07.11.2006.
Tweet
Elan tehnologija 06/07
Elan većinu svojih modela zasniva na kombinaciji prokušanih starih standarda i prošle sezone najavljenim inovacijama u obliku Waveflex tehnologije.
Waveflex tehnologiji, koja se koristi na Speewave modelima, smo poklonili cijeli članak i to neposredno nakon njegove najave (i njega možete pročitati ovdje). Samo da ukratko ponovimo, radi se o izmijenjenoj vanjskoj šasiji skije, čija je uloga omekšavanja longitudinalnog fleksa skije i isto remeno smirivanje i harmoniziranje vibracija koje nastaju pri torzijskom savijanju skije neposredno prije i kroz prolazak zavoja. Dakle radi se o izmjeni vanjštine skije, nikako o izmjeni konstrukcije samo jezgre. (Nešto slično nalazimo kod Fischera u njegovom FT sistemu koji se, istina, nalazi direktno ispod gornjeg dijela šasije). No kod Elana ima nešto manje materijala što ponešto smanjuje masu same skije. Upravo zbog nešto podatnije torzijskog fleksa Speedwave je karakterističan samo za neke serije modela, ali ih nema na natjecateljskim modelima koje karakterizira Double X press.X-Press sistem je već nekoliko sezona prisutan kod Elana, to je sistem prijenosa energije na rubnike ne bi li skija ostala u što boljem kontaktu sa podlogom i što bolje se ponašala kroz cijeli zavoj. Elastomerne poluge koje se nalaze ispod šasije skije u obliku slova X, prenose energiju sa glavne točke skije ispod pancerice prema rubnim dijelovima i repa i vrha skije. Double X-press sustav je ugrađen u race modele. Smisao je u osnovi isti, samo su elastomerne poluge ukrižene u točkama najvećih vibracija na skiji (nekoliko centimetara ispred i iza veza) kako bi se dodatno pojačao grip rubnika na površinu i dobila što preciznija skija i savršeno prianjanje skije na podlogu.
Od novosti Elan je prošle sezone predstavio i nagrađivani TMD sistem vezova (Toolless mounting device) koji su u stvari vrlo slični već poznatom Railflex sistemu. Na postojeći plastični kalup (platu) se preko šina bez upotrebe alata montiraju vezovi, a u odnosu na Fusion sisteme nude ipak ponešto višu stojnu visinu na skiji i olakšavaju veće naginjanje u carving zavojima. TMD vezove nalazimo ih u nižim modelima na kojima se ne očekuju velike sile i zahtjevi za preciznom vožnjom i na podosta rent modela. Ostali modeli koriste Fusion ili Fusion pro (slika desno) sistem koji ima stupanj slobode samo na zadnjem bloku veza kako bi izbačaj iz zavoja bio čim iskorišteniji, a skija i na izlasku iz zavoja repom ostala u kontaktu sa snijegom.
I sidewall tehnologija je ostala identična sa tri predstavnika;
AST model koji se pojavio prije nekoliko sezona zajedno sa Fusion sistemom (Advanced Sidewall Technology) - novi dizajn bočnih rubova tako da se postiže optimalan pritisak za svaki dio skije u pojedinom segmentu zavoja (ispod pancerice vertikalni, pa onda 60 stupanjski sidewall koji na vrhu i repu prelazi u monoblock). Kako AST radi? Na vrhu skije neki modeli Elana imaju Monoblock konstrukciju koja omogućava vrlo lagani ulazak u okret sa doziranim pritiskom skije. U tijeku izvođenja samog zavoja rub vrha skije se naginje pod kutem 60 stupnjeva da bi usmjerio više tog pritiska na rub. U struku AST koristi 90 stupanjski sidewall kako bi se energija kanalizirala direktno na rubnik gdje je ta energija najpotrebnija.
RST (Racing sidewall tehnologija) je način izrade vertikalnih postraničnih zidova skije, koji se koristi, dobro ćete pretpostaviti, za natjecateljske modele i to u cijeloj duljini skije. O vertikalnim zidovima ne treba trošiti puno riječi, poznata je stvar da se koristi kod modela skija koje trebaju odličan grip i preciznost, ali su i znatno zahtjevnije za skijanje.
PST (Partial sidewall technology) karakterizira najslabije modele, orijentirane isključivo rekreativcima i skijašima hedonistima. Postraničnog zida nalazimo samo na mjestima ispod plate (pancerice) dok se duž ostatka skije pruža monoblock sistem koji omogućuje vrlo laku upravljivost skije uz naravno, kompromise koje takav sistem neupitno mora donijeti.
Jezgre skija su potpuno različite. Najjači modeli, kako je to i uobičajeno zbog torzijskih svojstava imaju potpuno laminiranu jezgru koji se sastoji od dva različita dijela sačinjena od dva tipa drva (Response frame(slika lijevo) i laminated woodcore), jači rekreativni modeli imaju nešto olakšanu i manje cjelovitu drvenu jezgru sa kanalima (power woodcore) koji omogućuju uniformnost torzije uzduž cijele skije. Sidelock i Corelock standardi oslabljenih i drvenih jezgri na manje skupim i zahtjevnim skijama u smislu kontroliranja torzijskih sila, kako bi se skija što bolje ponašala na svim terenima uz što manje napora i zahtjevnosti. Comprex jezgra je u stvari oslabljena i stanjena power core jezgra sa ciljem smanjenja mase skije. Najslabiji modeli imaju sintetičku Synflex jezgru sa poboljšanu savitljivost, malu masu i dodatnu pomoć lakšoj inicijaciji zavoja.
Jači i skuplji modeli, pogotovo race modeli imaju više dual titanium ojačanja iznad drvene jezgre, a kako i ime kaže sastoji se od dva titanska sloja, oni slabiji modeli imaju titanium ojačanja ispod šasije, a iznad jezgre skije dok poneki ciljani modeli (više oni za park) imaju fiberglas ojačanja koji skijama daju otpornost, ali i veliku savitljivost.
Kako u izradi jezgre i ojačanjima, tako se razlike mogu uočiti i u strukturama i izradi baza skija. Race modeli imaju bazu nazvanu EL baza - to je visoka molekularna polietilenska struktura sa dodatkom grafita koju će tražiti eksperti i oni kojima je priprema baze bitna, a pogotovo visoki apsorpcijski koeficijent upijanja voska.
UHM baza (ultra high molecular base) koju nalazimo na višim rekreativnim modelima, napravljena je od polietilenskog materijala sa odličnim performansama, ali zahtijeva redovito održavanje i voskanje.
HM baza je baza koja predstavlja kompromis između performansi i zahtijeva za održavanjem, otporna je na habanje, ali su performanse akvaplanunga nešto oslabljene, no nekako sumnjamo da bi to prosječni rekreativac mogao osjetiti.
Dakle, iz Begunja nema nekih većih iznenađenja, ukoliko izuzmemo Waveflex, koji je ionako najavljen već krajem prošle sezone.
Vezani članci
- 23.09. Elean Morpheo 10 Ti Orange Fusion (14/15)
- 15.09. Elan Delight QT (14/15)
- 08.07. Elan snowboardi i tehnologije 14/15
- 09.05. Povratak na veliku scenu? 'Max' Blardone na Elanu
- 29.04. Elan skije i tehnologije 14/15
- 24.06. Elan Race SLX Amphibio (14/15)
- 12.06. Elan Ripstick Amphibio (14/15)
- 14.10. Elanove zvijezde skijale s djecom u Portorožu!
- 11.09. Elan Amphibio 88 Xti (13/14)
- 07.08. Elan Speed Magic Fusion (13/14)
Vijesti
- Elanove zvijezde skijale s djecom u Portorožu!
- Nepravilna dokapitalizacija: Elan u problemima?
- VIDEO: ISPO 2012. predstavio novitete za 2013.
- Novosti u svijetu Elana i K2
Info
- Elan snowboardi i tehnologije 14/15
- Elan skije i tehnologije 14/15
- Elan skije 13/14
- Elan tehnologije 13/14
- Elan skije 12/13
- Elan tehnologije 12/13
- Elan tehnologije 11/12
- Elan skije 11/12
- Elan skije 10/11
- Elan tehnologije 10/11
- Elan tehnologije 09/10
- Elan skije 09/10
- Elan skije 08/09
- Elan tehnologije 08/09
- Elan tehnologije 07/08
- Elan skije 07/08
- Elan tehnologija 06/07
- Elan skije 06/07
- Elan Waveflex tehnologija (06/07)
- Elan tehnologija 05/06
- Elan skije 05/06
- Elan skije 04/05
- Elan - tehnologija 03/04
Recenzije
- Elean Morpheo 10 Ti Orange Fusion (14/15)
- Elan Delight QT (14/15)
- Elan Race SLX Amphibio (14/15)
- Elan Ripstick Amphibio (14/15)
- Elan Amphibio 12 (14/15)
- Elan Amphibio 88 Xti (13/14)
- Elan Speed Magic Fusion (13/14)
- Elan Spectrum 95 Alu (13/14)
- Elan Race SLX (13/14)
- Elan Amphibio 14 (13/14)
- Elan Amphibio Waveflex 14 (12/13)
- Elan Amphibio Waveflex 88XTi (12/13)
- Elan Puzzle TBT (12/13)
- Elan SLX Race (12/13)
- Elan Apex (11/12)
- Elan SL Waveflex Fusion (11/12)
- Elan Amphibio Waveflex 14 (11/12)
- Elan Apex (11/12)
- Elan SLX Race (10/11)
- Elan GSX Waveflex Fusion (10/11)
- Elan Waveflex 78Ti (10/11)
- Elan Waveflex 14 (10/11)
- Elan Speedwave 14 (09/10)
- Elan Speed Magic (09/10)
- Elan SLX WF Fusion (09/10)
- Elan Magfire 78 Ti (09/10)
- Elan 777 (09/10)
- Elan Magfire 78 Ti (08/09)
- Elan Speedwave 12 (08/09)
- Elan Magfire 82 Ti (08/09)
- Elan SLX waveflex (08/09)
- Elan GSX waveflex (08/09)
- Elan SLX race (07/08)
- Elan Speed Magic (07/08)
- Elan GSX Race (07/08)
- Elan Speedwave 14 (07/08)
- Elan Magfire Magma 14 Fusion (07/08)
- Elan Wave Magic (06/07)
- Elan Speedwave 8 i 10 (06/07)
- Elan Speedwave 12 i 14 (06/07)
- Elan S12 (05/06)
- Elan SLX (05/06)
- Elan Black Magic (05/06)
- Elan GSX (05/06)
- Elan Mantis M10 (03/04)
- Elan S8 (03/04)
- Elan S12 (02/03)
- Elan SLX (02/03)
- Elan Integra 6 (02/03)
- Elan Whistler 6 (02/03)
-
Besplatno skijanje na Sljemenu!
Skijanje za građane besplatno do kraja sezone, no samo na Zelenom i Bijelom spustu
-
Slovenska skijališta s čak 11 novih žičara!
Više od 80 milijuna eura za ogroman napredak slovenskih skijališta.
-
Novi četverosjed na Platku spreman za sezonu!
Uspješno obavljen tehnički pregled nove žičare, jedan od posljednjih administrativnih...
© Skijanje.hr 2003-2024. ISSN 1845-5891 e-mail: info@skijanje.hr Izdavač: Sport-IT Izrada internet stranice: Info izlog d.o.o. Broj posjeta: 44026
Tekstovi i Skijanje.hr watermarkom označene fotografije autorsko su pravo i vlasništvo Hrvatskog ski/board magazina Skijanje.hr osim ako nije drugačije naznačeno. Uredništvo magazina ne jamči za točnost i potpunost objavljenih informacija te ne preuzima nikakvu odgovornost za izravnu ili neizravnu štetu i ozljede proizašle iz sadržaja na site-u. Kontakt...
Tekstovi i Skijanje.hr watermarkom označene fotografije autorsko su pravo i vlasništvo Hrvatskog ski/board magazina Skijanje.hr osim ako nije drugačije naznačeno. Uredništvo magazina ne jamči za točnost i potpunost objavljenih informacija te ne preuzima nikakvu odgovornost za izravnu ili neizravnu štetu i ozljede proizašle iz sadržaja na site-u. Kontakt...
ISSN 1845-5891
e-mail: info@skijanje.hr
Marketing:
marketing@skijanje.hr