Skijanje.hr

PROIZVOĐAČI

»

ELAN

10.05.2004.      

Autor: Željko Mihalić 

Elan - tehnologija 03/04

Fusion sistem je najavljivan i predstavljen u sezoni 02/03 kao revolucija. Ima li razloga da nije požnjeo baš očekivane rezultate u prošloj sezoni kad se pojavio u komercijalno dostupnim količinama, ili se ipak ne radi o takvoj revoluciji?

U suradnji sa Markerom Elan je konstruirao prve skije za sezonu 03/04, koje su imale u cjelosti integrirane vezove sa skijom, uz sve svoje dobre strane ali i poneke mane. Saznajte o čemu se u stvari radi.

Fusion vez (mora biti baš Fusion, tu nemate veliku slobodu izbora te ste ograničeni na Marker kao proizvođača, op.a.) fiksira se u samoj skiji pod čijom se šasijom nalaze dvije slobodne klizajuće plohe načinjene od čvrstog metala koja su centralnim položajem povezane sa skijom. Takva pozicija veza omogućava da se vez slobodno pomiče - kliže napred nazad kako se skija savija.

Rezultat su glatki i energični zavoji te bolja kontrola i držanje rubnjaka cijelom duljinom skije. Dakle, vezovi po prvi puta nisu smješteni na skiju nego unutar skije, u poseban interni klizni sistem. Vezovi i skije djeluju kao cjelina, a energija se prenosi u samo skiju kao (barem tako Elan tvrdi) najefikasniji način prenošenja energije na rubove skije.

Fusion modele također karakterizira i AST (Advanced Sidewall Technology) - novi dizajn bočnih rubova tako da se postiže optimalan pritisak za svaki dio skije u pojedinom segmentu zavoja. Kako AST radi?
Na vrhu skije S modeli Elana imaju Monoblock konstrukciju koja omogućava vrlo lagani ulazak u okret sa doziranim pritiskom skije.

U tijeku izvođenja samog zavoja rub vrha skije se naginje pod kutem 60 stupnjeva da bi usmjerio više tog pritiska na rub. U struku AST koristi 90 stupanjski sidewall kako bi se energija kanalizirala direktno na rubnik gdje i kada je ta energija najpotrebnija.

Krečući se prema repu Monoblock kontrukcije prelazi iz kutno orijentiranog sidewalla pnovo u monoblock sistem ne bi li izlalazak iz zavoja bio što mekši i tečniji.

Express tehnologija se odnosi na samu unutarnju građu skije za čim bolje performanse. Laminirana drvena jezgra (izdržljivija od obične drvene jezgre) zadužena je za superiornu kvalitetu, na koju dolazi integrirana plata pa iznad svega toga kućište od lagano tkanog alutex i titana čiji se sloj nalazi i ispod same baze skije trebali bi garantirati savršeni finiš izvedbe skije i njenu čvrstoću baš kao i dobar prijenos energije duž čitave skije na njene rubnike, naravno, uz pomoć power channela koji izgledaju kao dvije vilice koje se protežu uz bočne bridove skija, a pandan su npr. Beta sistemu kod Atomica.

Dva titanska sloja i elastomer imaju ulogu smanjenja vibracija i prijenos pritiska na rubove. Express trake sa integriranim Power channelima dodatno prenose energiju na rubnjake, dajući maksimum pritiska na rubnjake.

Ti su power channeli različiti na pojedinim modelima skija, najkraći su na Nižim verzijama Integri, dok su sve jači i sve dulji prema najjačim S modelima.

Jači i skuplji modeli, pogotovo race modeli SLX, GSX, Dual X i HCX imaju više titana, finiji alutex (10) za razliku od nekih modela koji ga uopće nemaju (integra 2), dok poneki imaju rough alutex, te imaju višu integriranu platu. Sve to skupa daje težu i tvrđu skiju koju će manje opraštati pogreške, ali dati veći adrenalin imate li snage i tehnike obuzdati divlji karakter takvih bržih modela.

I upravo je ta plata kamen pomutnje kod Fusion modela. Naime, izvedbom veza koji se više ne nalazi na skiji, nego gotovo u samoj skiji događa se da je stajna visina skijaša primjetno niža nego na skijama koje imaju platu i na to još podignuti vez.

Iako takva jako naglašena stojna visina ima i svojih negativnosti (ozljede, smanjena stabilnost pri pravocrtnom skijanju, op.a.), ipak mi se čini da s obzirom na radijus skije ne bi bilo loše da se rubljenje izvodi olakšano i pod većim kutem, što bojim se, kod Fusiona neće biti baš tako lagan posao.

Za sezonu 04/05 doznajemo, Elan gotovo u potpunosti prelazi na Fusion standard, no ovoga puta u suradnji s Tyroliom, napuštajući slavnu Integru kao liniju, dok na tržište uvodi A-seriju. No, o tome će znatno više biti riječi u nekom drugom javljanju.

Slike su preuzete sa weba www.elanskis.com

KOMENTARI

Trenutno niste prijavljeni. Molimo prijavite se!

login:

lozinka:

Samo registrirani korisnici mogu dodati komentar. Prijavite se ili registrirajte.

© Skijanje.hr 2003-2019.  ISSN 1845-5891  e-mail: info@skijanje.hr   Izdavač: Skijaški klub Hupser   Izrada internet stranice: Info izlog d.o.o.   Broj posjeta: 780400
Tekstovi i Skijanje.hr watermarkom označene fotografije autorsko su pravo i vlasništvo Hrvatskog ski/board magazina Skijanje.hr osim ako nije drugačije naznačeno. Uredništvo magazina ne jamči za točnost i potpunost objavljenih informacija te ne preuzima nikakvu odgovornost za izravnu ili neizravnu štetu i ozljede proizašle iz sadržaja na site-u. Kontakt...
Hrvatski ski/board magazin Skijanje.hr

ISSN 1845-5891

Izdavač: Skijaški klub "HUPSER"
Medovićeva 19, Rijeka
e-mail: info@skijanje.hr

Marketing:
  marketing@skijanje.hr