Skijanje.hr

MAGAZIN

»

ZANIMLJIVOSTI

05.02.2009.      

Autori: Goran Razić, Vjeran Baranović

Photo: ISPO 2009., Skijanje.hr

 

ISPO 2009. - Napredak na provjerenim temeljima

München je i ove godine udomio kompletan skijaški, borderski i outdoor svijet u isto vrijeme na istom mjestu. Iako se dojmovi još nisu slegli te iako raspremanje ovog najvećeg svjetskog sajma još uvijek traje, u nastavku vam donosimo dio atmosfere.

Winter ISPO 2009. ove godine se održao od 01. do 04.02.2009. I ove godine je u svih 16 paviljona Münchenskog sajma bilo iznimno živo. Brojni susreti poslovnih partnera te isto tako brojne prezentacije noviteta, pomiješane sa znatiželjnim pogledima nekoliko tisuća posjetitelja koji su cirkulirali paviljonima iz sata u sat, davali su neizbrisiv dojam iznimne koncentracije kvalitete i sadržaja na jednom mjestu.

-.-Skijanje.hr-.-Kako to obično biva na ovakvim mjestima, kompletna zimska sportska industrija davala je iznimno snažan dojam ekstravagancije, plodnosti, ekskluzive te neuništivosti sve izraženijom svjetskom recesijom. Kako je početkom veljače na ISPO-u iznimno bitno predstaviti se u najboljem izdanju, te bljesnuti kao nikada do sada, većina izlagača i ove godine je ponudila kompletne palete svojih proizvoda, razmećući se moči i veličinom, za koju vrijedi pravilo - što veći i skuplji štand imali, izmamit ćete više pažnje posjetitelja. No iskustvo nas uči kako je realnost ipak malo drugačija, te kako ostali 361 dan u godini ipak daje sliku malo skromnijeg karaktera.

Borderi su i ove godine bili najbrojniji, te su se sadržaji vezani uz ovaj sport prostirali na ukupno 3 paviljona. Skijaške teme odvijale su se u dva i pol paviljona, a dva paviljona imali su na raspolaganju proizvođači tekstila i obuće. Ovdje valja istaknuti ponovo odličnu ponudu proizvođača outdoor opreme, koji su u svoja 3 i pol paviljona predstavili sve novitete u narednoj sezoni, a koji će posebno zanimati sve ljubitelje prirode, alpinizma, freeridea i planinarenja. 4 paviljona bila su namijenjena za goste iz istočnih zemalja te ponudu koja nema direktne veze sa zimskim sportovima. Za kraj, poslastica svakom posjetitelju je bila atrakcija zvana Ispovision, u kojem su bile predstavljene najskuplje i najekstravagantnije marke opreme, odjeće i obuće, uz, naravno, zabranjeno slikanje i bilo kakvo dodatno ispitivanje o proizvodima. Gledanje je ovdje bila najveća (i jedina) blagodat.

Ako bi morali dojmove svesti u jednu rečenicu, barem što se tiče tematike vezane uz Skijanje.hr, dojam bi bio da nas u sljedećoj sezoni očekuje povratak minimalističnom i sve jednostavnijem dizajnu skijaške opreme. Nakon nekoliko sezona iznimno šarenih i agresivnih skija, od sljedeće godine je sve jednostavnije i odmjerenije. Ako pogledamo "ispod haube" vrlo lako dolazimo do zaključka kako i dalje vlada trend širokih skija, koje su sada u struku gotovo kompletno šire od 70 mm, dok je allmountain klasa debelo prešla 80, pa čak i 90 mm.

-.-Skijanje.hr-.-Detaljniji pregled tehnologija će slijediti uskoro, u za to odgovarajućim člancima, a ovdje ćemo još samo navesti kako Atomic proširuje svoju doubledecker tehnologiju i na još neke klase skija, te kako je najznačajniji podatak ulazak navedene tehnologije u dućansku race klasu. Isto (slično) rješenje ima i Salomon, koji napominje kako je doubledecker zapravo njihovo tehnološko rješenje koje dijele oba proizvođača unutar Amer Sports grupacije. Što je istina, nije toliko bitno, a najznačajnije je kako će Salomon od ove godine na svojoj race klasi također nuditi ojačanje u obliku Atomicovog Vario Cuta.

Fischer proširuje rupu na kompletnu race gamu, dajući do znanja kako mu je i dalje glavni prioritet race klasa. Modeli RC4 SC i RC4 RC će, osim ponešto izmijenjenog materijala flowflex ploče, imati i dizajnerski više ili manje uspješno izvedenu rupu, koja je zapravo popunjena plastikom, no daje dojam skije iz Svjetskog kupa. Rupu nisu uspjele izbjeći niti skije za skijaško trčanje te će od sljedeće godine i nordijci moći gledati kroz popularnu rupu nakon svake pobjede. Valja spomenuti kako se od sljedeće sezone ukida RX i Fuse klasa, te se uvodi sasvim nova Viron klasa.

Völkl i dalje drži do tradicije i ne mijenja puno svoje klase, osim što i on također proširuje svoju Power switch tehnologiju i na ostale skije. Osim modela Grizzly i Tigersharka, Powerswitch dobivaju i race klase Racetiger GS i SL. Rossignol i dalje ne odustaje od oversize skija. Tu je i dalje prepoznatljiv dizajn te sandwich sidewall, dok je jezgra i dalje ojačana titanom. Zanimljivo je da Mutix tehnologija i dalje ne gubi korak s vremenom.

I ove godine su se dijelile ISPO nagrade. Po prvi puta podijeljena je Eco Responsibility nagrada, a koju je među ostalima dobio Völkl za skije Nanuq. Dok je prestižnu ISPO European ski award nagradu odnio Rossignol sa svojom inovacijom magnetnog prsluka za djecu. Među skijama nagradu je dobio Fischer sa freeride skijama Watea 101, a istu nagradu među pancericama ponovo uzima Salomon sa modelom SPK Pro, namijenjenim za snowpark i freestyle.

Snowboard industrija, za razliku od skijaške, sve više pridaje pažnju šarenilu i iznimno velikoj paleti boja. Novi modeli borderske opreme će biti još maštovitiji, te će borderi, kojima je već tradicionalno izgled vrlo bitan, moći odabrati recimo isti uzorak na kacigi, snowboardu, bucama, kao i na jakni, te naočalama. Ove godine, više nego ikad prisutan je iznimno veliki broj proizvođača marama za bordere. Tako je moguće pronaći marame u svim tonovima, svih boja, sa uzorcima kakve možete samo sanjati. Od tehnoloških rješenja nema prevelikih noviteta, a valja spomenuti kako je na Atomicovom štandu bio prezentiran i Poach snowboard ujedno namijenjen i za turne izlete. Namjena snowboarda je mogućnost hodanja i bordanja, što će zasigurno razveseliti mnoge pristalice freeridea i netaknutih planina.

-.--.-Ekskluzivan paket skija i opreme - LacroixProizvođači alata i strojeva za servis skija i snowboarda i ove godine su dopremili kompletnu mašineriju, ne bi li pokazali znatiželjnicima sve svoje mogućnosti u izradi što kvalitetnijeg servisa. Među svim strojevima ponovo se isticao najjači Wintersteigerov stroj od 10-ak metara dužine, s kompletnim procesom servisa te iznimno velikim kapacitetom. Cijena navedenog stroja iznosi 380.000 eura, a godišnje se proda samo 5 komada u svijetu. Među kupcima su poznata skijališta poput Chamonixa, Lecha, Söldena, jednog u južnom Tirolu te jednog u Americi.

Priču ćemo završiti s jednom nesvakidašnjom skijaškom jaknom (slika u fotogaleriji)talijanskog proizvođača Vista. Jakna je rađena sa Swarovski kristalima te su joj svi patenti od 24 karatnog zlata. Navedena jakna stoji 56.000 kn, a zajedno s hlačama vrijednost odijela se penje na čak 75.000 kn. Ako ne skijate često u Cortini d'Ampezzo, St. Moritzu ili pak Aspenu, teško da ćete naići na ovakvo odijelo iz limitirane serije. Ispovision paviljon ponudio je i već viđenu specijalnu seriju Lacroix skija (slika gore desno), koja je po mnogoćemu specifična. Pa kome nisu dosta najnoviji race ili pak freestyle noviteti, možda se zadovolji s ekskluzivom koja svakim dodirom daje jaki "miris" na dragu nam europsku valutu.

KOMENTARI

Trenutno niste prijavljeni. Molimo prijavite se!

login:

lozinka:

Samo registrirani korisnici mogu dodati komentar. Prijavite se ili registrirajte.

  • Vijesti

  • Info

© Skijanje.hr 2003-2019.  ISSN 1845-5891  e-mail: info@skijanje.hr   Izdavač: Skijaški klub Hupser   Izrada internet stranice: Info izlog d.o.o.   Broj posjeta: 946062
Tekstovi i Skijanje.hr watermarkom označene fotografije autorsko su pravo i vlasništvo Hrvatskog ski/board magazina Skijanje.hr osim ako nije drugačije naznačeno. Uredništvo magazina ne jamči za točnost i potpunost objavljenih informacija te ne preuzima nikakvu odgovornost za izravnu ili neizravnu štetu i ozljede proizašle iz sadržaja na site-u. Kontakt...
Hrvatski ski/board magazin Skijanje.hr

ISSN 1845-5891

Izdavač: Skijaški klub "HUPSER"
Medovićeva 19, Rijeka
e-mail: info@skijanje.hr

Marketing:
  marketing@skijanje.hr