PROIZVOĐAČI

»

SALOMON

28.10.2005.      

Autor: Željko MihalićSlike arhiv: www.salomonski.com 

Salomon skije 05/06

Iako nema nekih radikalnih promjena, one se ipak naziru, možda više u dizajnu nego u onom što se nalazi „ispod površine“.

Tehnologija Salomona ostaje u suštini nepromijenjena ili se ona tek neznatno modificirala. Dizajnerski se nešto malo događalo, ali je prepoznatljiva i karakteristična natjecateljska Equipe serija ostala gotovo ista.

Kad smo već dotakli Race seriju, spomenimo da se u njoj pojavilo puno više modela. Lab modeli, kojih do sada nije bilo u komercijalnoj ponudi i koji predstavljaju sam vrh izrade i tehnologije, pojavljuju se sa novim ZZ sistemom vezova. Dolaze u 4 modela i svaki od njih (GSlab 175, 181 i 185 kao veleslalomski te SL Lab kao slalomski) sa jednom jedinom duljinom, koja je odmah i navedena kao dio imena. Ostatak ponude sadrže već dobro poznati 2V (veleslalom) i 3V (slalom) modeli u kombinacijama bez plate, sa Pwa (poweraxe plata) sistemom ili uz standardni S sistem vezova. Radijusi se na slalomskim modelima kreću od 11. 5 - 18 m s time da su oni nešto manji na PWA modelima koji imaju imalo drugačiji sistem stabilizatora koji se nadovezuju direktno na platu, no oba su nasljednici očito pouzdanog prolink sistema. Novost je pojava Equipe GC i SC modela, koji su, iako svrstani u race klasu, ipak više namijenjeni rekreativcima, ali ipak onim spremnijim i vještijim. Dolaze sa pilot sistemom vezova i osim u crvenoj, dolaze i u plavoj i srebrnoj varijanti. Svi modeli imaju Isocell jezgru i monocoque konstrukciju.

Carving seriju predstavljaju od prošle godine poznati Streetracer modeli (5,6,7,8 i 10), nešto promijenjenih boja, sa rasponima duljina od 140-170 cm i gotovo jednako naglašenim postraničnim lukovima koje definira uski struk od 66 mm, dok su vrhovi, baš kao i prošle sezone, vrlo široki – oko 120 mm. Sve to, naravno, rezultira vrlo malim radijusima koji su u rasponu od 9 – 13 m. Jači modeli (8 i 10) imaju monocoque konstrukciju, isocell wood jezgru dok slabiji modeli imaju kompozitnu jezgru. Unutar Carving serije pojavljuju se Rush (4,7,10) modeli koji predstavljaju žensku inačicu Streetracera, sa lakšim jezgrama (isocell complex ili light) duljina 144-170 cm i raspona radijusa od 9,5 – 15 m.

Crossmax modeli, iako se spekuliralo sa njihovim povlačenjem i dalje su prisutni u "V" inačicama (V6, V8, V10 i V12) i sa potpuno novim vanjskim dizajnom i bojama koje su atipične za Crossmax seriju (žuta i siva npr. - naslovna fotografija). Jači modeli Crossmaxa su opremljeni poput natjecateljskih modela, uz iznimku nešto slabije Isocell complex jezgre, no spaceframe, monocoque, metaltex vanjski finiš su sve pojmovi koje nalazimo uz jače Crossmax modele. Slabiji Crossmax modeli, iako naoko slabije opremljeni, nemaju X body tehnologiju te w konstrukciju, no još uvijek su sa respektabilnom količinom tehnoloških sitnica. Rasponi duljina se kreću od 146 – 180 cm uz prateće radijuse primijenjene cross seriji od 11-18m.

Novost je Japan serija (slika desno), za koju je zaista teško procijeniti hoće li se pojaviti u našim trgovinama, a predstavljaju modificiranu Equipe seriju u specifičnim plavo-sivim tonovima. Da su namijenjeni sportašima i vrlo dobrim skijašima dodatno pokazuje i činjenica da u imenima stoje slične oznake kao i kod natjecateljske serije; 2V i 3V. No samo najjači veleslalomski modeli, Demo 102V, imaju isocell drvenu jezgru, ostali modeli nešto lakšu complex jezgru i ne dolaze sa ZZ ili PWA sistemom vezova. Ostalo prema očekivanjima; monocoque, W konstrukcija, metaltex. Uz to, većina modela dolazi i uz pilot predugradnju. Rasponi duljina su veliki, što je i očekivano s obzirom da se tu mogu naći skroz profilirani slalomski i veleslalomski modeli, pa duljina ima od 145-180 cm, uz pripadajuće radijuse od 11-18 m.

U allmountain seriji isto nešto više modela, s tim da smo se definitivno oprostili od Screamer modela. I dalje se sreću Scrambler modeli, no od ove godine u ponudi će oni sretniji moći vidjeti i Siam model. Iako su jači Scrambler modeli namijenjeni dobrim skijašima koji se dosta drže i izvan pista ipak konstrukcijski nisu identični modelima namijenjenim stazama. Iako bi se po popisu tehnoloških trikova i poboljšanja moglo zaključiti da je nivo u usporedbi sa recimo Equipe serijom sličan, ipak nedostaje X-body tehnologija i W konstrukcija; ovo je ipak skija namijenjena dubljem snijegu i mekšoj podlozi. To dodatno ilustriraju i dimenzije koje, iako ciljane za univerzalnu primjenjivost, ipak sa strukom širim od 75 mm pokazuju čistu tendenciju mekšim stazama. Modeli Siam su vrlo slični Scrambleru, razlika se svodi na dizajn vanjštine dok se konstrukcijski gotovo uopće ne razlikuju. Slabiji modeli dolaze sa predugradnjom za S vezove, dok viši modeli imaju mogućnost ugradnje Ti, odn. pilot vezova. Rasponi duljina se kreću od 150 – 182 cm uz pripadajuće radijuse od 12,8 – 19,5m.

Freestyle seriju i dalje zastupaju Teneighty modeli, njih 6. Naravno zajedničko sa rekreativnim modelima za stazu im je samo Monocoque konstrukcija, sve ostalo je posebna priča. Nema plate, nema X –body sistema, to su skije kod kojih se viša cilja na otpornost i smanjenu masu nego na sprečavanje vibracija i ujednačavanje torzijskog savijanja.

 

 

 

 

KOMENTARI

Trenutno niste prijavljeni. Molimo prijavite se!

login:

lozinka:

Samo registrirani korisnici mogu dodati komentar. Prijavite se ili registrirajte.

© Skijanje.hr 2003-2024.  ISSN 1845-5891  e-mail: info@skijanje.hr   Izdavač: Sport-IT   Izrada internet stranice: Info izlog d.o.o.   Broj posjeta: 233825
Tekstovi i Skijanje.hr watermarkom označene fotografije autorsko su pravo i vlasništvo Hrvatskog ski/board magazina Skijanje.hr osim ako nije drugačije naznačeno. Uredništvo magazina ne jamči za točnost i potpunost objavljenih informacija te ne preuzima nikakvu odgovornost za izravnu ili neizravnu štetu i ozljede proizašle iz sadržaja na site-u. Kontakt...
Hrvatski ski/board magazin Skijanje.hr

ISSN 1845-5891

e-mail: info@skijanje.hr

Marketing:
  marketing@skijanje.hr