23.05.2011.
Tweet
Salomon tehnologije 11/12
Salomon je ostao dosljedan većini svojih tehnologija iz prošlih sezona, no stalni napredak ipak je vidljiv. Jedna od velikih ovogodišnjih novina u izradi skija revolucionarna je V-Shape tehnologija.
Salomon, jedan od najpoznatijih brandova u svijetu skijanja, iz godine u godinu trudi se što više napredovati po pitanju novih tehnologija. Iako je taj napredak ponekad minimalan, za nadolazeću sezonu to se nikako ne može tvrditi. Pod okriljem Salomona izmišljena je nova, mogli bi reći, revolucionarna tehnologija po pitanju izrade skija. Naime, riječ je o V-Shape (slika dolje) konstrukciji skija. Za ovu tehnologiju ideja je pronađena u surf daskama, i po uzoru na njihovu savršenu plovnost po vodi napravljena je nova V-Shape konstrukcija skija. Skije koje su izrađene po pravilima V-Shapea oku su vrlo prepoznatljive. Vrh skije je širok, dok je rep uzak, baš kao surf daska ili slovo "V", koje ima upravo takvu simboliku u samom nazivu tehnologije.
Sama unutrašnjost Salomon skija već duži niz godina izrađuje se pomoću Monocoque tehnologije. Monocoque tehnologija, predstavlja oplatu oko jezgre skije, koja daje dodatnu jačinu i čvrstoću, torzijski i po pitanju odaziva na pritisak, ovisno o vrsti tehnologije. Ova sezona broji ukupno šest takvih tehnologija. Za izradu najjačih skija, koristi se 3D Race Monocoque, a za modele ispod 3D Sport Monocoque. Srednji modeli pri izradi koriste dvoslojnu, odnosno Double Monocoque tehnologiju. Edgy Monocoque i jednostavni Monocoque izbjegava sav suvišan materijal, što kasnije rezultira većom elastičnošću i u konačnici lakšom skijom, pa se samim time ugrađuju u početničke modele skija i skije za freeride. Zatim imamo Monocoque Sandwich tehnologiju, čija se inovativnost između Monocoque i Sandwich konstrukcije očituje u jačem prijenosu sile na rubnik i stabilniju vožnju. Isto tako, stavljanjem svojevrsnih ojačanja na bočne strane jezgre dobilo se na boljem kontaktu rubnika i snijega. Nešto slično također je patentirano spajanjem Sandwich sidewall tehnologije i 3D Monocoque, iz čega je proizašla 3D Race Frame, koja uz 3D Race Carbon osigurava dodatnu torzijsku čvrstoću i pronalazi se u samom vrhu izrade skija.
Izrada jezgre, u odnosu na prošlogodišnju, ostaje ista. Klasične tri vrste jezgre ugrađivat će se i iduće sezone u Salomonove skije. Tako imamo skije sa "full" drvenom jezgrom koja se koristi kod najjačih modela skija, za maksimalan kontakt s podlogom i filtraciju vibracija. Potom dolaze skije s kombinacijom drva i kompozitnih materijala u jezgri, koja pruža stabilnost i dobru kontrolu kontakta i vibracija, ali je ipak nešto jeftinija za izradu; skije su ponešto manje mase i svojevrstan su kompromis. Zadnja tehnologija u izradi jezgre zove se Composite, gdje je unutrašnjost skije, kako i samo ime već govori, napravljena od kompozitnog materijala (kombinacije umjetnih materijala), a namijenjena je za slabije modele skija, pružajući gipkost i toleranciju u vožnji.
Svaku jezgru moguće je obložiti dodatnim ojačanjima od titana. Kao najjače pojačanje još uvijek je tu dvostruki Double Ti-Laminat, gdje je jezgra obložena s titanom ispod i iznad. Slijedi ga nešto slabije ojačanje samo ispod jezgre, pa Ti-Laminat, koji prati povišenja oplate. Ovdje još možemo istaknuti i tehnologiju koja ugrađuje šire rubnike u skiju te korištenje ploča od bambusa na samom vrhu oplate skije, koji je inače lagan i snažan, a prvenstvena mu je namjena brza promjena skije s rubnika na rubnik. Prošlogodišnja novost i dalje je prisutna pod imenom Edge Armour. Koristi se u izradi Park & Pipe modelima, a služi za učvršćivanje rubnika uz bazu skije. Pojačavanje rubova također je moguće postavljanjem sintetičkih vlakana uzduž njih, a zove se Total Edge Reinforcement.
Powerline tehnologija pruža izvanrednu glatkoću vožnje u svim situacijama, povećanu stabilnost pri brzini, minimalizira vibracije i omogućava odličan kontakt s podlogom. Konkretno, riječ je o uzdužnim ojačanjima (stabilizatorima) po uzoru na nekad prisutne "pro linkove", koje je Salomon dugi niz godina ugrađivao u svoje modele skija. Osim što fleksijski daju veću stabilnost, uvelike pomažu kod smirivanja vibracija. Powerline je podijeljen u tri kategorije, a to su Race Powerline s prioritetom brzine, te On-piste Powerline i AllMountain Powerline (slika gore) za optimalne performanse.
Umetanje gume na raznim mjestima skije, ovisno o potrebi, postalo je uobičajeno radi smanjenja vibracija, a dobiva se sa Pulse Pad tehnologijom ili Oversize Pulse Pad na jačim modelima. Također, od nedavno ugrađuju se i široke aluminijske ploče na skiju sa slojevima gume za što bolji feedback sa terena na skijaša.
Od ostalih tehnologija možemo spomenuti Variable Radius Management (VRM), gdje se pri izradi strukiranosti skije definira različiti radijus u svakom njenom dijelu od vrha do repa, što rezultira dinamičnijom vožnjom te ugrađivanje širih rubnika u skije za veću trajnost i bolju otpornost na udarce. Jedan od noviteta u Salomon tehnologijama za neke modele Big mountain skija je prestanak korištenja metalnih rubnika na vrhu skije. Naime, radi lakše kontrole i glatkog okretanja ove skije nemaju rubnike na svojim vrhovima.
Rocker tehnologija, uzela je maha i u Salomonu. Sve veći broj skija posjeduje upravo ovu tehnologiju. Njezine prednosti, već su dokazane, pa tako osim što se prvobitno ugrađivala u freeride modele skija radi bolje plovnosti u dubokom snijegu, sada se koristi gotovo u svim kategorijama skija, osim Racea. Kako sve iz godine u godinu napreduje, tako nam i ova tehnologija sada dolazi u četiri verzije, ovisno o vrsti skija gdje se koristi. Powder Rocker Shape, Twin Rocker Shape, All Terrain Rocker Shape (slika gore) te Carve Rocker Shape nove su Rocker tehnologije pod okriljem Salomona za sezonu 11/12.
Vijesti
- Ljetna pauza donijela je brojne skijaške transfere
- VIDEO: ISPO 2012. predstavio novitete za 2013.
- Preminuo Georges Salomon
- "Mad Max" opet na Salomonu
- Mario Matt s Fischera na Salomon
- Sasaki nazad na Salomon
- Salomon i dalje u silaznoj putanji
- I Giorgio Rocca s Atomica na Salomon
- Deneriaz s Atomica na Salomon
- Blardone sa Salomona, Kröll na Salomon
- Završetak Saab Salomon Crossmax serije
- I Ante Kostelić o problemima sa Salomonom
- Problemi sa Salomonom u brzim disciplinama?
- Salomon Snowboard Artwork
- Amer Sports i definitivno preuzeo Salomon
- Atomic i Salomon uskoro pod istim krovom
Info
- Salomon skije i tehnologije 14/15
- Salomon skije 13/14
- Salomon tehnologije 13/14
- Salomon skije 12/13
- Salomon tehnologije 12/13
- Salomon skije 11/12
- Salomon tehnologije 11/12
- Salomon skije 10/11
- Salomon tehnologije 10/11
- Salomon skije 09/10
- Salomon tehnologije 09/10
- Salomon tehnologije 08/09
- Salomon skije 08/09
- Salomon tehnologija 07/08
- Salomon skije 07/08
- Salomon skije 05/06
- Salomon tehnologija 05/06
- Salomon pancerice 04/05
- Salomon skije 04/05
Recenzije
- Salomon X-Race (14/15)
- Salomon X-DRIVE 8.8 (14/15)
- Salomon X Race (13/14)
- Salomon Origins Lava (13/14)
- Salomon BBR 9.0 (13/14)
- Salomon 24 Hours Max (13/14)
- Salomon Enduro XT 800 (13/14)
- Salomon 24 Hours (12/13)
- Salomon Enduro XT 800 Powerline (12/13)
- Salomon 3V Powerline (12/13)
- Salomon Rocker2 108 (12/13)
- Salomon BBR 8.9 (12/13)
- Salomon Enduro XT 800 (11/12)
- Salomon BBR 8.9 (11/12)
- Salomon 24 HRS (11/12)
- Salomon Shogun (10/11)
- Salomon XW Tornado Ti Pl (10/11)
- Salomon Equipe 24 Hours (10/11)
- Salomon Crossmax (10/11)
- Salomon Origins Amethyst (09/10)
- Salomon Equipe 24 Hours (09/10)
- Salomon Aeromax GT (09/10)
- Salomon X-Wing Tornado Ti (09/10)
- Salomon Equipe 3V Powerline (09/10)
- Salomon Origins Emerald (08/09)
- Salomon X-Wing Tornado Ti (08/09)
- Salomon Crossmax W12 (08/09)
- Salomon X-Wing Tornado (07/08)
- Salomon Equipe 3V race (07/08)
- Salomon Crossmax W12 (07/08)
- Salomon Aero GT (07/08)
- Salomon Crossmax 10 (04/05)
- Salomon Equipe 10SC (04/05)
- Salomon Equipe 10 2v (02/03)
- Salomon Equipe 8 3V (02/03)
-
Besplatno skijanje na Sljemenu!
Skijanje za građane besplatno do kraja sezone, no samo na Zelenom i Bijelom spustu
-
Slovenska skijališta s čak 11 novih žičara!
Više od 80 milijuna eura za ogroman napredak slovenskih skijališta.
-
Novi četverosjed na Platku spreman za sezonu!
Uspješno obavljen tehnički pregled nove žičare, jedan od posljednjih administrativnih...
Tekstovi i Skijanje.hr watermarkom označene fotografije autorsko su pravo i vlasništvo Hrvatskog ski/board magazina Skijanje.hr osim ako nije drugačije naznačeno. Uredništvo magazina ne jamči za točnost i potpunost objavljenih informacija te ne preuzima nikakvu odgovornost za izravnu ili neizravnu štetu i ozljede proizašle iz sadržaja na site-u. Kontakt...
ISSN 1845-5891
e-mail: info@skijanje.hr
Marketing:
marketing@skijanje.hr