12.02.2017.
Tweet
Folgaria
Alpe Cimbra, odnosno kompleks skijališta Folgaria/Lavarone već je dulji niz godina popularna obiteljska destinacija hrvatskih skijaša
|
Kompleks naziva Alpe Cimbra poznatiji je među našim skijašima po imenu Folgaria - koja predstavlja veće (od ukupno dva) skijališta koja čine ovu destinaciju u talijanskoj pokrajini Trentino. Pored Folgarie pod Alpe Cimbru, pa tako i pod istu ski kartu, spada i obližnje, manje skijalište Lavarone.
Po subjektivnom dojmu Folgaria spada u nešto udaljenije skijalište u predjelu Dolomita odnosno Trentina, jer za vožnju od Hrvatske u prosjeku treba odvojiti barem 4 do 5 sati vožnje (konkretno iz Rijeke, nap.a.), no s obzirom da je većina puta autocesta, do nje je relativno jednostavno i ugodno doći. Postoji nekoliko varijanti prilaza koje se mogu kombinirati, a ovisno o preferencama. Iz Trsta treba krenuti put Venecije i tada odlučiti da li skrenuti odmah na sjever kod Vicenze do mjesta Piovene Rocchette, u kojemu autoput završava te kreće brdska cesta koja vodi u Folgariu. Cesta nije suviše strma i solidno se čisti. Ovaj put je ujedno i brži od alternative koja vodi preko Verone autoputom na sjever prema Trentu (izlaz Rovereto Nord) od kuda vodi kraća brdska cesta, no daleko strmija. Ukoliko pak želite putovanje upotpuniti nekim drugim zanimljivim destinacijama, poput Verone, Lago di Garda ili Gardalanda ni dulja varijanta nije loša.
Folgaria je vrlo razvedeno skijalište s oko 100 km staza, prvenstveno plavog karaktera. Na skijalištu je svega jedna strmija, crna staza, te nekoliko punokrvnih crvenih, no ipak relativno kratkih staza. Ostale crvene staze su većinom lagane, pravilno položene i široke te se na njih bez većih problema mogu zaputiti i početnici. Upravo stoga ovo i jest skijalište za sve one koji su tek proskijali te nisu toliko sigurni u svoje vještine, a idealna je i kao destinacija za djecu. Svi oni na ovom skijalištu mogu iskusiti što znaći "putovati na skijama" i kako je to skijati cijeli dan, a da se ne ponovi niti jedna staza, što je zbilja rijetkost. Mnoštvo je dugačkih šumskih putova i stazica, što je iskusnim skijašima (a pogotovo borderima) vjerojatno vrlo dosadno, no djeca su obično time oduševljena.
Na skijalištu voze pretežno sjedežnice, vučnica je tek nekoliko, a gondola nema. Kako je cijeli kompleks uglavnom namijenjen obiteljskom skijanju, tako su i sjedežnice opremljene dodatnim sigurnosnim mehanizmima za djecu, a djelatnici redovno pomažu prilikom ukrcaja ili iskrcaja. Loša strana je što niti jedna od sjedežnica nema kupole ili grijana sjedala, pa za hladnijeg ili vjetrovitog vremena na njima nije ugodno, pogotovo na onima koje su izrazito dugačke.
Prirodni snijeg doprinijet će prekrasnom ambijentu, no ukoliko njegova pojava izostane neće biti veliki problem jer je topovima pokriveno cijelo skijalište. U vrijeme našeg posjeta prirodnog snijega nije bilo uopće, a unatoč tome staze su bile odlično sređene, bez imalo kamenja, a otvorene su bile gotovo sve. Spomenimo i to da unatoč velikom broju hrvatskih gostiju (bili smo u tzv. hrvatskom tjednu) gužvi na žičarama nije bilo uopće, uskijavalo se svugdje direktno, a dislocirane staze bile su uglavnom potpuno prazne (što nije loše za one koji žele skijati malo brže). Gužva se primijetila jedino na dijelovima gdje su baze ski škola, te vikendom kada ovo skijalište posjećuju domaći skijaši.
Skijalište je dosta razvedeno i ne postoji svojevrsna centralna točka. Isto vrijedi i za centar mjesta čija pozicija nije uz same skijaške staze. Stoga je neizbježno svakodnevno posezati za autom ili pak javnim prijevozom kako bi stigli do podnožja neke od skijaških staza. Od popularnijih ishodišnih točaka s osiguranim parkinzima te ugostiteljskim objektima tu su Costa i Fondo Grande. Na tim mjestima moguće je odabrati i neku od škola skijanja koje u podnožju obližnjih staza imaju svoje baze. Svi koji će od tuda u jutarnjim satima kretati na skije trebali bi samo imati na umu da se na tim punktovima parking plaća (2 Eura/dan, nap.a.). Osim spomenutih mjesta automobil je moguće ostaviti i pored sjedežnice Francolini, u Serradi, na dosta udaljenom Fiorentiniju ili, možda najbolje, na Fondo Piccolo. Parkiralište tamo je veliko i besplatno, a sam Fondo Piccolo (kao i Fondo Grande) je smješten u sredini samog skijališta te se od njega može na sve strane i moguć je uvijek relativno brz povratak do auta.
Uz svako od parkirališta smještene su i trake za početnike, s pripadajućim poligonima za najmlađe, a trake u tunelima su i na strateškim mjestima po skijalištu kako bi smanjile penjanje ili odgurivanje po stazi.
Ugostiteljskih objekata ima zaista mnogo, što uz parkirališta, što po stazama. Od zanimljivijih mogli bi izdvojiti malu "bajtu", vrlo pitoresknu i s lijepim pogledom, na vrhu M. Coston. Od nje do podnožja u Fiorentiniju spušta se vrlo lijepa i široka staza (plavo-crvenog karaktera). Drugo mjesto s odličnim pogledom na susjedne vrhove je na vrhu sjedežnice koja se uzdiže iz Serrade, na dijelu Martinella. Cijenom jedna od povoljnijih pokazala se "Baita" na parkiralištu u Fondo Piccolo, koja je mrvicu jeftinija od ostalih objekata. Cijene su relativno povoljne i uglavnom su u skladu s ostalim skijalištima u regiji - čaj, topla čokolada ili kuhano vino su oko 2.5-3 Eur, pečeni krumpirići isto toliko, pašta ili njoki s umakom oko 10 Eur, gulaschsuppe ili gusta juha od povrća i ječma koje se svugdje nude su oko 7-9 Eur, hamburgeri i sendviči 5-7Eur.
Gradić Folgaria nije prevelik, a kroz centar vodi pješačka zona sa suvenirnicama, dućanima i ugostiteljskim objektima. Zanimljivo da dućana sa sportskom opremom u samom gradu gotovo i nema, tek nekoliko s odjećom i to ne preskupog cjenovnog ranga. U mjestu su i dva marketa, dobro opskrbljena i s cijenama sličnima onima u Hrvatskoj, banka te ljekarna. Svima je radno vrijeme dvokratno, primjerice market radi od 7 - 12.30 i popodne od 15.30 - 19.30, uključujući i nedjelju popodne. U centru su također i veliko klizalište (cijena klizanja s najmom je 9 Eura po osobi) te bazen.
Spomenimo i to kako je dugo vremena od tud planirana i izrada gondole koja bi grad povezala preko Francolinija s vrhom Fondo Grande, no uslijed nedostatka financija od tog se plana za sada odustalo. No zato se, što je puno bolje, planira poveznica sa Lavaroneom koji trenutno nije žičarama ili stazama povezan s Folgariom. Do njega se trenutno može ski autobusom iz centra, kao i do ostalih ishodišnih točaka na skijalištu. Ovdje je bitno napomenuti da ski bus nije besplatan uz ski kartu, što bi mnogi očekivali, već se dnevna karta plaća 2 eura. Autobus je besplatan samo za one koji posjeduju posjetiteljsku karticu. Istu besplatno svojim gostima nudi većina smještajnih jedinica, no to treba unaprijed pitati i provjeriti na recepciji objekta u kojem ste smješteni. Pored autobusa, centrom grada i do Coste prometuje turistički vlakić koji je besplatan uz ski kartu, pa i to može biti alternativa za dolazak do skijališta.
Folgaria će se dopasti obiteljima čija djeca tek rade prve korake na snijegu i treba im mnoštvo laganijih staza, kao i svim ostalim početnicima te ju svakako preporučujemo u tom kontekstu. Ovdje će se svi oni naskijati bez da su cijeli dan na jednoj ili dvije staze, te će se na kraju dana moći pohvaliti i sa proskijanom zavidnom kilometražom. Na skijalištu je prisutno mnoštvo, kako domaćih, tako i hrvatskih ski škola, tako da ne čudi što je ova destinacija jedna od biranijih za vrijeme hrvatskih školskih praznika.
Vijesti
- DOLOMITI SUPERSKI - snježno otvaranje sezone
- Dolomiti Superski - novosti u sezoni 2016/17
- Kronplatz - noviteti 16/17
- St. Anton i Sella Nevea trenutni rekorderi po količini snijega
- Aktualna snježna situacija u Alpama
- Za vikend 28.11. u radu i Dolomiti Superski
- Snijeg zabijelio većinu skijališta
- Hintertux i Zermatt s najviše snijega
- Kronplatz s novom gondolom u novu sezonu
- Les deux Alpes otvorio ljetnu sezonu
- U radu talijanski Passo Stelvio
- Lista otvorenih skijališta se smanjuje
- 40 godina Dolomiti Superskija, 40 eura popusta na skipass
- Svjetski rekord - 2,5 m snijega u 24 h
- V. Gardena: 200 skijaša zaglavilo u gondoli
- U Italiji palo i do 100 cm novog snijega
- Snijega nema, ali Talijani zadovoljni sezonom
- Hrvatski ski tjedan s odličnim uvjetima
- Italija i dalje "mršavo" na početku sezone
- Još uvijek ništa od skijanja u Italiji
Info
- Italija - cijene skipassa za sezonu 14/15
- Italija - Cijene skipassa za sezonu 13/14
- Italija - Cijene skipassa za sezonu 12/13
- Italija - Cijene skipassa za sezonu 11/12
- Italija - Cijene skipassa za sezonu 10/11
- Italija - Cijene skipassa za sezonu 09/10
- Web kamere
- Cijene skipassa za Friuli-Venezia-Giulia 08/09
- Cijene skipassa za Dolomiti Superski 08/09
- Ostale cijene skipassa u Italiji 08/09
- Uštedite na skipassu, pronađite ljubav…
- Vodič kroz talijanske snowparkove
- Dolomiti Superski: E-skipass za sezonu 2005/06
- Talijanska skijališta
- Dolomiti Superski
Najave
- Italija: Noviteti u sezoni 2014/2015
- Italija: Noviteti u sezoni 2013/2014
- Italija: Noviteti u sezoni 2012/13
- Italija: Noviteti u sezoni 2011/2012.
- Italija: Noviteti u sezoni 2010/11
- Italija: Noviteti u sezoni 2009/10
- Italija: Noviteti u sezoni 2008/09
- Italija: Noviteti u sezoni 2007/08
- Italija: Noviteti u sezoni 2006/07
- Dolomiti Superski: Nova ulaganja za sezonu 05/06
Recenzije
- 3 Zinnen
- Alpe Lusia/San Pellegrino
- Alta Badia
- Andalo - Fai della Paganella
- Arabba / Marmolada
- Bardonecchia
- Bormio
- Cervinia
- Cesana/Claviere
- Civetta
- Cortina d'Ampezzo
- Courmayeur
- Folgaria
- Folgarida - Marilleva
- Forni di Sopra
- Gitschberg Jochtal
- Klausberg
- Kronplatz
- Livigno
- Madonna di Campiglio
- Passo Stelvio
- Passo Tonale - Presena
- Peio
- Piancavallo
- Pinzolo
- Pontedilegno - Temù
- San Martino di Castrozza
- Sansicario
- Sappada
- Sauze d'Oulx
- Sella Nevea - Kanin/Bovec
- Sella Ronda
- Sestriere
- Tarvisio
- Val di Fassa i Carezza
- Val di Fiemme / Obereggen
- Val Gardena/Alpe di Siusi
- Val Senales
- Zoncolan - Ravascletto
Interview
-
Besplatno skijanje na Sljemenu!
Skijanje za građane besplatno do kraja sezone, no samo na Zelenom i Bijelom spustu
-
Slovenska skijališta s čak 11 novih žičara!
Više od 80 milijuna eura za ogroman napredak slovenskih skijališta.
-
Novi četverosjed na Platku spreman za sezonu!
Uspješno obavljen tehnički pregled nove žičare, jedan od posljednjih administrativnih...
Tekstovi i Skijanje.hr watermarkom označene fotografije autorsko su pravo i vlasništvo Hrvatskog ski/board magazina Skijanje.hr osim ako nije drugačije naznačeno. Uredništvo magazina ne jamči za točnost i potpunost objavljenih informacija te ne preuzima nikakvu odgovornost za izravnu ili neizravnu štetu i ozljede proizašle iz sadržaja na site-u. Kontakt...
ISSN 1845-5891
e-mail: info@skijanje.hr
Marketing:
marketing@skijanje.hr