PROIZVOĐAČI

»

ELAN

19.07.2007.      

Autori: Goran Razić, Vjeran BaranovićUstupio: Elan d.d. Begunje 1 4275 Begunje na Gorenjskem Slovenija 

Elan GSX Race (07/08)

Natjecateljske skije dostupne rekreativcima. Prvenstveno su zadužene za uživanje u dugim i brzim zavojima. Znalci će ju ukrotiti s lakoćom.

Testirani model: 178 cm, r = 18.3 m
Sidecut: 107 - 66 - 95
Dostupne visine: 164, 170, 178 cm

Krenimo od dizajna. U usporedbi s prošlogodišnjim modelom, vidljiv je napredak na agresivnijem dizajnu, što se ponajviše očituje u dominantnijem natpisu te u većoj mjeri korištenoj crnoj boji. Na prvi pogled se vidi da je skija namijenjena iskusnim i boljim skijašima. Zbog svoje težine, tvrdoće i oblika, skija je namijenjena skijašima koji su u dobroj fizičkoj kondiciji i imaju snage i skijaškog znanja izvući maksimum iz nje. Riječ je o klasičnoj veleslalom skiji, koja je isključivo namijenjena za vožnju većim brzinama, dinamičnim paralelnim zavojima, po mogućnosti na tvrdim i popeglanim stazama. Iako je riječ o najjačem Elanovom modelu na tržištu, iznad GSX Race fusion pro modela još se nalazi GSX Worldcup, dok je korak iza smješten GS Race fusion pro.

Razlika između dva najjača modela je očita. Worldcup je lišen svih ljepuškastih detalja, nema fusion sistem ugradnje vezova, te ima potpuno drugačiji sidecut, što rezultira većim radijusima. Osim toga, kod WC modela je prisutna i čvršća drvena jezgra (Laminated woodcore). Iako se, za razliku od WC modela, GSX Race ne može podičiti race tuningom, skija je obdarena zavidnim voznim karakteristikama. Osim jezgre, koja je sastavljena od dva dijela, mekšeg i tvrđeg, radi dobivanja na torzijskoj čvrstoći te smanjenja mase, GSX Race donosi i dvostruko titansko ojačanje jezgre (iznad i ispod), čime je dobiveno dosta na tvrdoći po uzdužnoj osi skije (Dual Ti).

Elan je zadržao svoju RTS tehnologiju (racing sidewall) i na ovom race modelu. Što je i razumljivo budući da je time osigurano odlično držanje u zavojima te sigurnost i preciznost pri najvećim brzinama. Okomiti postranični zid zadužen je za brži i lakši prijenos skije s rubnika na rubnik, bez poskakivanja ili popuštanja. Skijom se, tako, pri većim brzinama vrlo "lagano" upravlja. Ovdje posebno ističemo riječ "pri većim brzinama", jer ako skiju ne vozimo onako kako su slovenski inženjeri to zamislili, ubrzo će nas umoriti i dati do znanja da je za nas neki slabiji model, na kojem će biti dozvoljeno i malo "švercanja".

Iskusnijim skijašima ne bi trebao biti problem raditi brze, dinamične zavoje bez proklizavanja. Pravi test je bio na ledu. Skija je čak i u takvim uvjetima iza sebe radila pravilne tračnice, dajući do znanja da je na takvom terenu iznimno snalažljiva. Naravno, uvjet za tako što su pripremljeni rubnici. Upravo oni su posljednjih nekoliko godina bili glavni predmet spoticanja Elana. Mnogi su Elanu zamjerali odabranu leguru, te ju prozivali premekanom i slabo otpornom na trošenje. Moramo priznati da kod ovog modela nismo imali primjedbi. Skija je odrađivala posao bez većih problema, a kvalitetu rubnika bismo svrstali u očekivani prosjek.

Prilikom izvođenja kraćih zavoja skija iziskuje puno snage i rada, ali s "mekanijim" stilom mogu se raditi i takvi zavoji, no to poprilično umara. Dobar dio zasluga izvedbi kratkih zavoja ide u prilog dostupnim visinama, koje još jednom dokazuju prilagođenost skije široj publici sportski nastrojenih skijaša. Za razliku od WC modela, čije visine idu i preko 190 cm, kod Race modela najveća visina je upravo ona koju smo testirali - 178 cm.

Na ravnoj stazi skija iznimno brzo razvija brzinu, pri kojoj dobro zadržava stabilnost. U usporedbi s nekim konkurentima, primjetno je da je skija ponešto lakša, a tu karakteristiku moguće je kvalitetno koristiti u svrhu bolje okretnosti i izvođenja lakših manevara u samom zavoju. U vožnji pri najvećim brzinama, koje izlaze iz ranga rekreativnog skijanja, GSX zna pomalo zaplesati u trenucima vožnje na kliznoj plohi, te će vrlo brzo zatražiti povratak na rubnike. Što se vezova tiče vrijedi pravilo kakva skija takav i vez, a budući da je ovo natjecateljska, dolazi i odgovarajući vez.

Kroz manje i mekše hupsere skija prolazi bez nekih poteškoća, ali kod većih i tvrđih hupsera skija bi, sukladno očekivanjima, mogla zadavati dosta problema, zbog svoje dužine i tvrdoće. Elan zahtjeva ispeglane staze i po mogućnosti što manje drugih skijaša na stazi. Prilikom skijanja po mekanom snijegu GSX voli propadati, te ju je teško izvlačiti cijelom dužinom zavoja. Za proljetna skijanja, svakako promijenite izbor. Dubok snijeg i skijanje izvan staza ćemo ostaviti za neki drugi članak, s nekim drugim akterom u glavnoj ulozi.

 

 

 

 

KOMENTARI

Trenutno niste prijavljeni. Molimo prijavite se!

login:

lozinka:

Samo registrirani korisnici mogu dodati komentar. Prijavite se ili registrirajte.

© Skijanje.hr 2003-2024.  ISSN 1845-5891  e-mail: info@skijanje.hr   Izdavač: Sport-IT   Izrada internet stranice: Info izlog d.o.o.   Broj posjeta: 126346
Tekstovi i Skijanje.hr watermarkom označene fotografije autorsko su pravo i vlasništvo Hrvatskog ski/board magazina Skijanje.hr osim ako nije drugačije naznačeno. Uredništvo magazina ne jamči za točnost i potpunost objavljenih informacija te ne preuzima nikakvu odgovornost za izravnu ili neizravnu štetu i ozljede proizašle iz sadržaja na site-u. Kontakt...
Hrvatski ski/board magazin Skijanje.hr

ISSN 1845-5891

e-mail: info@skijanje.hr

Marketing:
  marketing@skijanje.hr