samo druge "ukalupljene" skije možeš isprobati prije kupnje, a ove? Marketing će stvarno biti izazov obzirom na cijenu.

Prikazano 3 od 3 komentara

Sve komentare pogledajte na forumu

  • Recenzije

© Skijanje.hr 2003-2024.  ISSN 1845-5891  e-mail: info@skijanje.hr   Izdavač: Sport-IT   Izrada internet stranice: Info izlog d.o.o.   Broj posjeta: 8439096
Tekstovi i Skijanje.hr watermarkom označene fotografije autorsko su pravo i vlasništvo Hrvatskog ski/board magazina Skijanje.hr osim ako nije drugačije naznačeno. Uredništvo magazina ne jamči za točnost i potpunost objavljenih informacija te ne preuzima nikakvu odgovornost za izravnu ili neizravnu štetu i ozljede proizašle iz sadržaja na site-u. Kontakt...
Hrvatski ski/board magazin Skijanje.hr

ISSN 1845-5891

e-mail: info@skijanje.hr

Marketing:
  marketing@skijanje.hr