Skijanje.hr

OPREMA

»

SKIJE

30.11.2007.      

Autor: Elinka BarišićUstupio: FWS, Taleška 10, 4260 Bled, Slovenija  

Movement Spark (07/08)

Hvaljeni i nagrađivani freeride model švicarskog proizvođača našao se i na našem testu. Kako se snašao, ne samo van staza, nego i na njima pročitajte u nastavku...

Testirani model: 163 cm, r = 17m
Sidecut: 121-82-110
Dostupne visine: 163, 173, 183 cm

Iako europski skijaši nisu toliko orijentirani na vožnju van staza kao oni u primjerice Americi, određen dio skijaške populacije, pogotovo u zapadnoj Europi, voli istraživati neuređene dijelove skijališta. I u Hrvatskoj je u porastu broj onih koji svoje uske skije namijenjene isključivo tvrdim stazama žele zamijeniti onim širima, pa makar to bilo samo ponekad. Za takve neodlučne, koji žele skiju za sve, Movement već nekoliko godina proizvodi model Spark.

Spark je po deklaraciji skija 50% namijenjena za van staze (off piste), a 50% za uređene staze, spada u porodicu freeride/freestyle skija te se preporuča za napredne i iskusne skijaše. Da li skija zbilja zaslužuje superlative kojom je često opisuju te da li je zaista riječ o pravom all-mountain modelu, imali smo se prilike nedavno i sami uvjeriti.

Dobre snježne uvjete te puno svježe napadalog snijega iskoristili smo kako bi Spark vidjeli u njezinom prirodnom okruženju - u netaknutom i dubokom snijegu. Iako je model kojeg smo testirali relativno kratak za freeride skiju, širina i plovnost Sparka otklonili su bilo kakvu nesigurnost u vožnji. Skija je odlično savladala zavoje i vožnju po mekanoj podlozi, bez imalo propadanja te je osjećaj bio zaista kao da plovi preko snijega. Niti neravnine i rupe koje su tokom dana nastale na neuređenom djelu skijališta nisu uzrokovale probleme, a Spark je preko njih prelazio sa izuzetno malo povratnih udaraca i trešnje. Isto se dogodilo i kad smo pred kraj dana odlučili isprobati stazu, na kojoj se tada već mekani snijeg pretvorio u izvoženi i s nešto hupsera. Spark je s lakoćom prelazio i preko ovakve staze, koja je s, uvjetno rečeno, "običnom" skijom većini rekreativaca ipak mrski izbor. Sa Sparkom po takvoj stazi gotovo da se i nije osjetilo da "nešto nije u redu", odnosno da je staza već potrošena, te je bio pravi gušt iskoristiti dio dana kada se većina skijaša povlači sa terena.

Dio s neuređenim terenima te izvoženim snijegom bio je prema očekivanjima, jer se to od skije s takvim gabaritima (82 mm u struku, 121mm na vrhu, 110mm u repu) i podrazumijeva. No ono gdje je Spark zaista iznenadio je uređena staza. Za početak - uredno popeglana, no ne pretvrda. Nakon početnog vrludanja, jer ipak je ovo dosta širok model, pokazalo se da carving zavoji i podizanje na rubnike nisu baš nikakav problem - dapače. Sukladno radijusu od 17 m moguće je voziti relativno duge zavoje, taman za ugodnu i opuštajuću vožnju. Brzina i pravocrtna vožnja također ne predstavljaju problem, jer skija ne podrhtava niti lovi slučajno rubnike. Iako relativno lagana, na strmim, crnim i tvrdim stazama također, pomalo iznenađujuće, uopće ne vibrira te i takve terene savladava s lakoćom. VA-Tech (Vibration absorbing technology), tehnologija koja se ugrađuje u neke Movement modele, pa tako i u Spark, namijenjena je upravo tome da na tvrdoj i ledenoj podlozi povećava upijanje vibracija i do 50%, što se u praksi pokazalo učinkovito i korisno.

Kad smo već kod leda - vjerojatno najteži test za ovu skiju, jer za takve se terene uopće niti ne očekuje da bi trebala biti namijenjena. No, evo i tu iznenađenja! Prošla ih je na način da bi se mnogi modeli namijenjeni isključivo za stazu mogli pred njom sakriti. Iako je daleko ugodnije po toliko tvrdim stazama voziti neki punokrvni cross ili race model, Spark u niti jednom trenutku nije proklizao niti nas doveo u bezizlaznu situaciju, te su rubnici izdržali i više nego dovoljno omogućujući da cijeli dan ugodno proskijamo bez obzira na ledene uvjete. All-mountain u pravom smislu te riječi!

Ono u čemu Spark može neugodno iznenaditi je što tvornički naservisirana skija ima dosta oštro napravljene vrhove skija. Kad s tako napravljenom skijom koja ima velike gabarite nepažljivo krenete u zavoj, zna se ponekad dogoditi da jedna noga neočekivano krene u krivom smjeru. Ukoliko je ovo zaista jedina "mana" ove skije, a ostale nismo uspjeli pronaći, nagrade i hvalospjevi ovom modelu zaista su zasluženi, te nam ne preostaje ništa drugo nego da im se i sami pridružimo.

Volite li i vi skijati tamo gdje ostali ne skijaju, uživate li u svježem snijegu, mekanim podlogama i istrošenim stazama, ali želite ipak skiju kojom ćete moći voziti i po "normalnim" uvjetima, svakako uzmite u obzir Spark. Dodate li na njega i turne vezove (kao što ima naš testirani model, op.a.), dobit ćete skiju koja bi mogla zadovoljiti baš sve apetite - bilo da osvajate stazu, teren van nje ili netaknute planinske vrhunce bez žičara.

KOMENTARI

Trenutno niste prijavljeni. Molimo prijavite se!

login:

lozinka:

Samo registrirani korisnici mogu dodati komentar. Prijavite se ili registrirajte.

  • Recenzije

© Skijanje.hr 2003-2019.  ISSN 1845-5891  e-mail: info@skijanje.hr   Izdavač: Skijaški klub Hupser   Izrada internet stranice: Info izlog d.o.o.   Broj posjeta: 998896
Tekstovi i Skijanje.hr watermarkom označene fotografije autorsko su pravo i vlasništvo Hrvatskog ski/board magazina Skijanje.hr osim ako nije drugačije naznačeno. Uredništvo magazina ne jamči za točnost i potpunost objavljenih informacija te ne preuzima nikakvu odgovornost za izravnu ili neizravnu štetu i ozljede proizašle iz sadržaja na site-u. Kontakt...
Hrvatski ski/board magazin Skijanje.hr

ISSN 1845-5891

Izdavač: Skijaški klub "HUPSER"
Medovićeva 19, Rijeka
e-mail: info@skijanje.hr

Marketing:
  marketing@skijanje.hr