06.03.2009.      

Autor: Goran Vukelić 

Ski rentovi "ubijaju" ski industriju

Dok se ski rentovi bogate, proizvođači skija zbrajaju gubitke.

Skijamo u sezoni najbogatijoj snijegom u posljednjih 50 godina. Proljeće je već u zraku, a skijališta još uvijek broje preko 2 metra snijega na stazama, kao na vrhuncu zime. Dobra posjećenost nije izostala, Austrija i Italija bilježe rekorde na svojim skijalištima.

Čudno zato zvuče podaci da se broj prodanih skija rapidno smanjuje. U posljednjih 15 godina broj se prodanih pari skija prepolovio i trenutačno se kreće oko 3,5 milijuna pari godišnje. Nakon snijegom siromašne sezone 2006/07 tržište skija je palo za čak 25%, od čega se još uvijek nije oporavilo. Rossignol, Dynastar, Fischer, Atomic i Salomon "krešu" troškove gdje stignu, no svejedno zbrajaju gubitke u poslovanju.

Gdje je problem? Promijenile su se navike skijaša. Više se ne žele mučiti kupnjom, transportom i održavanjem skija. Kada dođu na skijalište jednostavnije im je u ski rentu iznajmiti praktički novi par skija. Štoviše, ako su taj dan staze zaleđene izabrat će tvrde skije oštrih rubnika; padne li svjež snijeg, uzet će model sa širim strukom.

Proizvođači upiru prstom u ski rentove ističući da oni pobiru svo vrhnje u skijaškoj industriji. Ski rent je otplatio jedan par skija već nakon trotjednog iznajmljivanja – sve nakon toga je njihov čisti profit, prema pisanju Reutersa. Zahvaljujući sve većem prometu mogu od proizvođača tražiti sve povoljnije cijene. Tvornice zaprimaju narudžbe od ski rentova tokom ožujka ili travnja, isporučuju im skije tokom jeseni, a bivaju plaćene tek u siječnju ili veljači. Dakle, financiraju ski rentovima gotovo cijelu jednu godinu.

Iako je bilo takvih ideja, proizvođači ne žele ulaziti na tržište iznajmljivanja skija. Kažu, sve najbolje pozicije na skijalištima već su zauzete od strane lokalnih obiteljskih obrta. Osim toga, boje se da će ti isti obrti prestati kupovati skije od njih odluče li se na takav korak. Zasad još nemaju jasnu viziju kako podijeliti kolač na ravnopravnije dijelove sa ski rentovima, no rade na iznalaženju rješenja.

Jedna od načina za ublažavanje gubitaka je proizvodnja pancerica jer njih se godišnje proda oko 3,8 milijuna pari. Kupci su spremniji izdvojiti prosječnih 300-tinjak eura za pancerice, nego od 500 do 900 eura za skije. Taj podatak potvrđuje i Tecnicin porast prodaje. Osim toga, sve se više proizvođača okreće proizvodnji sportske opreme za ljetne sportove nastojeći i tako diverzificirati rizik.

 

 

 

 

KOMENTARI

Trenutno niste prijavljeni. Molimo prijavite se!

login:

lozinka:

Samo registrirani korisnici mogu dodati komentar. Prijavite se ili registrirajte.

  • Vijesti

  • Info

© Skijanje.hr 2003-2024.  ISSN 1845-5891  e-mail: info@skijanje.hr   Izdavač: Sport-IT   Izrada internet stranice: Info izlog d.o.o.   Broj posjeta: 283231
Tekstovi i Skijanje.hr watermarkom označene fotografije autorsko su pravo i vlasništvo Hrvatskog ski/board magazina Skijanje.hr osim ako nije drugačije naznačeno. Uredništvo magazina ne jamči za točnost i potpunost objavljenih informacija te ne preuzima nikakvu odgovornost za izravnu ili neizravnu štetu i ozljede proizašle iz sadržaja na site-u. Kontakt...
Hrvatski ski/board magazin Skijanje.hr

ISSN 1845-5891

e-mail: info@skijanje.hr

Marketing:
  marketing@skijanje.hr