17.07.2006.
Tweet
Rossignol Mutix (06/07)
Skija koja donosi sve u jednom - kratki i dugi zavoji jednakom lakoćom..... Snovi ili java?
Testirani model: 165 cm @ 11/15 m Sidecut: 118-70-102 Dostupne visine: 155, 160, 165 cm |
Mutix je Rossignolov marketinški najjači model za sezonu 06/07 bez ikakve sumnje. Posebice stoga što slovi kao skija koja bi trebala biti jedinstveno rješenje za sve tipove skijaša. Je li tome baš tako?
Već vizualno se može naslutiti da je skija namijenjena boljim skijašima jer uvelike sliči na race modele i karakterističnom narančastom bojom i gabaritima. Ti su gabariti ipak karakteristični za allround skije pogotovo ako uzmemo u obzir širinu struka i repa skije, koji su dosta širi od dimenzija natjecateljskih modela. No, ono što bi ovu skiju trebalo karakterizirati jest promjenivi radijus? Kako je to moguće? Princip je u suštini vrlo jednostavan. Skije imaju promjenjive krakove (na engleskom ih nazivaju arms ili ruke) koji vode od ploče ispod vezova prema repu i vrhu skija (uz rubove skija, direktno iznad rubnika), identično različitim sistemima prijenosa sile na rubnike i eliminacije lingitudinalnih vibracija. Ti krakovi su izrađeni od tvrde plastike i vijcima se pričvršćuju na predviđene vodilice (1 vijak po svakom kraku). Zamišljeno je da bi duljina tih krakova trebala biti odlučujući faktor koji će kontrolirati mogućnost savijanja skije u zavoju i na taj način dopustiti skijama da izvode dulji ili kraći zavoj i ponešto doprinesu promjenjivoj torzijskoj tvrdoći.
No, teoriju na stranu, kako se skija ponaša u praksi? Shodno svojoj boji skija se ponaša dosta slično race modelima, vrlo je brza i tvrda i zahtijeva jako puno rada, pogotovo pri ulasku u zavoj i podizanju na rubnike. Pri izlasku iz zavoja ipak nije toliko eksplozivna i nema onaj naglašeni izbačaj koji je jako karakterističan za natjecateljske modele, pogotovo u slučajevima pomicanja ravnoteže na repove skija. Podizanje na rubnike ne ide baš lako, čak bismo se usudili reći u rangu veleslalomskih modela, koji u kraćem vijuganju nemaju baš previše strpljenja za skijaše i dosta umaraju. Tako da će ljubitelji kraćih zavoja vjerojatno ostati zakinuti. Ljubitelji brzine bi ipak mogli biti zadovoljniji jer su skije zaista brze i vrlo malo vibriraju, čak ni na tvrđim podlogama. Promjena krakova na slalomske (kraće) ne donosi značajnu promjenu, tek se pri vrlo jakom rubljenju i pri vrlo snažnoj energičnoj vožnji neka promjena može uočiti i po našoj slobodnoj procjeni u maksimalno 10 % lakoće izvođenja kraćih zavoja. Da biste to mogli primijetiti treba vam jako dobra tehnika i jako puno snage u nogama. Cijela promjena krakova oduzet će iskusnijima 10-15 minuta na stazi, u servisu ili radionici nešto manje, no za to će vam trebati poseban ključ koji se isporučuje zajedno sa skijama i oba kompleta krakova. Također se promjenom krakova ne osjećaju niti promjene u vibriranju skije, niti u voznim karakteristikama kad je skija cijelom površinom u kontaktu s podlogom.
Tvrde i uređene podloge su i najdraža podloga za ove skije. Po mekšem snijegu će ih moći ukrotiti samo oni najvještiji i to, bojimo se, uz dosta borbe.
U izvoženom i mokrom snijegu skije zahvaljujući svojoj dosta velikoj masi dosta tonu i većini skijaša ovaj tip skijanja neće biti pretjerano zadovoljstvo i trebat će vam neko vrijeme adaptacije na takve uvjete, bez sumnje. Spust vožnju podnose bolje nego očekivano, jer bismo shodno naglašenim gabaritima očekivali nestabilnost kad je skija velikom površinom na snijegu. No, začudo skija je vrlo stabilna i malo pleše, a vibracije su vrlo slabo izražene. No, čini se kako je torzijska tvrdoća ipak prevelika i da skije zbog toga preteško iniciraju zavoj za većinu rekreativnih skijaša.
Kao zaključak mogli bismo rezimirati sljedeće; ova skija iako ima puno marketinške težine ipak neće biti izbor za svakoga, čak štoviše, čini se da bi se njome trebali pozabaviti ljubitelji brze i jako agresivne vožnje na uređenim stazama, a u svoj zalog donose dosta mišićne snage. Oni koji vole kratke zavoje mogli bi ostati jako razočarani, pogotovo nakon promjene krakova i očekivanja potpune promjene karaktera skija po principu Dr. Jackyl and Mr. Hyde, koji je izostao. Rekreativci i hedonisti, ne bi se smjeli dati nagovoriti reklamama i natpisima u letcima, njima ipak preporučamo skije iz klasa primjerenijih rekreativcima.
Vezani članci
- 15.07. Rossignol iz australskih u norveške ruke
- 25.04. Rossignol skije i tehnologije 14/15
- 08.04. Janka na Rossignol, Berthold u Njemačku
- 05.09. Rossignol Radical 9GS (13/14)
- 03.09. Rossignol Experience 88 (13/14)
- 31.08. Rossignol Radical 9SL (13/14)
- 20.05. Silvan Zurbriggen s Rossignola na Head
- 02.05. Rossignol skije 13/14
- 02.05. Rossignol tehnologije 13/14
- 02.08. Rossignol radical 9 SL (12/13)
Vijesti
- Ljetna pauza donijela je brojne skijaške transfere
- Rossignol iz australskih u norveške ruke
- VIDEO: ISPO 2012. predstavio novitete za 2013.
- Rossignol investira 10 milijuna eura u proizvodnju
- Marc Berthod s Atomica na Rossignol
- Nika Fleiss ambasadorica Rossignola
- Rossignolov povratak kući
- Rossignol - štednja kao spas od propasti
- Rossignol blizu prodaje?
- Rossignol i službeno na prodaju
- Dalbello preuzima Rossignol?
- Moelgg nakon Fischera na Rossignolu
- Rossignol slavi 100. obljetnicu
- Quiksilver traži izlaz iz Rossignola
- Quiksilver se rješava Rossignola?
- Rossignolov vjetar u leđa mladoj Mrkopaljki
- Mancuso još dvije godine na Rossignolu
- Gase se Rossignol snowboard brandovi
- Dvije godine Ligety s Rossignolom
- Rossignol Snowboards postao TTR partnerom!
Info
- Rossignol skije i tehnologije 14/15
- Rossignol skije 13/14
- Rossignol tehnologije 13/14
- Rossignol skije 12/13
- Rossignol tehnologije 12/13
- Rossignol tehnologije 11/12
- Rossignol skije 11/12
- Rossignol skije 10/11
- Rossignol tehnologije 10/11
- Rossignol tehnologije 09/10
- Rossignol skije 09/10
- Rossignol skije 08/09
- Rossignol tehnologije 08/09
- Rossignol skije 07/08
- Rossignol tehnologije 07/08
- Rossignol tehnologija 06/07
- Rossignol skije 06/07
- Rossignol Mutix tehnologija, 1 skija = 2 radijusa?
- Rossignol skije 05/06
- Rossignol tehnologija 05/06
- Rossignol skije 04/05
- Rossignol tehnologija 03/04
Recenzije
- Rossignol Powerpulsion 9S (02/03)
- Rossignol Bandit X (99/00)
- Rossignol Open 100 (04/05)
- Rossignol Zenith Z5 i Z9 ti (05/06)
- Rossignol Oversize 8S (05/06)
- Rossignol Attraxion (05/06)
- Rossignol Oversize 9Xti (05/06)
- Rossignol Bandit B2 (05/06)
- Rossignol Attraxion III (06/07)
- Rossignol Mutix (06/07)
- Rossignol Zenith Z1 (06/07)
- Rossignol X-Fight 1 Oversize (06/07)
- Rossignol Oversize 9Xti (07/08)
- Rossignol radical 9s ti (07/08)
- Rossignol X-Fight 1 Oversize (07/08)
- Rossignol Attraxion III (07/08)
- Rossignol 9X WC Oversize (08/09)
- Rossignol Zenith Z6 Oversize (08/09)
- Rossignol Radical 9S WC (08/09)
- Rossignol Attraxion VI (08/09)
- Rossignol Attraxion XII (09/10)
- Rossignol Radical R9S WC TI Oversize (09/10)
- Rossignol 9X WC Oversize (09/10)
- Rossignol Zenith Z9.5 Oversize (09/10)
- Rossignol Strato 7 (10/11)
- Rossignol Zenith Z76 Ti (10/11)
- Rossignol Radical 9SL (10/11)
- Rossignol Alias Carbon (10/11)
- Rossignol Strato 80 Ti (10/11)
- Rossignol Experience 88 (11/12)
- Rossignol Zenith Z76 Aramid Basalt (11/12)
- Rossignol 8 SL Slantnose (11/12)
- Rossignol Radical 6 RSX (11/12)
- Rossignol Pursuit 16 Ti/Bslt i Pursuit 16 Ar/Bslt (12/13)
- Rossignol radical 9 SL (12/13)
- Rossignol Radical 9SL (13/14)
- Rossignol Experience 88 (13/14)
- Rossignol Radical 9GS (13/14)
-
Besplatno skijanje na Sljemenu!
Skijanje za građane besplatno do kraja sezone, no samo na Zelenom i Bijelom spustu
-
Slovenska skijališta s čak 11 novih žičara!
Više od 80 milijuna eura za ogroman napredak slovenskih skijališta.
-
Novi četverosjed na Platku spreman za sezonu!
Uspješno obavljen tehnički pregled nove žičare, jedan od posljednjih administrativnih...
© Skijanje.hr 2003-2024. ISSN 1845-5891 e-mail: info@skijanje.hr Izdavač: Sport-IT Izrada internet stranice: Info izlog d.o.o. Broj posjeta: 8439100
Tekstovi i Skijanje.hr watermarkom označene fotografije autorsko su pravo i vlasništvo Hrvatskog ski/board magazina Skijanje.hr osim ako nije drugačije naznačeno. Uredništvo magazina ne jamči za točnost i potpunost objavljenih informacija te ne preuzima nikakvu odgovornost za izravnu ili neizravnu štetu i ozljede proizašle iz sadržaja na site-u. Kontakt...
Tekstovi i Skijanje.hr watermarkom označene fotografije autorsko su pravo i vlasništvo Hrvatskog ski/board magazina Skijanje.hr osim ako nije drugačije naznačeno. Uredništvo magazina ne jamči za točnost i potpunost objavljenih informacija te ne preuzima nikakvu odgovornost za izravnu ili neizravnu štetu i ozljede proizašle iz sadržaja na site-u. Kontakt...
ISSN 1845-5891
e-mail: info@skijanje.hr
Marketing:
marketing@skijanje.hr