Skijanje.hr

OPREMA

»

SKIJE

02.06.2008.      

Autori: Goran Razić, Vjeran BaranovićUstupio: VITA Trebnje d.o.o. Studenec 24, 8210 Trebnje, Slovenija Kontakt za Hrvatsku: E-mail: bojan.laginja@vita.si Tel: 098 421 401  

Fischer RC4 Worldcup SL - "s rupom" (08/09)

Kako kaže većina - "skija s rupom". Da je marketinški potez uspio dovoljan je dokaz broj ljudi koji prepoznaje ovu skiju, te interes koji za njom vlada. Iznimno pozitivna Fischerova sezona u Svjetskom kupu samo je išla tome u prilog...

Testirani model: 165 cm
Sidecut: /

RC4 Worldcup SL
, riječ je o punokrvnoj natjecateljskoj skiji, rađenoj za klubove, te pripremanoj po svim FIS-ovim standardima. Ovo treba biti upozorenje svima koje atraktivan izgled "rupe" na vrhu te "lastinog repa" na kraju, možda suviše privuče. Treba biti svjestan kako je ova skija rađena za nekoliko povezanih natjecateljskih vožnji, a njen dizajn, izrada te osnovne karakteristike su usmjerene isključivo jednoj stvari - kako doći najbrže od vrha do dna, i tome je podređeno baš sve.

Prvo ćemo spomenuti iznenađenja. Skija je nevjerojatno "lagana" za ovu klasu skija. A dojam je kako je lakša i od nekih komercijalnih slalom modela, koji se mogu naći u trgovinama. Fleksijska tvrdoća joj također nije glavno obilježje, što bi čovjek možda i očekivao, no sve to nije nimalo negativno utjecalo na vozne karakteristike, naprotiv.

U skladu s očekivanjima skija svoj maksimum daje na tvrdom i strmom terenu, gdje iako nije bila svježe naservisirana, radila je odlične rezultate. Ulasci i izlasci iz zavoja su ekspresni, čak do te mjere da mogu iznenaditi svojom oštrinom. Najbolja usporedba je da zbog brzine izvedbe zavoja skija ponekad ostavlja dojam kao da je riječ o "short" modelu, puno manjeg radijusa i manje visine, nego što jest. Valja napomenuti kako osim visine skije, gotovo niti jedan podatak više nije dostupan i stalan, jer je radijus kod iste visine skije promjenjiv, a ovisi o osobnim željama natjecatelja, itd.

Odlične skijaše će skija vrlo lako zaigrati svojim karakterom, koji konstantno zove na "još gasa"! I koliko god je brzo i agresivno vozili, skija jednostavno traži još. Zbog svoje težine novi SL ne umara pretjerano, što je iznenađujuća karakteristika, u usporedbi s ranijim modelima, no inzistira na konstantnoj koncentraciji. U suprotnom skija će nas vrlo brzo "preteći".

Da je u marketinškom smislu rupa bila pravi pogodak, to je već svakome jasno, no koliko je zaista taj detalj bio presudan u izradi ove skije, teško je reći. Smanjena težina skije te povećana torzijska tvrdoća, glavne su karakteristike skije, dok legura rubnika te način brušenja istih, koji preporučuje proizvođač, rade vidljiv odmak od već nam poznatih Worldcup SC i Race SC modela. O izboru materijala i tvrdoći, kada se kompariraju Worldcup SC i SL modeli, također se da govoriti. Iako brz i iznimno dobar u odazivu prilikom izlaska iz zavoja, SC će puno duže "pričekati" skijaša kod kašnjenja u prebacivanju težine, dok kod SL-a to nikako nije slučaj.

Osim pozitivnih strana popularne rupe, došli smo i do onih, da tako kažemo, ne praktičnih, koje jasno dokazuju da ova skija ne treba biti na nogama baš u svim uvjetima. Nećemo niti spominjati koliko pri mekšim uvjetima ova skija može potonuti u snijeg, jer nije niti vrijeme niti mjesto za to, i predstavljalo bi svetogrđe za skiju, uzimajući u obzir njenu strogu namjenu. No jedna druga stvar nas je ipak iznenadila, a koja nam nije bila na pameti prije no što smo stavili skije na noge. Rupa milimetarskom točnošću propušta (baca) snijeg na skijaša. Tako da nemojte biti iznenađeni ako na dnu staze imate snijega osim po hlačama i jakni, čak i za vratom, pa i u ustima. Još jedan dokaz da pravocrtna vožnja nije po volji ovog modela.

Ljubitelji velikih brzina, vlasnici barem dva para ("normalnih") skija, te lovci na ekstravaganciju moći će si priuštiti ovu skiju bez prevelikih problema. Iako prvotno nije bilo u planu, te iako nije običaj gotovo niti jednog proizvođača, skija će se već od jeseni naći na većini polica trgovina. Da je proizvođaču teško odoljeti pozitivnoj popularnosti modela, pogotovo nakon što je na navedenoj skiji osvojen slalomski Kristalni globus u sezoni 07/08 Svjetskog skijaškog kupa, posve je jasno. No ne možemo se oteti dojmu da se rupa mogla naći i na drugim modelima RC4 klase, čime bi Fischer zadržao ekskluzivu i nedodirljivost FIS klase skija, a u marketinškom i prodajnom smislu bi dobio ono što želi - dobru prodaju komercijalnih modela. No strateške odluke prepuštamo ljudima koji su plaćeni za to, a mi ćemo samo konstatirati da su inženjeri iz Fischera ponovo napravili odličan posao.  

Želite li nezaboravnu jurnjavu po uređenim stazama, a koljena i tehnika su vam u zavidnom stanju, sakupljajte kune ili eure, trebat će vam kada "rupa" zabljesne na policama.

KOMENTARI

Trenutno niste prijavljeni. Molimo prijavite se!

login:

lozinka:

Samo registrirani korisnici mogu dodati komentar. Prijavite se ili registrirajte.

  • Recenzije

© Skijanje.hr 2003-2019.  ISSN 1845-5891  e-mail: info@skijanje.hr   Izdavač: Skijaški klub Hupser   Izrada internet stranice: Info izlog d.o.o.   Broj posjeta: 998790
Tekstovi i Skijanje.hr watermarkom označene fotografije autorsko su pravo i vlasništvo Hrvatskog ski/board magazina Skijanje.hr osim ako nije drugačije naznačeno. Uredništvo magazina ne jamči za točnost i potpunost objavljenih informacija te ne preuzima nikakvu odgovornost za izravnu ili neizravnu štetu i ozljede proizašle iz sadržaja na site-u. Kontakt...
Hrvatski ski/board magazin Skijanje.hr

ISSN 1845-5891

Izdavač: Skijaški klub "HUPSER"
Medovićeva 19, Rijeka
e-mail: info@skijanje.hr

Marketing:
  marketing@skijanje.hr