OPREMA

»

SKIJE

09.08.2010.      

Autor: Ivan KašubaUstupio: VITA, Trebnje d.o.o
Studenac 24, 8210 Trebnje
Slovenija
Kontakt za Hrvatsku:
Email: bojan.laginja@vita.si
Tel:
 

Fischer RC4 Superrace SC (10/11)

Fischerova "low entry" uzdanica iz race klase ušla je na velika vrata među skijaški puk. Zvučnog imena i lijepog dizajna, privukla je pažnju, no da li je uistinu opravdala očekivanja svoje namjene?

Testirani model: 160 cm, r = 13 m
Sidecut: 117-67-99
Dostupne visine: 150, 155, 160, 165, 170 cm

-.--.-Race klasa skija, u Fischeru je uvijek zaokupljala posebnu pažnju. Tendencija napretka u izradi novih skija i težnja prema savršenosti, ni ove godine nije izostala iz njihovog tabora, što se može primijetiti i u njihovoj, među skijašima vrlo popularnoj race klasi skija.

Podsjetimo, Fischer je svoju race klasu podijelio u dvije kategorije. Najjaču prodajnu klasu skija krase modeli RC4 Worldcup SC C-Line, RC4 Worldcup RC Pro, RC4 Worldcup SC Pro te jednu klasu ispod, bivši race modeli s novim imenom, a ujedno i nasljednici nekadašnjeg Competitiona, RC4 Superrace RC i RC4 Superrace SC. Na ovogodišnjem testu imali smo prilike voziti najslabiju inačicu Superrace modela skija, RC4 Superrace SC, pa pogledajmo o čemu se ovdje radi.

Prvi, naravno vizualni kontakt sa skijom, oku je vrlo ugodan. Dizajn je vrlo lijep i slijedi namjenu skije. Kako se radi o race skiji, i k tome o najslabijem modelu, moglo bi se zaključiti i po dizajnu, naravno, uključimo li malo mašte u sve to. Pa tako recimo, rep skije obojan je smirujućom bijelom bojom, dok je na njemu ispisano RC vrlo oštrim bridovima što daje dozu agresivnosti. Nasuprot repu, vrh krasi obrnuta situacija. Poznatim Fischerovim fontom ispisano je ime proizvođača, uz male naznake RC4 i Superrace SC, na crno obojanoj podlozi. Treba napomenuti kako i kod ove skije naznake koje krase jače race modele, na vrhu (rupa) i repu (izrez), postoje, ali su zatvorene.

Fischer je ovu skiju namijenio isključivo za vožnju po uređenim stazama. Iako je to race model, treba imati na umu kako je ipak najslabiji u klasi, pa samim time i više usmjerena na skijaše koje tek treba uvesti u svijet natjecateljskih skija. Imajući to na umu, očekivana je skija odličnih voznih karakteristika, niti pretvrda, niti prelagana te je zadovoljavajuće okretna, što je na testu i dokazala.

Skija je iznenađujuće lagana za svoj segment. Prenošenje u rukama nije nikakav problem. Jedna od činjenica koja ide u korist njezine težine je ta da pri izvođenju terenskih skokova Superrace ne radi nikakve probleme skijaševim nogama i koljenima. Pri spustu ravno i izvođenju laganih zavoja, jednostavnije rečeno, pri laganom "krstarenju" po stazi, skija je izuzetno mirna i ne pokazuje nikakve vibracije, što dokazuje kako njena namjena nisu isključivo odlični skijaši nego i napredni skijaši željni učenja i usavršavanja tehnike. Bez komplikacija izvodi sve što se od nje očekuje, bez "divljeg" ponašanja u slučaju skijaševe pogreške, što bi se moglo desiti kod jačih modela.

Iako Superrace po dosadašnjem opisu daje dojam vrlo vozne i dobronamjerne skije, ne bi smjeli zaboraviti kako se model nalazi u race kategoriji te da pri većim brzinama postaje suprotnost od navedenog. Ipak joj je brzina "u krvi". Izvođenje brzog vijuganja bit će prava uživancija. Njena mala težina olakšava brzu i dinamičnu promjenu ritma, a tvrdoća i odlični rubnici ekspresno prebacivanje s rubnika na rubnik. Testirana skija imala je visinu 160 centimetara i samo 13 metara radijus, što ide u prilog kratkim zavojima. No što ukoliko se javi želja za zavojima malo većeg radijusa, te veće brzine? Naravno, niti tu neće biti problema. Rubnici odrađuju posao vrlo točno, bez proklizavanja, dok se cijela konstrukcija skije brine kako bi prelazak u novi zavoj prošao što mirnije, bez kompenzacije brzine. Okretnost je jedna od njezinih vrlina, što se može primijetiti skijajući različitim tempom i načinom skijanja, što podnosi bez ikakvih teškoća. Naravno, zavoje veleslalomskih radiusa, od ove skije ne treba niti očekivati. Ulazak u razrovani snijeg podnosi solidno uz dobru kontrolu pri kojoj ne umara puno.

-.--.-Kvaliteti skije u prilog idu i najnovije tehnologije, korištene pri njenoj izradi. Tako se osim standardne drvene jezgre, rezervirane za najjače modele, ugrađuju i već viđene tehnologije u Fischerovom taboru, poput Hole Technology, odnosno tzv. "rupe", koja doprinosi smanjenju mase vrha i repa skije, čime se dobiva na smanjenju ukupne mase i povećanju okretnosti, te sandwich konstrukcije, koja posebnim sistemom slojevitog slaganja jezgre (kombinacija drva i titana) daje odlične performanse. Ugrađen je i Powerrail, kao svojevrsno unaprjeđenje megapopularnog Railflexa.

Fischer RC4 Superrace SC, skija je koja zaslužuje najviše ocjene u svojoj klasi. Njezina vozljivost oduševljava iz  zavoja u zavoj. Kao "odskočnu dasku" za ulazak u race kategoriju skija preporuča se naprednim skijašima i skijašicama rekreativcima, s dobrim temeljima skijaške tehnike, no i s velikom željom za usavršavanje iste.

 

 

 

 

KOMENTARI

Trenutno niste prijavljeni. Molimo prijavite se!

login:

lozinka:

Samo registrirani korisnici mogu dodati komentar. Prijavite se ili registrirajte.

  • Recenzije

© Skijanje.hr 2003-2024.  ISSN 1845-5891  e-mail: info@skijanje.hr   Izdavač: Sport-IT   Izrada internet stranice: Info izlog d.o.o.   Broj posjeta: 22756
Tekstovi i Skijanje.hr watermarkom označene fotografije autorsko su pravo i vlasništvo Hrvatskog ski/board magazina Skijanje.hr osim ako nije drugačije naznačeno. Uredništvo magazina ne jamči za točnost i potpunost objavljenih informacija te ne preuzima nikakvu odgovornost za izravnu ili neizravnu štetu i ozljede proizašle iz sadržaja na site-u. Kontakt...
Hrvatski ski/board magazin Skijanje.hr

ISSN 1845-5891

e-mail: info@skijanje.hr

Marketing:
  marketing@skijanje.hr