PROIZVOĐAČI

»

ROSSIGNOL

04.08.2008.      

Autor: Vjeran BaranovićUstupio: SVS sport Trzin I.O.C. Blatnica 14 1236 Trzin tel: +386 1 560 50 56  

Rossignol Radical 9S WC (08/09)

Potpuno nova Rossignolova slalom uzdanica obogaćena s novim tehnološkim rješenjima te potpuno novim gabaritima.

Testirani model: 165 cm, r = 11 m
Sidecut: 124-70-112
Dostupne visine: 155, 165, 175 cm

Rossignol je ove sezone izbacio potpuno novu slalom skiju. Prvo što pada u oči je promjena dizajna; boje su osvježene, promijenjen je materijal vanjštine i sl. Ono što smo već spominjali u članku o veleslalom modelu gotovo najveća promjena je u side-cutu skije. Za ovu sezonu side-cut iznosi 124-70-112, što je dosta šire u odnosu na prošlogodišnji model (118-67-104) te u odnosu na druge proizvođače u istoj klasi.

Taj podatak sam za sebe je sasvim dovoljan za promjenu ponašanja skije na snijegu. Novim širinama smanjen je i radijus za 1 metar, te na visini od 165 cm sada iznosi 11 metara. Ovaj podatak je vrlo znakovit. Time je Rossignol napravio vrlo veliki iskorak, te se sa svojim slalom modelom svrstava među proizvođače s najmanjim radijusom u navedenoj klasi. Jedan od noviteta su, također, dostupne visine; od ove sezone dostupne su samo visine 155, 165 i 175 centimetara. Sve navedeno ide u prilog jednoj tvrdnji. Rossignol je napravio puno ozbiljniju skiju, sve više nalik onoj u FIS natjecanjima.

Što se ugrađenih tehnologija tiče, Rossignol više ne koristi IPS Race tehnologiju na 9s modelu nego je sada prisutan paket rješenja sadržan u "Race technology". Tu je također i rectangular sandwich struktura sa vertikalnim postraničnim zidom.

Već viđena VAS tehnologija (vibration absorbing system), koja s posebnim materijalima u strukturi skije donosi veću stabilnost i amortizaciju vibracija i dalje je prisutna kod Rossignola. Osim navedenog TPI2 tehnologija donosi integriran sistem vez/skija, s povećanom elastičnošću samog spoja te dozvoljavajući skiji bolju prilagodbu na podlogu. Navedeni noviteti doprinijeli su i promjenama voznih karakteristika skije, što je većini skijaša i najbitnije.

Kako sami razred skije sugerira, skija je namijenjena vrhunskim skijašima, a njena zahtjevnost i težina idu tome u prilog. Kod kratkih slalom zavoja, za što je 9s prvenstveno i namijenjena, skija vrlo lagano ulazi u zavoj. Potrebno je blago postavljanje na rubnike te će vas i lagani rad nogu povesti će u novi zavoj. Pri tome je izrazito bitno skiju pravilno opteretiti, kako bi ponašanje i dalje bilo očekivano. Izlazak iz zavoja može biti problematičan ukoliko opterećenje nije pravilno. To je možda i najveća "zamjerka". Težište mora biti precizno postavljeno, jer kod malih odstupanja opterećenja naprijed ili nazad skija često "baca", što svakako jest karakteristika slalom skija, ali je kod ovog modela prilično izraženija, nego kod nekih konkurenata.

Skija zahtijeva konstantan rad i koncentraciju kroz cijeli zavoj, te još jednom podsjeća kako je odmak od rekreativne carving klase namjeran. Kada jednom ukrotite i shvatite skiju, ona vam pruža vrhunsko zadovoljstvo pri izvođenju kratkih zavoja, pa i po najtvrđim stazama i ledu, a to je vjerojatno i najbitnije.

Prilikom izvođenja dužih zavoja, skija se ponaša odlično. Dužina zavoja se može lagano kontrolirati pritiskom na samu skiju, koja će dopuštati lagano skraćivanje ili produljivanje radijusa željenih zavoja.

U razrovanom snijegu i mekšim hupserima 9S je sasvim solidan, no budući da je to ipak model za tvrde i ispeglane staze ovdje niti nećemo biti prekritični. No ponovni pogled na sidecut jasno daje do znanja kako je širina struka glavni faktor koji je pridonio ovakvom ponašanju, a kojemu može zavidjeti većina konkurenata.

Sve u svemu, vrhunska slalom skija koja je namijenjena odličnim skijašima. Skijanje na njoj pruža veliko zadovoljstvo, ali i zahtjeva konstantan rad i koncentraciju. Skijaši koji nemaju puno "snijega u nogama" ili ne barataju dovoljno dobro natjecateljskim tehnikama možda će biti sretniji sa nekim mekšim modelom. S druge strane odlični skijaši i učitelji skijanja mogli bi biti jako zadovoljni novim Rossignolovim modelom, te uživati u svemu što pruža, a to je ponajviše njegova snaga u brzim i kratkim zavojima.

 

 

 

 

KOMENTARI

Trenutno niste prijavljeni. Molimo prijavite se!

login:

lozinka:

Samo registrirani korisnici mogu dodati komentar. Prijavite se ili registrirajte.

© Skijanje.hr 2003-2024.  ISSN 1845-5891  e-mail: info@skijanje.hr   Izdavač: Sport-IT   Izrada internet stranice: Info izlog d.o.o.   Broj posjeta: 4794
Tekstovi i Skijanje.hr watermarkom označene fotografije autorsko su pravo i vlasništvo Hrvatskog ski/board magazina Skijanje.hr osim ako nije drugačije naznačeno. Uredništvo magazina ne jamči za točnost i potpunost objavljenih informacija te ne preuzima nikakvu odgovornost za izravnu ili neizravnu štetu i ozljede proizašle iz sadržaja na site-u. Kontakt...
Hrvatski ski/board magazin Skijanje.hr

ISSN 1845-5891

e-mail: info@skijanje.hr

Marketing:
  marketing@skijanje.hr