PROIZVOĐAČI

»

SALOMON

01.04.2010.      

Autor: Ivan Kašuba 

Salomon tehnologije 10/11

Salomon je predstavio svoja tehnološka rješenja za iduću sezonu. Radikalnih promjena u pogledu novih tehnologija nema.

U izradi unutrašnjosti skija Salomon je priredio i neka drugačija rješenja, uz već postojeća. Podsjetimo, većina tehnologija unutrašnjosti Salomonovih skija bazirana je na Monocoque tehnologiji. Kao perjanica, nameće se 3D Race Monocoque tehnologija rezervirana za najjače Race modele te slično no nešto slabije rješenje 3D Sport Monocoque. Za srednje modele namijenjena je dvoslojna Double Monocoque tehnologija. -.--.-Pri tehnologiji Edgy Monocoque izbjegavan je suvišni materijal radi dobivanja što elastičnije i lakše skije, pa je tako namijenjena za skije početnika i freeridera. Podsjetimo, Monocoque izrada označava oplatu jezgre, koja skiju čini još više torzijski i po pitajnu odaziva jačom i čvršćom.

Jedna od novijih u izradi strukture je Monocoque Sandwich tehnologija. Inovativnom kombinacijom Monocoque i Sandwich konstrukcije postignut je jači prijenos sile na rubnik i stabilnija vožnja. Isto tako, stavljanjem svojevrsnih ojačanja na bočne strane jezgre dobilo se na boljem kontaktu rubnika i snijega. Kao kombinacija između Sandwich sidewall tehnologije i 3D Monocoque tehnologije proizlazi 3D Race Frame koji osigurava dodatnu torzijsku čvrstoću i sam vrh ponude izrade skija.

Izrada jezgre (slika lijevo) nije doživjela nikakve promjene. Klasične tri vrste jezgre ugrađivat će se i iduće sezone u Salomonove skije. Tako imamo skije sa  "full" drvenom jezgrom koja se koristi kod najjačih modela skija za maksimalan kontakt s podlogom i filtraciju vibracija. Potom dolaze skije sa kombinacijom drva i kompozitnih materijala  u jezgri, koja pruža stabilnost i dobru kontrolu kontakta i vibracija, ali je ipak nešto jeftinija za izradu, skije su ponešto manje mase i svojevrstan su kompromis. Zadnja tehnologija u izradi jezgre je unutrašnjost skije napravljena od kompozitnog materijala (kombinacije umjetnih materijala) koja je namijenjena za slabije modele skija, pružajući gipkost i toleranciju u vožnji.

Svaku jezgru moguće je obložiti dodatnim ojačanjima od titana. Tehnologija za njihovu izradu ostala je ista kao i prošlih godina. Kao najjače pojačanje još uvijek je tu dvostruki Double Ti-Laminat (slika gore lijevo) gdje je jezgra obložena s titanom ispod i iznad jezgre. Slijedi ga nešto slabije ojačanje samo ispod jezgre, Ti-Laminat te Ti-Rebound koji prati povišenja oplate. Prošlogodišnja novost i dalje je prisutna pod imenom Edge Armour. Namijenjen je Park & Pipe modelima, a služi za učvršćivanje rubnika uz bazu skije. Pojačavanje rubova također je moguće postavljanjem sintetičkih vlakana uzduž njih, Total Edge Reinforcement.

-.--.-Powerline tehnologija (slika desno i dolje lijevo) ove godine hrabro se proširila i na druge modele osim dosadašnjih Race modela. Powerline tehnologija pruža izvanrednu glatkoću vožnje u svim situacijama, povećanu stabilnost pri brzini, minimalizira vibracije i omogućava odličan kontakt s podlogom. Konkretno, riječ je o uzdužnim ojačanjima (stabilizatorima) po uzoru na nekad prisutne "pro linkove", koje je Salomon dugi niz godina ugrađivao u svoje moedle skija. Osim što fleksijski daju veću stabilnost, uvelike pomažu kod smirivanja vibracija. Powerline je podijeljen u tri kategorije, a to su Race Powerline s prioritetom brzine, te On-piste Powerline i AllMountain Powerline za optimalne performanse.

Kako bi skija što bolje klizila niz plohu ugrađuju se određene presvlake preko baze skije. Oznake su iste kao i prošle godine, PTEX 4000 Race Finish, PTEX 4000 i PTEX 2000, a označavaju gustoću molekula grafita u bazi skije i postupak završne obrade.

Umetanje gume na raznim mjestima skije ovisno o potrebi, postalo je uobičajeno. Tako umetanje gume oko rubnjaka radi smanjenja vibracija vrši se Pulse Pad tehnologijom ili Oversize Pulse Pad na jačim modelima. Također, od nedavno ugrađuju se i široke aluminijske ploče na skiju sa slojevima gume za što bolji feedback sa terena na skijaša.

-.--.-Rocker tehnologija do nedavno je bila samo na "marginama" no sada je dočekala svoje vrijeme, ugrađuje se u sve više modela kako za Freeride, Park & Pipe tako i u AllMountain modele. Služi za optimalno reduciranje uzgona kako u dubokom snijegu tako i na stazi. Postoje dvije vrste ovoga sistema. Rocker gdje je uzdignut samo vrh skije i to započinje već 300 mm prije vrha skije i Twin Rocker uzvišenje na repu i vrhu skije koji omogućava kratak kontakt sa podlogom radi maksimalne okretnosti i lakoće upravljanja.

Od ostalih tehnologija možemo spomenuti Variable Radius Management (VRM) s kojom se pri izradi strukiranosti skije definira različiti radijus u svakom njenom dijelu od vrha do repa i tako postiže dinamičnija vožnja, te ugrađivanje širih rubnika u skije za veću  trajnost i bolju otpornost na udarce.

Vezovi za nadolazeću sezonu su standardni. Tako se ovisno o modelu skije mogu naručiti Smartrak, Protrak ili Lightrak s oznakama jakosne skale Z11, Z12, Z14, L10...

 

 

 

 

KOMENTARI

Trenutno niste prijavljeni. Molimo prijavite se!

login:

lozinka:

Samo registrirani korisnici mogu dodati komentar. Prijavite se ili registrirajte.

© Skijanje.hr 2003-2024.  ISSN 1845-5891  e-mail: info@skijanje.hr   Izdavač: Sport-IT   Izrada internet stranice: Info izlog d.o.o.   Broj posjeta: 69620
Tekstovi i Skijanje.hr watermarkom označene fotografije autorsko su pravo i vlasništvo Hrvatskog ski/board magazina Skijanje.hr osim ako nije drugačije naznačeno. Uredništvo magazina ne jamči za točnost i potpunost objavljenih informacija te ne preuzima nikakvu odgovornost za izravnu ili neizravnu štetu i ozljede proizašle iz sadržaja na site-u. Kontakt...
Hrvatski ski/board magazin Skijanje.hr

ISSN 1845-5891

e-mail: info@skijanje.hr

Marketing:
  marketing@skijanje.hr