MAGAZIN

»

ZANIMLJIVOSTI

21.11.2005.      

Autor: Goran VukelićDio prenesen iz magazina ''Sciare'' Photo: arhiva Skijanje.hr i www.atomicsnow.com 

''Mačak u vreći'' ili prilika života?

Što se, ustvari, nudi pod nazivima ''specijalna serija'' i ''ekstra povoljna cijena'' u velikim trgovačkim lancima?

"Kakve su to skije? Proizvođač ih ne navodi u svom službenom katalogu, dok me prodavač uvjerava da je to ovogodišnji model? Zašto su tako povoljne?"

Ovakva, i slična, pitanja učestala su pred svaku sezonu. Odnose se na modele skija koje nalazimo u velikim trgovačkim sportskim lancima; modele renomiranih prozvođača koje ti isti proizvođači ne spominju nigdje u svojim službenim katalozima. Najčešće se od "originalnih" skija razlikuju u sitnim grafičkim izmjenama izgleda skije ili malo modificiranom nazivu. Taj svojevrstan make-up skije donosi, međutim, i vrlo povoljnu cijenu. No, kupci koji za svoj novac žele provjeren i kvalitetan proizvod, su sumnjičavi... "Nije li to neka kineska imitacija? Roba s tvorničkom greškom? Modeli za istočna tržišta?"

Pokušajmo pronaći odgovor na navedena pitanja... Proizvođači skijaške opreme svoj asortiman plasiraju do krajnjeg kupca najvećim dijelom kroz velike trgovačke lance sportske opreme. Ti veliki trgovački lanci, zahvaljujući svojoj jačini, razgranatosti i agresivnoj reklami uzimaju najveći dio kolača što se tiče prodaje sportskih artikala. Također, zbog velikog prometa, u stanju su kupcima ponuditi popuste koje si mali nabavljači ne mogu priuštiti. Kako bi zadržali staru klijentelu, i pridobili novu, trgovački lanci pokušavaju s kupcima ostvariti "prijateljski" odnos. Kako? Jedan je primjer identificirati kupca sa svojevrsnim ekskluzivnim proizvodom. Pri tome, neki se lanci povode principom ekskluzivne prodaje određenog branda dok drugi razvijaju vlastite linije proizvoda. Treći, pak, kupcu nude modele "jednake onima iz službene game proizvoda, no sa određenim modifikacijama i prilagodbama koje nose odličan odnos kvaliteta/cijena". I to je taj, već spomenuti, make-up.

Primjer za gore navedeno je i lanac trgovina Cisalfa, vezan uz mrežu sportskih dućana Intersport. Zanimljivo je čuti što o ovoj temi ima za reći Cristian Marziali, zadužen za tehničku stranu cijele priče u talijanskoj Cisalfi:

"Pokušajmo čitateljima približiti naš rad na jednostavnom primjeru... Za početak, uzimamo baznu skiju iz određene game i obogaćujemo je određenim tehničkim komponentama rezerviranim za jače modele; modificiramo lagano ime modela i izgled skije prema našem ukusu i ukusu naših kupaca te sve skupa nakraju nudimo po vrlo konkurentnoj cijeni, cijeni koja je gotovo identična za početni, bazni model."

Govorimo li o stvarnim modelima za ovu sezonu, u Cisalfi ćete tako moći pronaći Atomicovu skiju pod nazivom SX:7.2. Takav model Atomic ne navodi nigdje u svojim katalozima za ovu sezonu. Stavite li, jedan pored drugog, originalni Atomic SX:7 i Cisalfin Atomic SX:7.2 teško ćete pronaći razliku: geometrija i dužine su iste, naravno i pripadajući radijusi. Malo se razlikuju po grafičkim rješenjima, no, neiskusno oko će i tu teško pronaći razlike. Ono čime je model 7.2 "obogaćen" je Puls tehnologija preuzeta sa starijeg brata, SX:9. Razlike nema ni u cijeni, SX:7.2 je tek za 20-ak eura skuplji. Ovdje se može istaknuti i Rossignolove modele X-fight 200 i 600 koji se naslanjaju na službene Rossijeve X-fight modele 1st, 2nd, 3rd i 4th.

Marziali govori i o modelima na kojima se izvode modifikacije: "U kategoriju skija koje modificiramo ulaze allround modeli srednjeg cjenovnog ranga namijenjeni srednje vještim skijašima. Tako prerađena skija ne smije prijeći cijenu od 400 eura."

Koliko su takve skije potrebne trgovačkim lancima, te koliko ih kupci traže, govori podatak da u talijanskoj Cisalfi one nose 60% ukupne prodaje! Također, modificiraju se i pancerice. Uz male preinake prenesene sa tvrđih modela i oni mekši dobivaju nove karakteristike, novi naziv i izgled uz i dalje povoljnu cijenu.

Ipak, treba razlikovati ovakve prerade lanaca koji u svojim redovima imaju stručnjake iz skijaškog svijeta, od "povoljnih" prilika koje se nude u trgovačkim lancima kojima je prodaja skijaškog asortimana tek jedna, i to periferna, djelatnost.

 

 

 

 

KOMENTARI

Trenutno niste prijavljeni. Molimo prijavite se!

login:

lozinka:

Samo registrirani korisnici mogu dodati komentar. Prijavite se ili registrirajte.

  • Vezani članci

  • Vijesti

  • Info

© Skijanje.hr 2003-2024.  ISSN 1845-5891  e-mail: info@skijanje.hr   Izdavač: Sport-IT   Izrada internet stranice: Info izlog d.o.o.   Broj posjeta: 8438022
Tekstovi i Skijanje.hr watermarkom označene fotografije autorsko su pravo i vlasništvo Hrvatskog ski/board magazina Skijanje.hr osim ako nije drugačije naznačeno. Uredništvo magazina ne jamči za točnost i potpunost objavljenih informacija te ne preuzima nikakvu odgovornost za izravnu ili neizravnu štetu i ozljede proizašle iz sadržaja na site-u. Kontakt...
Hrvatski ski/board magazin Skijanje.hr

ISSN 1845-5891

e-mail: info@skijanje.hr

Marketing:
  marketing@skijanje.hr