Skijanje.hr

SKIJALIŠTA

»

ITALIJA

14.08.2005.      

Autor: Goran Vukelić

Photo: Arhiva Skijanje.hr www.bruneck.com

 

Dolomiti Superski: Nova ulaganja za sezonu 05/06

Sudeći po radovima koji se odvijaju po padinama talijanskih Alpa nova će sezona svim skijašima donijeti manje čekanja na žici i više kilometara pripremljenih staza.

Kompleks 12 talijanskih skijališta koje ujedinjuje jedna skijaška karta, Dolomiti Superski, u sezonu 2005/06 će krenuti sa poprilično izmijenjenim licem. U tijeku je realizacija velikih ulaganja u infrastrukturu i staze, sve kako bi se u narednoj sezoni u ovaj skijaški raj privuklo što više posjetitelja.

Omasovljenjem snježnog sporta dolazi do sve većih gužvi na skijalištima, gdje goste koji plaćaju visoke cijene za svoje skipasseve nerijetko dočekuju nepopularne gužve na skiliftovima. Jedno od skijališta sa izraženom upravo ovakvom problematikom je, u Hrvata omiljen, Kronplatz. Relativno blizu i lako dostupan našim skijašima, Kronplatz je u zadnjih nekoliko sezona umnogostručio broj svojih kreveta do brojke od 25,000 ležaja. Iako su se nadležne institucije potrudile gužvama doskočiti najmodernijim sustavom gondola i kabina, ostaje činjenica da se rijeka ljudi svakodnevno slijeva na nevelikih cca 90 km staza. Upravo zbog toga, otvaraju se nove staze – ove godine čak tri: Korer, Cianross i Lorenzi.

Bržem protoku skijaša pomoći će i zamjena tri stare sjedežnice novim, brzim i udobnim kabinama za osam osoba. Dvije se kabine grade na području San Vigilia (Pedaga i Cianross) te jedna kod Brunica (Korer). Time Kronplatz nastavlja širiti svoju mrežu modernih kabina koje prevladavaju na ovom skijalištu. Ostaje, međutim, nejasno zašto se Kronplatz odlučio baš za kabine, umjesto recimo, za natkrivene sjedežnice. Poznato je da se ispred kabina i gondola uvijek stvara gužva budući da je potrebno skinuti skije, složiti ih, nositi do kabine... Sve to puno brže teče kada su u pitanju sjedežnice. No, čini se da organizatori žele svojim posjetiocima pružiti puni komfor u vožnji pri niskim temperaturama, pa makar i na uštrb nešto izgubljenog vremena u redu.

Što se tiče "stare dame" talijanskih Alpa, Cortine d'Ampezzo, čini se da se polako budi iz zimskog sna – poneka od njezinih sjedežnica datira još iz slavne 1956.g. kada je ovo skijalište udomilo Zimske olimpijske igre. Iako klijentela Cortine više voli prošetavati svoje nove bunde glavnom ulicom, ima i onih koji je posjećuju zbog skijanja. Za njih se ove sezone otvaraju dvije sjedežnice: automatska 4-sjedežnica Padeon te 6-sjedežnica Roncato Festis s protokom od 2,200 osoba na sat.

Svatko tko je jednom skijao u Alta Badiji znat će cijeniti sljedeću vijest: stara vučnica Pralongia II zamjenjuje se novom automatskom 4-sjedežnicom protoka 1,800 o/h. Čemu oduševljenje? Ova je dugačka (1147 m) vučnica pružala neugodno iskustvo vožnje minimalnom brzinom. Dodamo li tome da vučnice nisu ničiji "prvi izbor" kad su pitanju liftovi eto razloga zbog kojeg se ovaj dio skijališta najradije zaobilazio. Do sada.

Nakon što je prošle godine napravila veliki iskorak uvođenjem Ronda Expressa i time posredno preko Ortiseia pružila još jednu šansu da sa Alpe di Siusi dođete do Selle, neponovljiva Val Gardena ne staje s novostima ni ove sezone. U planu je povezivanje predjela Vallunga i Dantercepies novom dvostrukom sjedežnicom protoka 1,200 o/h. To bi svakako trebalo pripomoći i što bržem svladavanju ture Sella Ronda kojoj je ovaj predio dosad predstavljao svojevrsno usko grlo. Također će doći do zamjene starih skiliftova Mont Seura i Sochers novim 4-sjedežnicama.

Kraljica Dolomita, Marmolada, privodi kraju obnovu svojih triju gondola. Prošle su sezone zamijenjene prve dvije etape gondole kojom se stiže do 3342 m visokog vrha ove ledene ljepotice. Za sezonu 2005/06. u planu je i zamjena preostale, treće etape čime bi se uvelike ubrzao put skijašima ka vrhu i eliminirale nesnosne gužve u podnožju Marmolade. Svatko tko prevali dugi put ka vrhu bit će nagrađen 12-kilometarskim crvenim spustom u dolinu.

Val di Fiemme/Obereggen nakon prošlogodišnje Olimpie 3, crne staze na predjelu Alpe Cermis, ove godine dočekuje sa još jednom novom stazom – Meierl. Dužine 1850 m i u cijelosti pokrivena sustavom umjetnog zasnježivanja ova crvena staza smještena je na predjelu Obereggen.

U Hrvata relativno nepoznato skijalište, Tre Valli, ove će sezone pokušati promijeniti tu činjenicu. A sa dvije nove staze, Nuova Cima uomo te Saline – Melghette, čini se da ima sasvim dobre šanse za to. Uz to, za sve željne vratolomija na snijegu, otvara se i novi snow park na predjelu Le Buse iznad mjesta Falcade.

Nama skijašima ostaje samo čekati prvi snijeg i pod svojim skijama isprobati sve novitete.

KOMENTARI

Trenutno niste prijavljeni. Molimo prijavite se!

login:

lozinka:

Samo registrirani korisnici mogu dodati komentar. Prijavite se ili registrirajte.

© Skijanje.hr 2003-2019.  ISSN 1845-5891  e-mail: info@skijanje.hr   Izdavač: Skijaški klub Hupser   Izrada internet stranice: Info izlog d.o.o.   Broj posjeta: 7958425
Tekstovi i Skijanje.hr watermarkom označene fotografije autorsko su pravo i vlasništvo Hrvatskog ski/board magazina Skijanje.hr osim ako nije drugačije naznačeno. Uredništvo magazina ne jamči za točnost i potpunost objavljenih informacija te ne preuzima nikakvu odgovornost za izravnu ili neizravnu štetu i ozljede proizašle iz sadržaja na site-u. Kontakt...
Hrvatski ski/board magazin Skijanje.hr

ISSN 1845-5891

Izdavač: Skijaški klub "HUPSER"
Medovićeva 19, Rijeka
e-mail: info@skijanje.hr

Marketing:
  marketing@skijanje.hr